Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

FISIKON: Το καύσιμο που συνδυάζει οικονομία, υψηλές επιδόσεις στον κινητήρα και μειωμένους ρύπους

Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν εκτοξευθεί σε ύψη ρεκόρ ελέω ενεργειακής κρίσης, αυτό που όλοι οι οδηγοί ανεξαιρέτως αναζητούν σήμερα, είναι το φθηνότερο κόστος μετακίνησης.

Κι όμως, υπάρχει μια λύση όπου εκτός από την οικονομία, προσφέρει υψηλές επιδόσεις στον κινητήρα του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα επιτυγχάνει μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Το φυσικό αέριο κίνησης CNG (Compressed Natural Gas) είναι το καύσιμο, το οποίο πέραν των χαμηλών εκπομπών ρύπων, διαθέτει περισσότερα οκτάνια από την αμόλυβδη βενζίνη και εξασφαλίζει κέρδος έως και 65% στην κατανάλωση σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.

Το καύσιμο της νέας εποχής που τα προσφέρει όλα αυτά, λέγεται FISIKON και διατίθεται στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, που διαθέτει το μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων με φυσικό αέριο κίνησης CNG Fisikon. Σήμερα λειτουργούν πανελλαδικά 25 πρατήρια Fisikon, έχοντας επιτύχει να εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Με στόχο μάλιστα την πύκνωση του δικτύου πρατηρίων Fisikon σε όλη την ελληνική επικράτεια, η ΔΕΠΑ Εμπορίας προχωρά με ταχείς ρυθμού στη δημιουργία νέων πρατηρίων Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (CNG), τα οποία λειτουργούν εκτός εγκατεστημένου δικτύου διανομής φυσικού αερίου και τροφοδοτούνται με υψηλής αξιοπιστίας συστήματα μεταφοράς CNG, προσφέροντας τη δυνατότητα σε περισσότερους οδηγούς να επωφεληθούν από τα πολλαπλά πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης .

Το CNG αποτελεί αναμφίβολα το καύσιμο του 21ου αιώνα και τη φυσική εξέλιξη στον τομέα των καυσίμων, όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, καθώς συνδυάζει μια σειρά μοναδικών χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων, μεταξύ των οποίων το κυριότερο είναι το τεράστιο κέρδος στην κατανάλωση συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα. Συγκεκριμένα, όσοι χρησιμοποιούν φυσικό αέριο κίνησης μπορούν να πετύχουν οικονομία της τάξεως 60-65% έναντι της βενζίνης, 35-40% έναντι του υγραερίου κίνησης (LPG) και 25-35% συγκριτικά με το ντίζελ.

Μάλιστα, οι οδηγοί που επιλέγουν το συμπιεσμένο φυσικό αέριο Fisikon ως καύσιμο κίνησης απολαμβάνουν της έκπτωσης που παρέχει η ΔΕΠΑ Εμπορίας. Απορροφώντας σχεδόν το 50% του κόστους προμήθειας φυσικού αερίου κίνησης, η εταιρεία αποτρέπει τη διαμόρφωση της λιανικής τιμής στα επίπεδα των 2,35 ευρώ/κιλό, με την ισχύουσα τιμή να διαμορφώνεται σήμερα στο  1,20 €/κιλό.

Επίσης, οι κινητήρες που λειτουργούν με Fisikon επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι τα οχήματα που κινούνται με Fisikon έχουν ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο. Όλοι όσοι διαθέτουν εργοστασιακά κατασκευασμένα οχήματα φυσικού αερίου (IX, βαν/φορτηγά ελαφρού τύπου), μπορούν εκδίδοντας ειδικό σήμα από το gov.gr να απολαμβάνουν το προνόμιο της ελεύθερης κυκλοφορίας στον δακτύλιο της Αθήνας.

Επίσης, με το Fisikon οι οδηγοί μπορούν να νιώθουν σίγουροι για την ποιότητα του καυσίμου και να απολαμβάνουν κάθε φορά τις ίδιες υψηλές επιδόσεις. Το Fisikon έχει 130 οκτάνια και συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση και τη μείωση του θορύβου του κινητήρα. Διατηρεί καθαρά τα μπουζί και δεν διαβρώνει τους κυλίνδρους και τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα, ενώ φροντίζει να αυξηθεί το διάστημα αλλαγής λαδιών.

Το κυριότερο όμως είναι ότι δεν μπορεί να νοθευτεί, όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα καύσιμα. Και αυτό, διότι το φυσικό αέριο διανέμεται με ειδικούς αγωγούς ή τρέιλερ (στις περιοχές εκτός δικτύου αγωγών) κατευθείαν στα πρατήρια Fisikon.

Τα σημαντικά πλεονεκτήματα του συμπιεσμένου φυσικού αερίου κίνησης, το έχουν καταστήσει αρκετά δημοφιλές με όλο και περισσότερους οδηγούς να στρέφονται στην επιλογή ενός εργοστασιακού μοντέλου διπλού καυσίμου (CNG-βενζίνη) ή στη λύση της μετατροπής του κινητήρα τους. Ήδη, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων διαθέτουν στο portfolio πληθώρα μοντέλων Ι.Χ. αλλά και επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών διπλού καυσίμου, μεταξύ των οποίων οι Skoda, Seat, Fiat, VW, Audi, Opel καθώς και οι Ιveco & Scania, πολλά από τα οποία είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!