Συμφωνία ΕΕ – Γερμανίας για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανς Τίμερμανς

Ο Φρανς Τίμερμανς ©EPA/OLIVIER HOSLET

Η γερμανική κυβέρνηση κατέληξε σε συμφωνία με την ΕΕ αναφορικά με τη διαμάχη για το τέλος των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, τα νέα οχήματα μπορούν επίσης να ταξινομηθούν εκ νέου μετά το 2035, εάν γεμίζουν μόνο με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα σε CO2.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανς Τίμερμανς στο Twitter. «Καταλήξαμε σε συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση ηλεκτρικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», έγραψε στο Twitter ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Ο δρόμος είναι ξεκάθαρος: Η Ευρώπη παραμένει τεχνολογικά ουδέτερη», δήλωσε ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών επίσης στο Twitter.

Σύμφωνα με τον Βίσινγκ, στόχος είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2024. «Σε πολύ λεπτομερείς και εποικοδομητικές διαπραγματεύσεις, καταφέραμε να διασφαλίσουμε το στοιχείο της τεχνολογικής ουδετερότητας στο πλαίσιο της ρύθμισης των ορίων», συνέχισε ο Βίσινγκ. Ο Φρανς Τίμερμανς έγραψε στο Twitter ότι τώρα οι δυο πλευρές θα εργαστούν για να διασφαλίσουν ότι ο κανονισμός για τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα θα ψηφιστεί το συντομότερο δυνατό.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς είχε προβλέψει μετά τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες ότι η συμφωνία με την Επιτροπή της ΕΕ «θα επιτευχθεί και αρκετά γρήγορα».

Πολλοί εταίροι στην ΕΕ είχαν αντιδράσει με εκνευρισμό στη συμπεριφορά της Γερμανίας στη διαμάχη. Ο πρωθυπουργός της Λετονίας Κρισγιάνις Κάρινς μίλησε μπροστά στις κάμερες στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της ΕΕ για ένα «πολύ, πολύ δύσκολο σημάδι για το μέλλον. Προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μια κυβέρνηση αποφασίζει ξαφνικά διαφορετικά αφού έχει ήδη επιτευχθεί συμφωνία».

Όταν επετεύχθη η βασική συμφωνία για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης το περασμένο φθινόπωρο, η Γερμανία διαπραγματεύτηκε μια προσθήκη, σύμφωνα με την οποία η Επιτροπή της ΕΕ θα πρέπει να υποβάλει πρόταση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα που λειτουργούν μόνο με ηλεκτρικά καύσιμα θα μπορούν να ταξινομούνται μετά το 2035. Στην Κομισιόν, η αντίστοιχη παράγραφος διαβάζονταν πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεάζονται ειδικά οχήματα όπως ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα. Σύμφωνα με την ερμηνεία του Βερολίνου, ωστόσο, η εξαίρεση για το ηλεκτρονικό καύσιμο θα πρέπει να ισχύει για όλα τα οχήματα. Τελικά η Γερμανία μπόρεσε να επιβάλει τη θέση της.

