Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ηλεκτρικά οχήματα: Κονδύλι 174 εκατ. για 8.000 σημεία φόρτισης

Με προϋπολογισμό 174 εκατ. ευρώ εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης το έργο της ανάπτυξης δημοσίως προσβάσιμων σταθμών ταχείας και υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο). Το έργο, που στόχο έχει να ενισχύσει τα σημεία φόρτισης Η/Ο σε αστικές και περιαστικές περιοχές, αλλά και σε σημεία ενδιαφέροντος (π.χ. πρατήρια καυσίμων, πάρκινγκ, αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς αυτοκινήτων κ.λπ.), θα χρηματοδοτηθεί με 79,79 εκατ. ευρώ, ενώ σε 94 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η ιδιωτική συμμετοχή των ενδιαφερομένων.

Η πρόσκληση ένταξης των επενδυτικών σχεδίων στο πρόγραμμα θα δημοσιοποιηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες και, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, μέσα στο α’ τρίμηνο του 2023. Η πρόσκληση θα μείνει ανοικτή μέχρι το τέλος του έτους, με στόχο να ενισχυθεί η ανάπτυξη τουλάχιστον 8.000 σημείων φόρτισης σε όλη τη χώρα. Το μέγεθος 8.000 είναι η δέσμευση που έχει αναλάβει η χώρα στο σχέδιο Ελλάδα 2.0 και όλα δείχνουν ότι θα το ξεπεράσει.

Σήμερα λειτουργούν 2.000 σημεία φόρτισης αυτοκινήτων και περίπου 5.500 πρατήρια καυσίμων. Τα σημεία φόρτισης των Η/Ο αναμένεται να είναι πολλά περισσότερα, αφού η διαδικασία φόρτισης είναι περισσότερο χρονοβόρα απ’ ό,τι η τροφοδοσία με υγρά καύσιμα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα σύστημα υπερταχείας φόρτισης αυτοκινήτου απαιτεί έως 20 λεπτά, ενώ ένα σύστημα ταχείας φόρτισης έως 40 λεπτά. Τα συνήθη συστήματα φόρτισης Η/Ο μέσω τριφασικού ρεύματος απαιτούν 2 έως 4 ώρες για τη φόρτιση μιας μπαταρίας Η/Ο.

Επιπλέον, καθώς η φόρτιση Η/Ο πρόκειται για μια περισσότερο ασφαλή διαδικασία, μεγάλος αριθμός σημείων φόρτισης θα βρίσκονται εκτός των πρατηρίων καυσίμων (πάρκινγκ, αεροδρόμια, λιμάνια κ.ά.). Έτσι, αναμένεται ότι τα σημεία φόρτισης Η/Ο θα είναι πολλά περισσότερα από τα πρατήρια καυσίμων σήμερα. Και πιθανώς τα 8.000 και πλέον σημεία φόρτισης που θέλει να φέρει το Ταμείο Ανάκαμψης να είναι λίγα για τη νέα εποχή που ξημερώνει στην αυτοκίνηση.

Η δράση της ενίσχυσης του δικτύου ηλεκτροκίνησης οχημάτων ονομάζεται «Φορτίζω Παντού» και θα αφορά την επιδότηση μέρους του κόστους αγοράς, εγκατάστασης και διασύνδεσης στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ δημοσίως προσβάσιμων σταθμών ταχείας και υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Οι αιτήσεις θα γίνονται δεκτές έως 31/12/2023 και θα υποβάλλονται μέσω πληροφοριακού συστήματος που θα αναπτυχθεί γι’ αυτόν τον σκοπό.

Μέρος του προϋπολογισμού θα διατεθεί για την υλοποίηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), τα οποία εκπονήθηκαν από τους δήμους της χώρας. Σημειώνεται ότι πολλοί ΟΤΑ έχουν ήδη χρηματοδοτηθεί για τη δημιουργία δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο (αλλά και θέσεων στάθμευσης Η/Ο) από το «Πράσινο» Ταμείο, με περίπου 11,5 εκατ. ευρώ. Η νέα χρηματοδότηση από τη δράση «Φορτίζω Παντού» αναμένεται ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερη και θα οδηγήσει σε πολλαπλασιασμό των σημείων φόρτισης Η/Ο σε δήμους και κοινότητες άνω των 1.000 κατοίκων.

Στο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» θα οριστεί ανώτατο ποσό ενίσχυσης που θα δικαιούται να λάβει συνολικά από το πρόγραμμα ένας δικαιούχος. Δικαιούχοι του προγράμματος είναι οι Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΦΕΥΦΗΟ), όπως ορίζονται στον ν. 4710/2020, ή επιχείρηση/φορέας/δήμος που έχει συνάψει σύμβαση συνεργασίας με ΦΕΥΦΗΟ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!