THEPOWERGAME
Κοινοπραξία έχουν συστήσει η Volkswagen και η Enel στην Ιταλία και η οποία θα αναλάβει την κατασκευή σταθμών τα ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Reuters το ύψος της επένδυσης για κάθε εταιρεία θα ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ.
Στην από κοινού ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι σταθμοί φόρτισης θα είναι συμβατοί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των κατασκευαστών, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει ότι 500 σταθμοί θα πρέπει να έχουν τοποθετηθεί έως τα τέλη του επόμενου έτους, η συνολική παραγωγική δυναμικότητα των οποίων θα ξεπερνάει τα 350 kW.
Η συμφωνία αυτή αποτελεί μέρος των δραστηριοτήτων της Volkswagen αναφορικά με τους σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 2022 ήταν για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μια χρονιά με εξόχως έντονη δραστηριότητα, καθώς έως την ολοκλήρωσή της θα πρέπει μαζί με τις συνεργαζόμενες εταιρείες να έχει τοποθετήσει συνολικά 16.000 σταθμούς ταχείας φόρτισης σε ολόκληρο τον κόσμο (4.300 στην Ευρώπη, 3.700 στις ΗΠΑ και 8.000 στην Κίνα). Οι σταθμοί αυτοί αναλογούν περί του ενός τρίτου των 45.000 συνολικά σταθμούς τους οποίους η Volkswagen έχει δεσμευθεί να τοποθετήσει παγκοσμίως έως το 2025.
Για τα μεγαλεπήβολα αυτά σχέδια, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει συνάψει συνεργασίες με τις BP, την ισπανική Iberdrola, ενώ παράλληλα κατέχει μερίδιο στην κοινοπραξία Ionity, στην οποία είναι επίσης μέτοχοι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι BMW, Mercedes-Benz, Ford και Hyundai.
Με την τοποθέτηση σταθμών φόρτισης σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία, η Volkswagen επιδιώκει να μετριάσει τους προβληματισμούς των οδηγών αναφορικά με την επάρκεια του δικτύου των σταθμών φόρτισης και να τους στρέψει προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να καταστεί η ενέργεια διαθέσιμη όταν προκύπτει ανάγκη. Η αποθήκευση ενέργειας θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο», υπογράμμισε το μέλος του δ.σ. της γερμανικής εταιρείας Τόμας Σμαλ.
Ο ίδιος προχώρησε και σε μία αποκάλυψη, λέγοντας ότι η εταιρεία του θα παρουσιάσει την αμφίδρομη φόρτιση, με την οποία τα αυτοκίνητα θα μπορούν να στέλνουν ενέργεια από τις μπαταρίες τους στο ηλεκτρικό δίκτυο, μια λειτουργία την οποία η Volkswagen επιθυμεί έως το τα μέσα του 2023 να είναι διαθέσιμη στα περισσότερα οχήματά της.