Γ.Δ.
1432.6 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
0,00%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
0,00%
12.02
TITC
0,00%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
0,00%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
0,00%
2.88
ΑΛΦΑ
0,00%
1.589
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.98
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
0,00%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.66
ΔΑΑ
0,00%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.595
ΕΕΕ
0,00%
32.02
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.07
ΕΛΠΕ
0,00%
7.1
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.17
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.724
ΕΛΧΑ
0,00%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.24
ΕΤΕ
0,00%
8.118
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.18
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.51
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.077
ΕΧΑΕ
0,00%
4.625
ΙΑΤΡ
0,00%
1.6
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.17
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.86
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.49
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.457
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
0,00%
0.854
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
0,00%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.92
ΜΟΤΟ
0,00%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
0,00%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.368
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
0,00%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
0,00%
14.62
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
0,00%
2.42
ΠΕΙΡ
0,00%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.1
ΠΛΑΘ
0,00%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.915
ΣΑΡ
0,00%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
0,00%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Κοντά στην επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης – Σκοπίων

H ΒΑΡΔΑΞ ΑΕ, εταιρεία που λειτουργεί τον πετρελαιαγωγό που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια υπέβαλε αίτημα στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Βόρειας Μακεδονίας, προκειμένου να λάβει άδεια για την επαναλειτουργία του αγωγού, ο οποίος από το 2013 παραμένει ανενεργός.

Όπως αναφέρει η οικονομική ιστοσελίδα των Σκοπίων “Faktor”, το αίτημα υποβλήθηκε στις 23 Νοεμβρίου.

Το 80% της ΒΑΡΔΑΞ ΑΕ ανήκει στην ΕΛΠΕΤ-ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ (100% θυγατρική της HELLENiQ ENERGY-μέχρι πρότινος ΕΛΠΕ) και το 20% στην κρατική εταιρεία της Βόρειας Μακεδονίας, NAFTOVOD.

Ο πετρελαιαγωγός κατασκευάστηκε το 2002, προκειμένου να συνδέσει τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης με το διυλιστήριο της εταιρείας ΟΚΤΑ στα Σκόπια, την οποία έχουν εξαγοράσει τα Ελληνικά Πετρέλαια το 1998.

Ωστόσο, η λειτουργία του διακόπηκε το 2013, όταν τα ΕΛΠΕ ανέστειλαν ως οικονομικά ασύμφορη τη λειτουργία του διυλιστηρίου στην όμορη χώρα.

Στο μεταξύ, ο αγωγός έχει καθαριστεί -καθώς δεν χρησιμοποιείται πια για μεταφορά αργού- και σε περίπτωση επαναλειτουργίας του θα μεταφέρει στη Βόρεια Μακεδονία τελικά προϊόντα πετρελαιοειδών.

«Αγκάθι» για την επαναλειτουργία του μήκους 213 χλμ. αγωγού αποτελούν οι αποζημιώσεις που διεκδικούν τα ΕΛΠΕ από το κράτος της Βόρειας Μακεδονίας, στο πλαίσιο αθέτησης των συμβατικών του υποχρεώσεων για εξαγορά τουλάχιστον 500.000 τόνων πετρελαίου σε ετήσια βάση. Για την περίοδο 2008 – 2011, το ποσό αυτό ανέρχεται σε 32 εκατ. ευρώ.

Τα οφέλη από την επαναλειτουργία

Το σχέδιο επαναλειτουργίας προβλέπει την αναβάθμιση του αγωγού, για τη μεταφορά προϊόντων διύλισης στη Βόρεια Μακεδονία, τα οποία θα αποθηκεύονται στο πρώην διυλιστήριο της ΟΚΤΑ, που στο ενδιάμεσο έχει μετατραπεί σε αποθηκευτικό χώρο.

Από το 2013 η Βόρεια Μακεδονία τροφοδοτείται οδικώς με καύσιμα, με συνέπεια το κόστος ανεφοδιασμού να είναι υψηλό. Επίσης, η διακίνηση καυσίμων οδικώς καθιστά πιο εύκολη τη λαθρεμπορία, η οποία «μεταφράζεται» σε απώλεια εσόδων.

Αντίθετα, με την επαναλειτουργία του αγωγού, η Βόρεια Μακεδονία θα μπορούσε να ανεφοδιάζεται με υψηλής ποιότητας καύσιμα, και με μικρότερο κόστος. Παράλληλα, η HELLENiQ ENERGY θα μπορούσε να αξιοποιήσει τις εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ ως κέντρο διακίνησης καυσίμων στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως προς το Κόσοβο και τη Σερβία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!