Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Μεγαλύτερη αυτονομία για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Οι τελευταίες πληροφορίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν λόγο για μεγαλύτερη αυτονομία στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, των οποίων η ζήτηση εκτοξεύεται μέρα με τη μέρα.

Συγκεκριμένα, η αλματώδης ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγεί παράλληλα και στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας, που για τους περισσότερους Ευρωπαίους πολίτες αποτελεί ιδανική επιλογή, ειδικά τώρα που στο ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν αρκετά προβλήματα.

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μπαταρίες που σήμερα μπορούν να δώσουν αυτονομία 50-60 χιλιόμετρα. Δηλαδή αρκετά πιο πάνω από τα 45-50 χιλιόμετρα που διανύει ο μέσος ευρωπαίος οδηγός καθημερινά.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινηθεί κάθε μέρα ηλεκτρικά και χωρίς εκπομπές ρύπων στις πόλεις, έχοντας παράλληλα και τη δυνατότητα να βγει εκτός πόλης, αφού το όχημά του έχει και κινητήρα εσωτερικής καύσης που εκπέμπει χαμηλούς ρύπους και έχει μικρή κατανάλωση καυσίμου.

Μεγαλύτερες μπαταρίες για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Τα τελευταία νέα από τον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες και για τα plug-in αυτοκίνητα. Παράλληλα με την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προχωράει και η υβριδική. Η αλλαγή της δομής των μπαταριών θα τις κάνει ελαφρύτερες, μικρότερες και με μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορεί ένα υβριδικό όχημα θα ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Δηλαδή, πολύ πιο πάνω από τα χιλιόμετρα που κάνει καθημερινά ένας μέσος ευρωπαίος πολίτης.

Υβριδικά αυτοκίνητα: Η χρυσή τομή μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων

Η υβριδική τεχνολογία διώχνει τα σύννεφα του άγχους χιλιάδων οδηγών που ενώ θέλουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση, δεν αποφασίζουν να κάνουν το βήμα, γιατί τα συστήματα υποδομής και φόρτισης όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη είναι ελλιπή και χρειάζεται αρκετή πίστωση χρόνου για να φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Παράλληλα, η πώληση των υβριδικών αυτοκινήτων θα βοηθήσει και την μεγάλη προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Ήδη τα όρια εκπομπής ρύπων από φέτος είναι αρκετά χαμηλά και οφείλουν να συμμορφωθούν σε μεγάλο βαθμό.

Σε αντίθετη περίπτωση τα πρόστιμα θα είναι τεράστια, σε σημείο να τίθεται το θέμα επιβίωσής τους. Όμως το σημαντικότερο για αυτές είναι ότι ανοίγει ο δρόμος για ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις των εκπομπών, καθώς τα νέα όρια του Euro7 ουσιαστικά δείχνει τον δρόμο της εξόδου από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η χρήση υβριδικής τεχνολογίας αναμένεται σήμερα να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των ηλεκτρικών και των συμβατικών οχημάτων. Άλλωστε οι φοροαπαλλαγές των κυβερνήσεων ισχύουν και για τα υβριδικά οχήματα και αυτό αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την αγορά τους.

Αναλυτές της αυτοκίνησης αναφέρουν ότι οι ιδιώτες αγοραστές είναι αποφασισμένοι να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους την ηλεκτροκίνηση γιατί με αυτόν τον τρόπο θα μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα του οχήματός τους, τονίζοντας ότι η αγορά υβριδικών οχημάτων αποτελεί καλή επιλογή για τα επόμενα χρόνια, μέχρι να περάσουν στην καθαρά ηλεκτρική μετακίνηση.

Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φωνές που κάνουν λόγο ότι και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν και αυτά ένα μεταβατικό πέρασμα μέχρι να καταξιωθεί η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου, που ακόμη βρίσκεται σε νηπιακά στάδια και έχει μπροστά της πολυετή βελτίωση.

Σύμφωνα με τον παγκόσμιο πάροχο δεδομένων IHS Markit τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να καταλάβουν το 30% της αγοράς της ΕΕ έως το 2030, με υβριδικά plug-in να έχουν 8,5% στο γενικότερο μερίδιο αγοράς. Ωστόσο η τεχνολογία που εστιάζεται στις κυψέλες καυσίμου και αποτελεί τον μελλοντικό αντίπαλο της ηλεκτροκίνησης σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,2% του συνόλου των πωλήσεων παγκοσμίως.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!