Γ.Δ.
1531.43 +0,05%
ACAG
-0,17%
5.99
BOCHGR
-0,40%
5.02
CENER
+0,41%
9.79
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,62%
8.16
EVR
0,00%
1.49
NOVAL
-0,21%
2.365
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
-0,55%
45.25
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.818
ΑΒΕ
-0,87%
0.456
ΑΔΜΗΕ
-0,72%
2.74
ΑΚΡΙΤ
-1,94%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,88%
4.33
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.72
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
+0,27%
11.02
ΑΣΚΟ
-0,30%
3.29
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
+9,92%
0.72
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.776
ΑΤΤΙΚΑ
+0,91%
2.21
ΒΙΟ
+0,87%
5.77
ΒΙΟΚΑ
+2,84%
1.99
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,56%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+1,41%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.8
ΔΑΑ
-0,17%
8.386
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,10%
12.84
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,81%
0.346
ΕΒΡΟΦ
+1,14%
1.78
ΕΕΕ
-0,79%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-0,43%
1.852
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,67%
2.26
ΕΛΠΕ
-0,20%
7.485
ΕΛΣΤΡ
+2,22%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.834
ΕΛΧΑ
+1,44%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,85%
1.19
ΕΤΕ
+0,36%
8.37
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-0,13%
2.389
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.81
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
+0,28%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+0,52%
4.825
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
-1,48%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-2,00%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,29%
1.388
ΚΟΥΕΣ
-0,32%
6.17
ΚΡΙ
-0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+4,77%
0.835
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-0,97%
3.05
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,18%
2.8
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
+0,28%
21.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,62%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.77
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,71%
34.08
ΝΑΚΑΣ
-0,66%
3
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.792
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,82%
27.6
ΟΛΠ
-0,49%
30.7
ΟΛΥΜΠ
-1,15%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.11
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,54%
14.91
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.3
ΠΑΙΡ
+1,43%
1.065
ΠΑΠ
+0,79%
2.56
ΠΕΙΡ
+0,87%
4.297
ΠΕΡΦ
+0,93%
5.45
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.125
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,37%
5.38
ΡΕΒΟΙΛ
+1,21%
1.675
ΣΑΡ
+1,46%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,56%
0.36
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,17%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,73%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+1,26%
4.03
ΧΑΙΔΕ
+7,76%
0.625

Αλλάζει στάση η Koμισιόν: Ναι στα αυτοκίνητα e-fuels μετά το 2035

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συντάξει σχέδιο (draft) που επιτρέπει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα ηλεκτρονικά καύσιμα «e-fuels», σε μια προσπάθεια να επιλύσει τη διαμάχη με τη Γερμανία σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ από το 2035», αναφέρει σε αποκλειστικό ρεπορτάζ το πρακτορείο Reuters.

Μεγάλη ανατροπή από την Κομισιόν

Πληροφορία που, εφόσον επιβεβαιωθεί, συνιστά «στροφή 180 μοιρών» από μέρους της Κομισιόν, σε ένα ζήτημα που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Βασικό επιχείρημα που επικαλέστηκε το Βερολίνο, ήταν ο κίνδυνος να στραφεί συνολικά η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα, που παράγει πολύ φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με την Ευρώπη. Κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε στροφή των καταναλωτών προς ανατολάς, προκαλώντας τεράστια κρίση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την ΕΕ.

Το προσχέδιο πρότασης, το οποίο αναφέρει πως είδε το Reuters (Τρίτη 21 Μαρτίου), προτείνει τη δημιουργία ενός νέου τύπου κατηγορίας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.

Τέτοια οχήματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα τα εμπόδιζε να κινούνται εάν χρησιμοποιούνται άλλα καύσιμα, αναφέρει το προσχέδιο. Αυτό θα περιελάμβανε ένα «σύστημα ελέγχου τροφοδοσίας καυσίμου» για να σταματήσει την εκκίνηση του αυτοκινήτου εάν αυτό τροφοδοτηθεί με καύσιμα χωρίς ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Η πρόταση θα μπορούσε να προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μια εναλλακτική οδό, ώστε να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, την ημερομηνία κατά την οποία σχεδιαζόταν νόμος της ΕΕ για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν σε αυτό το νόμο πέρυσι. Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εξέπληξε άλλες χώρες-μέλη αυτόν το μήνα, καταθέτοντας αντιρρήσεις την τελευταία στιγμή, λίγες ημέρες πριν από την τελική ψηφοφορία που θα σηματοδοτούσε την έναρξη ισχύος του νέου νόμου.

Το βασικό αίτημα του Υπουργείου είναι να επιτρέψει η ΕΕ τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels) μετά το 2035.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!