Γ.Δ.
1532.38 -0,46%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,37%
8.16
EVR
-2,34%
1.46
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+0,45%
44.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.884
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,25%
4.06
ΑΛΦΑ
-1,08%
1.7485
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+2,63%
10.94
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
+1,80%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.575
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-2,47%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
+1,01%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,16%
12.83
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.915
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+0,28%
1.8
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.76
ΕΛΒΕ
-8,08%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.23
ΕΛΠΕ
-0,86%
7.485
ΕΛΣΤΡ
+1,89%
2.16
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.864
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.195
ΕΤΕ
-1,32%
8.362
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.469
ΕΧΑΕ
+1,06%
4.775
ΙΑΤΡ
+3,98%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+0,87%
1.394
ΚΟΥΕΣ
-0,49%
6.13
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,26%
0.803
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,24%
25.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,23%
34.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,70%
28.3
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,31%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.79
ΟΤΕ
-0,87%
14.82
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+0,80%
2.51
ΠΕΙΡ
-0,69%
4.335
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+2,12%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.34
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-1,64%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Παπαδόπουλος: Σημαντικός ο ρόλος του υδρογόνου για τις μεταφορές

Τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην  Ευρωπαϊκή Στρατηγική για το Υδρογόνο, ανέπτυξε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέδριο με θέμα τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου και την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Στρατηγική Υδρογόνου.

Ο κ. Παπαδόπουλος ανάφερε ότι η συζήτηση για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου στις μεταφορές αφορά την αντιμετώπιση του ενεργειακού ζητήματος, τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα, αλλά και την εμβάθυνση της συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από την ενεργειακή αυτονομία.

Όπως είπε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Στις μεταφορές το υδρογόνο δύναται να αναδειχθεί σε καθοριστικό παράγοντα της ενεργειακής μετάβασης, καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητας.

Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τροφοδοσία λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, στα φορτηγά βαρέως τύπου και τα ελαφρά φορτηγά διανομής, στα τρένα, όπως επίσης και σε κλάδους του δικτύου που έχουν δυνατότητα εξηλεκτρισμού, ακόμη και σε ιδιωτικά οχήματα.

Ειδικά η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ορισμένες δεκάδες χιλιάδες προσωπικά οχήματα, θα συνέβαλε και στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας τόσο στην εμπορική δραστηριότητα όσο και στην τεχνική υποστήριξη των οχημάτων, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την ηλεκτροκίνηση.

Δυνητικά, στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα  να καλύψει το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας».

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε πως απαιτούνται ειδικοί κόμβοι εφοδιασμού καυσίμων με βάση το υδρογόνο, που δεν είναι ανέφικτο να πραγματοποιηθούν έως το 2027, σύμφωνα με τον οδικό χάρτη της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής. Σχετικά ανέφερε:

«Ενδείκνυται η μεταφορά υδρογόνου με συμβατικά μέσα, όπως τα φορτηγά ή αγωγοί μικρών αποστάσεων, καθώς και η κατασκευή εγκαταστάσεων παραγωγής, συμπίεσης και αποθήκευσης πλησίον της τελικής χρήσης.

Επιπλέον, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο, όπως αστικά λεωφορεία, σε περιοχές που βρίσκονται ήδη στη διαδικασία της ενεργειακής μετάβασης, όπως η Δυτική Μακεδονία.

Αντίστοιχα, η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ελαφρά φορτηγά διανομής με τεχνολογίες συνδυασμού ηλεκτροκίνησης, θα συμβάλλει στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, όπως και σε βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αποκομιδή των απορριμμάτων».

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσει μια συνεργασία με το «ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος», που έχει κατασκευάσει και το πρώτο πρατήριο υδρογόνου, ώστε να συμβάλλει με την εμπειρία του στην προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου για τις τεχνικές προδιαγραφές αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης των καυσίμων.

Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Σκοπός αυτής της συνεργασίας, που αναμένεται να λάβει τη μορφή προγραμματικής σύμβασης, θα είναι η επιστημονική τεκμηρίωση για την έκδοση του νομικού πλαισίου, το οποίο θα διέπει τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων υδρογόνου.

Αυτό περιλαμβάνει και τη δευτερογενή  νομοθεσία, τη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα και Δράσεις με συναφές αντικείμενο, αλλά και την αξιολόγηση των προτάσεων από άλλους εμπλεκόμενους Φορείς.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει τη σύσταση μιας ομάδας εργασίας η οποία θα συνεργαστεί και με τους φορείς της αγοράς προκειμένου να λάβουμε υπόψη μας όσο το δυνατόν περισσότερες παραμέτρους, ώστε να καταστεί εφικτή η ανάπτυξη της χρήσης του υδρογόνου στις μεταφορές, όταν θα ωριμάσουν οι συνθήκες».

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι σε αυτή την ευρωπαϊκή προσπάθεια, η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική ηγεσία του  Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζονται ήδη για να εξασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!