ΙΛΥΔΑ
3.01%
1.88
AKTR
0.30%
4.97
ΔΕΗ
2.38%
13.31
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.88
ΕΛΠΕ
1.73%
7.65
ΠΕΤΡΟ
0.70%
8.62
ΟΛΠ
-0.13%
39.55
TITC
1.99%
41.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.16%
18.58
ΕΥΑΠΣ
2.13%
3.35
ΛΟΥΛΗ
2.29%
3.13
ΛΕΒΠ
-9.09%
0.20
ΠΡΕΜΙΑ
1.18%
1.20
NOVAL
2.11%
2.42
ΙΝΤΚΑ
4.23%
3.08
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
3.82%
0.30
ACAG
0.34%
5.92
ΑΣΚΟ
0.87%
3.46
ΚΥΡΙΟ
1.45%
0.84
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-0.66%
3.02
BOCHGR
1.09%
5.54
ΚΕΚΡ
3.91%
1.20
ΠΛΑΘ
1.82%
3.93
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
1.62
ΕΛΛ
-4.47%
13.90
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.77%
0.33
ΟΠΑΠ
0.64%
18.86
ΜΥΤΙΛ
3.96%
44.10
ΔΟΜΙΚ
1.76%
2.31
ΦΡΛΚ
1.27%
3.99
ΜΕΡΚΟ
0.00%
34.40
ΣΑΡ
1.57%
12.92
ΟΤΟΕΛ
2.18%
11.24
ΚΡΙ
-0.82%
14.58
ΙΑΤΡ
0.28%
1.79
ΠΑΙΡ
-0.95%
0.83
ΜΟΤΟ
0.75%
2.67
ΣΠΕΙΣ
1.02%
5.94
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.42
ΠΡΟΦ
3.22%
5.45
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.48%
2.10
OPTIMA
0.40%
15.06
ΑΚΡΙΤ
11.36%
1.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-4.42%
0.22
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.76
ΒΙΟΚΑ
5.50%
1.63
ΠΑΠ
1.69%
2.41
ΙΝΤΕΤ
0.43%
1.17
ΠΕΙΡ
2.94%
5.04
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
3.12%
9.59
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
3.61%
5.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.63%
1.59
ΜΕΝΤΙ
0.00%
2.08
ΜΟΗ
3.08%
20.74
ΟΛΘ
4.15%
32.60
ΣΕΝΤΡ
-1.54%
0.32
ΕΕΕ
0.23%
44.10
ΚΟΥΕΣ
0.80%
6.32
ΕΥΔΑΠ
0.86%
5.85
ΜΙΓ
8.33%
2.47
ΦΛΕΞΟ
1.32%
7.70
ΦΡΙΓΟ
6.61%
0.26
ΔΑΙΟΣ
9.94%
3.98
ΦΑΙΣ
1.18%
3.72
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
3.98%
8.89
ΝΑΥΠ
2.82%
0.73
ΙΝΤΕΚ
0.47%
6.36
ΜΑΘΙΟ
0.78%
0.65
ΚΑΡΕΛ
1.97%
310.00
ΑΤΤ
2.31%
0.75
ΑΤΤΙΚΑ
2.38%
2.15
ΕΣΥΜΒ
1.51%
1.07
ΕΥΡΩΒ
2.57%
2.51
ΚΤΗΛΑ
8.99%
2.06
ΕΛΣΤΡ
1.85%
2.20
ΑΔΜΗΕ
1.63%
2.81
DIMAND
-0.48%
8.38
ΒΙΟΣΚ
3.18%
1.46
ΑΒΑΞ
1.63%
2.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1.43%
1.38
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
1.99%
0.77
EVR
-0.29%
1.74
ΓΕΒΚΑ
3.42%
1.36
ΑΛΦΑ
1.65%
2.22
ΟΤΕ
-0.25%
15.91
ΜΕΒΑ
0.99%
4.08
ΑΣΤΑΚ
-5.15%
6.26
ΞΥΛΠ
7.95%
0.38
ΙΝΛΟΤ
0.19%
1.07
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
-0.85%
1.16
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
2.10%
1.85
ΔΑΑ
-7.55%
9.00
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.74
ΞΥΛΚ
-0.42%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
2.34%
27.10
ΚΟΥΑΛ
2.20%
1.11
ΕΛΒΕ
0.00%
4.96
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
3.13%
1.98
ΑΡΑΙΓ
2.75%
11.96
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-0.75%
3.95
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.42%
4.79
ΟΛΥΜΠ
2.28%
2.24
ΑΒΕ
-0.69%
0.43
ΛΟΓΟΣ
-1.26%
1.57
ΠΕΡΦ
2.86%
5.40
ΤΡΑΣΤΟΡ
2.50%
1.23
ΕΛΤΟΝ
2.51%
1.64
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
1.08%
6.57
AEM
0.10%
4.17
ΒΙΟ
2.42%
5.50
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.56%
5.37
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.79%
0.77
ΣΙΔΜΑ
3.76%
1.38
ΣΠΙ
-1.83%
0.54
ΕΒΡΟΦ
2.89%
1.96
ΜΠΡΙΚ
1.56%
2.60