Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ηλεκτροκίνηση: Το 2025 η ΕΕ θα πάρει το προβάδισμα στην αγορά

Η πανδημία, οι ελλείψεις των ημιαγωγών, οι δυσκολίες στην παραγωγή των αυτοκινήτων και η ενεργειακή κρίση έχουν επηρεάσει και την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ.

Επιβραδυντικός παράγοντας στην εξέλιξη της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και οι υψηλές τιμές πώλησής τους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέλυσε τις τάσεις και τις εξελίξεις στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Ενώ η Κίνα προηγείται επί του παρόντος της Ευρώπης και των ΗΠΑ στην ηλεκτροκίνηση της αγοράς αυτοκινήτων, η ευρωπαϊκή αγορά θα ανακάμψει το 2025 και θα πάρει και πάλι το προβάδισμα στις άλλες περιοχές του κόσμου έως το 2030, ανακοίνωσε η ACEA.

Μέχρι στιγμής, το 2022 σχεδόν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Κίνα είναι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), που σημαίνει ότι η χώρα είναι πλέον μπροστά από την Ευρώπη και πολύ μπροστά από τις ΗΠΑ στον «εξηλεκτρισμό» της αγοράς αυτοκινήτων.

Ωστόσο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς έως το 2025 και να ξεπεράσει το 70% έως το 2030 -παίρνοντας και πάλι το προβάδισμα στις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου.

Οι κινεζικές πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 89,4%, φτάνοντας τα 2,9 εκατ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα κυβερνητικά κίνητρα, που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις μετά τις διακοπές Απριλίου – Μαΐου, που ωφέλησαν κυρίως την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή, αλλά λιγότερο απότομη στην ευρωπαϊκή περιοχή -συμπεριλαμβανομένων της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου-, όπου οι όγκοι πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ανήλθαν συνολικά σε 1 εκατ. μονάδες, αυξημένοι κατά 25,7% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο πριν από ένα χρόνο.

Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει η βασική πρόκληση και αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές, αναφέρει η ACEA.

Σε Γερμανία και Ολλανδία το 50% των σημείων φόρτισης στην ΕΕ

Όπως δείχνει η τελευταία Έκθεση Προόδου της ACEA, μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ, την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000), που αποτελούν λιγότερο από το 10% του συνόλου επιφάνειας ΕΕ.

Πράγματι, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα -που σημαίνει ότι θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!