Γ.Δ.
1602.86 -0,31%
ACAG
0,00%
6.07
AEM
+0,55%
4.544
AKTR
-0,95%
5.2
BOCHGR
+0,38%
5.34
CENER
+1,11%
9.07
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-0,84%
8.27
EVR
-1,75%
1.685
NOVAL
-1,57%
2.51
OPTIMA
-0,14%
14.32
TITC
0,00%
40.1
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.5
ΑΒΑΞ
-3,04%
2.23
ΑΒΕ
-0,47%
0.422
ΑΔΜΗΕ
-0,53%
2.805
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
-1,64%
4.2
ΑΛΦΑ
+0,92%
1.9655
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,37%
10.81
ΑΣΚΟ
-1,61%
3.05
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.14
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-1,40%
0.704
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.3
ΒΙΟ
-0,53%
5.65
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,67%
1.49
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,65%
18.22
ΔΑΑ
+1,90%
8.906
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,27%
12.92
ΔΟΜΙΚ
-0,55%
2.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,09%
0.345
ΕΒΡΟΦ
-2,15%
1.82
ΕΕΕ
+0,73%
41.26
ΕΚΤΕΡ
-2,30%
1.998
ΕΛΒΕ
+8,82%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
+0,68%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
-1,09%
7.715
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.32
ΕΛΤΟΝ
-2,35%
1.744
ΕΛΧΑ
-0,47%
2.14
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,46%
1.09
ΕΤΕ
+0,18%
8.94
ΕΥΑΠΣ
-1,76%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-0,96%
2.479
ΕΧΑΕ
+0,10%
4.84
ΙΑΤΡ
-0,77%
1.925
ΙΚΤΙΝ
-2,51%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-0,60%
1.66
ΙΝΛΙΦ
-4,07%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+2,35%
1.046
ΙΝΤΕΚ
-1,17%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.07
ΚΑΡΕΛ
-1,23%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.95
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-1,40%
1.264
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.11
ΚΡΙ
-3,61%
16
ΚΤΗΛΑ
-0,53%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+2,32%
0.97
ΛΑΒΙ
-2,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-0,92%
6.45
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
+0,58%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-0,89%
3.35
ΜΑΘΙΟ
+5,85%
0.76
ΜΕΒΑ
+0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-0,89%
2.22
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.81
ΜΙΝ
-7,33%
0.468
ΜΟΗ
-1,66%
21.34
ΜΟΝΤΑ
+1,60%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,73%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,90%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.82
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-0,79%
35.22
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
+8,65%
0.402
ΟΛΘ
0,00%
28.2
ΟΛΠ
+2,01%
32.95
ΟΛΥΜΠ
-2,34%
2.5
ΟΠΑΠ
-0,82%
16.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,50%
0.796
ΟΤΕ
-0,53%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,75%
10.7
ΠΑΙΡ
-4,04%
0.95
ΠΑΠ
+0,77%
2.62
ΠΕΙΡ
-0,11%
4.528
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.15
ΠΕΤΡΟ
-2,02%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,91%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,55%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.1
ΠΡΟΦ
-0,79%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-1,89%
12.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,77%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+0,33%
1.54
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
+3,45%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,70%
20.14
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,49%
4.08
ΧΑΙΔΕ
-3,52%
0.685

Ηλεκτροκίνηση: Το 2025 η ΕΕ θα πάρει το προβάδισμα στην αγορά

Η πανδημία, οι ελλείψεις των ημιαγωγών, οι δυσκολίες στην παραγωγή των αυτοκινήτων και η ενεργειακή κρίση έχουν επηρεάσει και την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ.

Επιβραδυντικός παράγοντας στην εξέλιξη της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και οι υψηλές τιμές πώλησής τους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέλυσε τις τάσεις και τις εξελίξεις στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Ενώ η Κίνα προηγείται επί του παρόντος της Ευρώπης και των ΗΠΑ στην ηλεκτροκίνηση της αγοράς αυτοκινήτων, η ευρωπαϊκή αγορά θα ανακάμψει το 2025 και θα πάρει και πάλι το προβάδισμα στις άλλες περιοχές του κόσμου έως το 2030, ανακοίνωσε η ACEA.

Μέχρι στιγμής, το 2022 σχεδόν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Κίνα είναι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), που σημαίνει ότι η χώρα είναι πλέον μπροστά από την Ευρώπη και πολύ μπροστά από τις ΗΠΑ στον «εξηλεκτρισμό» της αγοράς αυτοκινήτων.

Ωστόσο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς έως το 2025 και να ξεπεράσει το 70% έως το 2030 -παίρνοντας και πάλι το προβάδισμα στις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου.

Οι κινεζικές πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 89,4%, φτάνοντας τα 2,9 εκατ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα κυβερνητικά κίνητρα, που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις μετά τις διακοπές Απριλίου – Μαΐου, που ωφέλησαν κυρίως την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή, αλλά λιγότερο απότομη στην ευρωπαϊκή περιοχή -συμπεριλαμβανομένων της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου-, όπου οι όγκοι πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ανήλθαν συνολικά σε 1 εκατ. μονάδες, αυξημένοι κατά 25,7% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο πριν από ένα χρόνο.

Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει η βασική πρόκληση και αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές, αναφέρει η ACEA.

Σε Γερμανία και Ολλανδία το 50% των σημείων φόρτισης στην ΕΕ

Όπως δείχνει η τελευταία Έκθεση Προόδου της ACEA, μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ, την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000), που αποτελούν λιγότερο από το 10% του συνόλου επιφάνειας ΕΕ.

Πράγματι, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα -που σημαίνει ότι θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!