Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Γκέιτς: Μιλά ξανά για τον υγιή αντίκτυπο του πράσινου υδρογόνου

Τον «υγιή» αντίκτυπο που θα έχουν τα κίνητρα της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την προώθηση επενδύσεων σε τεχνολογίες εκκολαπτόμενων τεχνολογιών, όπως το πράσινο υδρογόνο, ακόμη κι αν κινδυνεύουν να στρεβλώσουν το εμπόριο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ, επισήμανε ο Μπιλ Γκέιτς.

Μιλώντας σε μια συνέντευξη podcast με τον επικεφαλής του κρατικού επενδυτικού ταμείου 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων της Νορβηγίας, Nicolai Tangen, ο Γκέιτς εξήρε τις κυβερνητικές πολιτικές για την προώθηση της πράσινης μετάβασης, σύμφωνα με το Bloomberg.

Το πράσινο υδρογόνο

«Δεν υπάρχει ουσιαστικά αγορά για το πράσινο υδρογόνο σήμερα», είπε ο ιδρυτής  της Microsoft. Η ιδέα ότι για την επόμενη δεκαετία, «οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα χρηματοδοτήσουν κάποια έργα στην Ευρώπη, οι ΗΠΑ θα χρηματοδοτήσουν κάποια — νομίζω ότι αυτό είναι υγιές. Θα δημιουργήσει μια αγορά», δήλωσε. «Για τα επόμενα δέκα χρόνια, το να υπάρχει αυτό είναι υπέροχο για ολόκληρο τον κόσμο».

Ενώ τεχνολογίες όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παρέχουν τώρα φθηνότερη ενέργεια από τις εναλλακτικές λύσεις για ορυκτά καύσιμα, δεν είναι σταθερά διαθέσιμες. Για να εξασφαλιστεί μια επιτυχημένη πράσινη μετάβαση, πρέπει να συνδυαστούν με τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο, η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα και τα βιομηχανικά συστήματα μπαταριών, τα οποία βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο.

Τα 374 δισεκατομμύρια δολάρια που παρέχονται από τον Νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ για την υποστήριξη τεχνολογιών που σχετίζονται με το κλίμα και την ενέργεια αναμένεται να προωθήσουν την καινοτομία με στόχο την αντιμετώπιση της πρόκλησης της μείωσης των εκπομπών.

Το πράσινο υδρογόνο είναι «ακόμα περίπου τέσσερις φορές πιο ακριβό από ό,τι χρειάζεται», είπε ο Γκέιτς, προσθέτοντας ότι οι φορολογικές εκπτώσεις στον IRA θα «οδηγήσουν τεράστιες δραστηριότητες» και θα μειώσουν το «πράσινο πριμ» – τη διαφορά τιμής μεταξύ ενός υπάρχοντος προϊόντος και του μελλοντικό κλιματικά ουδέτερο αντίστοιχο.

«Αν καινοτομήσουμε για να κάνουμε αυτό το πράσινο ασφάλιστρο να είναι πολύ μικρό, ιδανικά μηδενικό ή ακόμα και αρνητικό, τότε η υιοθέτηση σε παγκόσμια βάση, όχι μόνο πλούσιες χώρες αλλά και χώρες μεσαίου εισοδήματος, θα συμβεί αρκετά φυσικά», είπε ο Γκέιτς.

Στρέβλωση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων

Ωστόσο, ο Γκέιτς εξέφρασε την απογοήτευσή του που ο IRA «διαστρεβλώνει κάπως» το εμπόριο ηλεκτρικών οχημάτων και εξαρτημάτων μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ.

«Θα έπρεπε να έχουμε ελεύθερο εμπόριο σε οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτοκίνητα», ανέφερε ο Γκέιτς. «Αυτός ο ανταγωνισμός είναι καλός και για τις δύο περιοχές και ελπίζω ότι αυτό το πράγμα μπορεί να τελειοποιηθεί, ώστε να μην στρεβλώνει τίποτα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!