Γ.Δ.
1397.64 -0,74%
ACAG
+0,19%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.39
CENER
+0,36%
8.47
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,12%
8.19
NOVAL
+0,22%
2.275
OPTIMA
-0,47%
12.68
TITC
-0,26%
38.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-3,38%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
-1,04%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,19%
0.7
ΑΛΜΥ
-2,46%
3.575
ΑΛΦΑ
-1,68%
1.4895
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,21%
9.68
ΑΣΚΟ
+2,28%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-2,02%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-2,11%
0.558
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-0,28%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-2,31%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.26
ΔΑΑ
-0,91%
8.076
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,17%
11.57
ΔΟΜΙΚ
+2,06%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-1,08%
1.37
ΕΕΕ
+1,07%
34.06
ΕΚΤΕΡ
-1,85%
1.484
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
-0,75%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,04%
1.716
ΕΛΠΕ
+0,07%
6.77
ΕΛΣΤΡ
-0,50%
1.99
ΕΛΤΟΝ
-0,64%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,76%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,79%
1.095
ΕΤΕ
-2,69%
6.802
ΕΥΑΠΣ
-1,28%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,26%
2.032
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.41
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
-2,11%
1.86
ΙΝΚΑΤ
-1,43%
4.81
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-1,72%
0.913
ΙΝΤΕΚ
-1,54%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,80%
0.98
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,84%
1.205
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
-4,30%
0.401
ΚΟΥΑΛ
-3,13%
1.054
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.5
ΚΡΙ
-0,71%
14
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
-1,23%
0.725
ΛΑΜΔΑ
-1,40%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,44%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,83%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+2,53%
3.65
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,33%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,77%
19.22
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
24.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,80%
31
ΟΛΥΜΠ
-2,16%
2.27
ΟΠΑΠ
-0,95%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-1,47%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.16
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,20%
3.52
ΠΕΡΦ
-3,15%
5.23
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-0,96%
1.555
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,90%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-1,62%
1.515
ΣΠΕΙΣ
+0,72%
5.56
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+6,25%
0.595

Συμφωνία ΕΕ – Γερμανίας για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η γερμανική κυβέρνηση κατέληξε σε συμφωνία με την ΕΕ αναφορικά με τη διαμάχη για το τέλος των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, τα νέα οχήματα μπορούν επίσης να ταξινομηθούν εκ νέου μετά το 2035, εάν γεμίζουν μόνο με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα σε CO2.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανς Τίμερμανς στο Twitter. «Καταλήξαμε σε συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση ηλεκτρικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», έγραψε στο Twitter ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Ο δρόμος είναι ξεκάθαρος: Η Ευρώπη παραμένει τεχνολογικά ουδέτερη», δήλωσε ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών επίσης στο Twitter.

Σύμφωνα με τον Βίσινγκ, στόχος είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2024. «Σε πολύ λεπτομερείς και εποικοδομητικές διαπραγματεύσεις, καταφέραμε να διασφαλίσουμε το στοιχείο της τεχνολογικής ουδετερότητας στο πλαίσιο της ρύθμισης των ορίων», συνέχισε ο Βίσινγκ. Ο Φρανς Τίμερμανς έγραψε στο Twitter ότι τώρα οι δυο πλευρές θα εργαστούν για να διασφαλίσουν ότι ο κανονισμός για τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα θα ψηφιστεί το συντομότερο δυνατό.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς είχε προβλέψει μετά τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες ότι η συμφωνία με την Επιτροπή της ΕΕ «θα επιτευχθεί και αρκετά γρήγορα».

Πολλοί εταίροι στην ΕΕ είχαν αντιδράσει με εκνευρισμό στη συμπεριφορά της Γερμανίας στη διαμάχη. Ο πρωθυπουργός της Λετονίας Κρισγιάνις Κάρινς μίλησε μπροστά στις κάμερες στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της ΕΕ για ένα «πολύ, πολύ δύσκολο σημάδι για το μέλλον. Προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μια κυβέρνηση αποφασίζει ξαφνικά διαφορετικά αφού έχει ήδη επιτευχθεί συμφωνία».

Όταν επετεύχθη η βασική συμφωνία για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης το περασμένο φθινόπωρο, η Γερμανία διαπραγματεύτηκε μια προσθήκη, σύμφωνα με την οποία η Επιτροπή της ΕΕ θα πρέπει να υποβάλει πρόταση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα που λειτουργούν μόνο με ηλεκτρικά καύσιμα θα μπορούν να ταξινομούνται μετά το 2035. Στην Κομισιόν, η αντίστοιχη παράγραφος διαβάζονταν πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεάζονται ειδικά οχήματα όπως ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα. Σύμφωνα με την ερμηνεία του Βερολίνου, ωστόσο, η εξαίρεση για το ηλεκτρονικό καύσιμο θα πρέπει να ισχύει για όλα τα οχήματα. Τελικά η Γερμανία μπόρεσε να επιβάλει τη θέση της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!