Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Παπαδόπουλος: Σημαντικός ο ρόλος του υδρογόνου για τις μεταφορές

Τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην  Ευρωπαϊκή Στρατηγική για το Υδρογόνο, ανέπτυξε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέδριο με θέμα τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου και την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Στρατηγική Υδρογόνου.

Ο κ. Παπαδόπουλος ανάφερε ότι η συζήτηση για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου στις μεταφορές αφορά την αντιμετώπιση του ενεργειακού ζητήματος, τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα, αλλά και την εμβάθυνση της συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από την ενεργειακή αυτονομία.

Όπως είπε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Στις μεταφορές το υδρογόνο δύναται να αναδειχθεί σε καθοριστικό παράγοντα της ενεργειακής μετάβασης, καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητας.

Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τροφοδοσία λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, στα φορτηγά βαρέως τύπου και τα ελαφρά φορτηγά διανομής, στα τρένα, όπως επίσης και σε κλάδους του δικτύου που έχουν δυνατότητα εξηλεκτρισμού, ακόμη και σε ιδιωτικά οχήματα.

Ειδικά η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ορισμένες δεκάδες χιλιάδες προσωπικά οχήματα, θα συνέβαλε και στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας τόσο στην εμπορική δραστηριότητα όσο και στην τεχνική υποστήριξη των οχημάτων, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την ηλεκτροκίνηση.

Δυνητικά, στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα  να καλύψει το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας».

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε πως απαιτούνται ειδικοί κόμβοι εφοδιασμού καυσίμων με βάση το υδρογόνο, που δεν είναι ανέφικτο να πραγματοποιηθούν έως το 2027, σύμφωνα με τον οδικό χάρτη της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής. Σχετικά ανέφερε:

«Ενδείκνυται η μεταφορά υδρογόνου με συμβατικά μέσα, όπως τα φορτηγά ή αγωγοί μικρών αποστάσεων, καθώς και η κατασκευή εγκαταστάσεων παραγωγής, συμπίεσης και αποθήκευσης πλησίον της τελικής χρήσης.

Επιπλέον, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο, όπως αστικά λεωφορεία, σε περιοχές που βρίσκονται ήδη στη διαδικασία της ενεργειακής μετάβασης, όπως η Δυτική Μακεδονία.

Αντίστοιχα, η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ελαφρά φορτηγά διανομής με τεχνολογίες συνδυασμού ηλεκτροκίνησης, θα συμβάλλει στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, όπως και σε βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αποκομιδή των απορριμμάτων».

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσει μια συνεργασία με το «ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος», που έχει κατασκευάσει και το πρώτο πρατήριο υδρογόνου, ώστε να συμβάλλει με την εμπειρία του στην προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου για τις τεχνικές προδιαγραφές αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης των καυσίμων.

Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Σκοπός αυτής της συνεργασίας, που αναμένεται να λάβει τη μορφή προγραμματικής σύμβασης, θα είναι η επιστημονική τεκμηρίωση για την έκδοση του νομικού πλαισίου, το οποίο θα διέπει τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων υδρογόνου.

Αυτό περιλαμβάνει και τη δευτερογενή  νομοθεσία, τη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα και Δράσεις με συναφές αντικείμενο, αλλά και την αξιολόγηση των προτάσεων από άλλους εμπλεκόμενους Φορείς.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει τη σύσταση μιας ομάδας εργασίας η οποία θα συνεργαστεί και με τους φορείς της αγοράς προκειμένου να λάβουμε υπόψη μας όσο το δυνατόν περισσότερες παραμέτρους, ώστε να καταστεί εφικτή η ανάπτυξη της χρήσης του υδρογόνου στις μεταφορές, όταν θα ωριμάσουν οι συνθήκες».

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι σε αυτή την ευρωπαϊκή προσπάθεια, η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική ηγεσία του  Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζονται ήδη για να εξασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!