Γ.Δ.
1453.38 +0,06%
ACAG
-1,03%
5.78
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+1,10%
9.21
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,05%
7.98
NOVAL
+0,22%
2.29
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+0,63%
39.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.508
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
-0,22%
4.55
ΑΛΦΑ
+0,95%
1.5945
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,99%
10.17
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,07%
1.885
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,80%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,77%
18.34
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
-2,23%
3.5
ΔΕΗ
+2,07%
11.84
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
+1,71%
1.785
ΕΕΕ
+1,31%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+4,57%
1.83
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,67%
2.26
ΕΛΛ
+0,69%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
1.96
ΕΛΠΕ
-0,82%
7.24
ΕΛΣΤΡ
-1,92%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,21%
1.884
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-1,48%
7.724
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-0,71%
2.234
ΕΧΑΕ
+0,89%
4.51
ΙΑΤΡ
+2,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+2,00%
1.018
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,05%
2.89
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,70%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.85
ΚΡΙ
-0,65%
15.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,18%
2.85
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,46%
20.26
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,24%
33.48
ΝΑΚΑΣ
+2,13%
2.88
ΝΑΥΠ
-3,89%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,37%
0.272
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,83%
29.8
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,64%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,63%
0.811
ΟΤΕ
-0,74%
14.74
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,18%
3.898
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+5,51%
1.264
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,12%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-2,31%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-16,67%
0.5

FISIKON: Το καύσιμο που συνδυάζει οικονομία, υψηλές επιδόσεις στον κινητήρα και μειωμένους ρύπους

Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν εκτοξευθεί σε ύψη ρεκόρ ελέω ενεργειακής κρίσης, αυτό που όλοι οι οδηγοί ανεξαιρέτως αναζητούν σήμερα, είναι το φθηνότερο κόστος μετακίνησης.

Κι όμως, υπάρχει μια λύση όπου εκτός από την οικονομία, προσφέρει υψηλές επιδόσεις στον κινητήρα του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα επιτυγχάνει μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Το φυσικό αέριο κίνησης CNG (Compressed Natural Gas) είναι το καύσιμο, το οποίο πέραν των χαμηλών εκπομπών ρύπων, διαθέτει περισσότερα οκτάνια από την αμόλυβδη βενζίνη και εξασφαλίζει κέρδος έως και 65% στην κατανάλωση σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.

Το καύσιμο της νέας εποχής που τα προσφέρει όλα αυτά, λέγεται FISIKON και διατίθεται στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, που διαθέτει το μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων με φυσικό αέριο κίνησης CNG Fisikon. Σήμερα λειτουργούν πανελλαδικά 25 πρατήρια Fisikon, έχοντας επιτύχει να εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Με στόχο μάλιστα την πύκνωση του δικτύου πρατηρίων Fisikon σε όλη την ελληνική επικράτεια, η ΔΕΠΑ Εμπορίας προχωρά με ταχείς ρυθμού στη δημιουργία νέων πρατηρίων Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (CNG), τα οποία λειτουργούν εκτός εγκατεστημένου δικτύου διανομής φυσικού αερίου και τροφοδοτούνται με υψηλής αξιοπιστίας συστήματα μεταφοράς CNG, προσφέροντας τη δυνατότητα σε περισσότερους οδηγούς να επωφεληθούν από τα πολλαπλά πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης .

Το CNG αποτελεί αναμφίβολα το καύσιμο του 21ου αιώνα και τη φυσική εξέλιξη στον τομέα των καυσίμων, όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, καθώς συνδυάζει μια σειρά μοναδικών χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων, μεταξύ των οποίων το κυριότερο είναι το τεράστιο κέρδος στην κατανάλωση συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα. Συγκεκριμένα, όσοι χρησιμοποιούν φυσικό αέριο κίνησης μπορούν να πετύχουν οικονομία της τάξεως 60-65% έναντι της βενζίνης, 35-40% έναντι του υγραερίου κίνησης (LPG) και 25-35% συγκριτικά με το ντίζελ.

Μάλιστα, οι οδηγοί που επιλέγουν το συμπιεσμένο φυσικό αέριο Fisikon ως καύσιμο κίνησης απολαμβάνουν της έκπτωσης που παρέχει η ΔΕΠΑ Εμπορίας. Απορροφώντας σχεδόν το 50% του κόστους προμήθειας φυσικού αερίου κίνησης, η εταιρεία αποτρέπει τη διαμόρφωση της λιανικής τιμής στα επίπεδα των 2,35 ευρώ/κιλό, με την ισχύουσα τιμή να διαμορφώνεται σήμερα στο  1,20 €/κιλό.

Επίσης, οι κινητήρες που λειτουργούν με Fisikon επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι τα οχήματα που κινούνται με Fisikon έχουν ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο. Όλοι όσοι διαθέτουν εργοστασιακά κατασκευασμένα οχήματα φυσικού αερίου (IX, βαν/φορτηγά ελαφρού τύπου), μπορούν εκδίδοντας ειδικό σήμα από το gov.gr να απολαμβάνουν το προνόμιο της ελεύθερης κυκλοφορίας στον δακτύλιο της Αθήνας.

Επίσης, με το Fisikon οι οδηγοί μπορούν να νιώθουν σίγουροι για την ποιότητα του καυσίμου και να απολαμβάνουν κάθε φορά τις ίδιες υψηλές επιδόσεις. Το Fisikon έχει 130 οκτάνια και συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση και τη μείωση του θορύβου του κινητήρα. Διατηρεί καθαρά τα μπουζί και δεν διαβρώνει τους κυλίνδρους και τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα, ενώ φροντίζει να αυξηθεί το διάστημα αλλαγής λαδιών.

Το κυριότερο όμως είναι ότι δεν μπορεί να νοθευτεί, όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα καύσιμα. Και αυτό, διότι το φυσικό αέριο διανέμεται με ειδικούς αγωγούς ή τρέιλερ (στις περιοχές εκτός δικτύου αγωγών) κατευθείαν στα πρατήρια Fisikon.

Τα σημαντικά πλεονεκτήματα του συμπιεσμένου φυσικού αερίου κίνησης, το έχουν καταστήσει αρκετά δημοφιλές με όλο και περισσότερους οδηγούς να στρέφονται στην επιλογή ενός εργοστασιακού μοντέλου διπλού καυσίμου (CNG-βενζίνη) ή στη λύση της μετατροπής του κινητήρα τους. Ήδη, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων διαθέτουν στο portfolio πληθώρα μοντέλων Ι.Χ. αλλά και επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών διπλού καυσίμου, μεταξύ των οποίων οι Skoda, Seat, Fiat, VW, Audi, Opel καθώς και οι Ιveco & Scania, πολλά από τα οποία είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!