Γ.Δ.
1449.47 -0,21%
ACAG
-1,03%
5.78
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
+1,76%
9.27
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.508
ΑΒΕ
-0,67%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-1,15%
2.57
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
-0,11%
4.555
ΑΛΦΑ
-0,16%
1.577
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,60%
10.13
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+1,52%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,61%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+1,25%
1.62
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,38%
7.97
ΔΑΙΟΣ
+1,68%
3.64
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,27%
0.301
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,31%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+3,43%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,21%
2.25
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,44%
1.966
ΕΛΠΕ
-1,51%
7.19
ΕΛΣΤΡ
-0,96%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.882
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-2,78%
7.622
ΕΥΑΠΣ
+2,49%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+0,69%
5.84
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,01%
4.515
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+0,62%
4.86
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,00%
1.008
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+0,70%
2.88
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-9,91%
2
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-2,10%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.174
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
-1,30%
15.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,68%
0.742
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.14
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-1,75%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,88%
2.83
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,85%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+3,93%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,19%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,48%
33.24
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,46%
0.81
ΞΥΛΚ
-1,11%
0.268
ΞΥΛΠ
+8,98%
0.364
ΟΛΘ
-0,91%
21.8
ΟΛΠ
-0,50%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,61%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-0,58%
10.3
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,80%
3.86
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+1,70%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,70%
19.88
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+1,89%
3.77
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Μεγαλύτερη αυτονομία για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Οι τελευταίες πληροφορίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν λόγο για μεγαλύτερη αυτονομία στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, των οποίων η ζήτηση εκτοξεύεται μέρα με τη μέρα.

Συγκεκριμένα, η αλματώδης ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγεί παράλληλα και στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας, που για τους περισσότερους Ευρωπαίους πολίτες αποτελεί ιδανική επιλογή, ειδικά τώρα που στο ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν αρκετά προβλήματα.

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μπαταρίες που σήμερα μπορούν να δώσουν αυτονομία 50-60 χιλιόμετρα. Δηλαδή αρκετά πιο πάνω από τα 45-50 χιλιόμετρα που διανύει ο μέσος ευρωπαίος οδηγός καθημερινά.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινηθεί κάθε μέρα ηλεκτρικά και χωρίς εκπομπές ρύπων στις πόλεις, έχοντας παράλληλα και τη δυνατότητα να βγει εκτός πόλης, αφού το όχημά του έχει και κινητήρα εσωτερικής καύσης που εκπέμπει χαμηλούς ρύπους και έχει μικρή κατανάλωση καυσίμου.

Μεγαλύτερες μπαταρίες για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Τα τελευταία νέα από τον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες και για τα plug-in αυτοκίνητα. Παράλληλα με την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προχωράει και η υβριδική. Η αλλαγή της δομής των μπαταριών θα τις κάνει ελαφρύτερες, μικρότερες και με μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορεί ένα υβριδικό όχημα θα ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Δηλαδή, πολύ πιο πάνω από τα χιλιόμετρα που κάνει καθημερινά ένας μέσος ευρωπαίος πολίτης.

Υβριδικά αυτοκίνητα: Η χρυσή τομή μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων

Η υβριδική τεχνολογία διώχνει τα σύννεφα του άγχους χιλιάδων οδηγών που ενώ θέλουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση, δεν αποφασίζουν να κάνουν το βήμα, γιατί τα συστήματα υποδομής και φόρτισης όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη είναι ελλιπή και χρειάζεται αρκετή πίστωση χρόνου για να φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Παράλληλα, η πώληση των υβριδικών αυτοκινήτων θα βοηθήσει και την μεγάλη προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Ήδη τα όρια εκπομπής ρύπων από φέτος είναι αρκετά χαμηλά και οφείλουν να συμμορφωθούν σε μεγάλο βαθμό.

Σε αντίθετη περίπτωση τα πρόστιμα θα είναι τεράστια, σε σημείο να τίθεται το θέμα επιβίωσής τους. Όμως το σημαντικότερο για αυτές είναι ότι ανοίγει ο δρόμος για ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις των εκπομπών, καθώς τα νέα όρια του Euro7 ουσιαστικά δείχνει τον δρόμο της εξόδου από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η χρήση υβριδικής τεχνολογίας αναμένεται σήμερα να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των ηλεκτρικών και των συμβατικών οχημάτων. Άλλωστε οι φοροαπαλλαγές των κυβερνήσεων ισχύουν και για τα υβριδικά οχήματα και αυτό αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την αγορά τους.

Αναλυτές της αυτοκίνησης αναφέρουν ότι οι ιδιώτες αγοραστές είναι αποφασισμένοι να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους την ηλεκτροκίνηση γιατί με αυτόν τον τρόπο θα μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα του οχήματός τους, τονίζοντας ότι η αγορά υβριδικών οχημάτων αποτελεί καλή επιλογή για τα επόμενα χρόνια, μέχρι να περάσουν στην καθαρά ηλεκτρική μετακίνηση.

Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φωνές που κάνουν λόγο ότι και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν και αυτά ένα μεταβατικό πέρασμα μέχρι να καταξιωθεί η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου, που ακόμη βρίσκεται σε νηπιακά στάδια και έχει μπροστά της πολυετή βελτίωση.

Σύμφωνα με τον παγκόσμιο πάροχο δεδομένων IHS Markit τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να καταλάβουν το 30% της αγοράς της ΕΕ έως το 2030, με υβριδικά plug-in να έχουν 8,5% στο γενικότερο μερίδιο αγοράς. Ωστόσο η τεχνολογία που εστιάζεται στις κυψέλες καυσίμου και αποτελεί τον μελλοντικό αντίπαλο της ηλεκτροκίνησης σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,2% του συνόλου των πωλήσεων παγκοσμίως.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!