THEPOWERGAME
Τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% για τα καινούργια ιδιωτικής χρήσης θερμικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 και κατά 55% για τα ημιφορτηγά προβλέπει πολιτική συμφωνία που επιτυγχάνεται μεταξύ των κρατών-μελών και της Ευρωβουλής, προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης της ΕΕ.
Σημειώνεται πως πέντε χρόνια αργότερα οι εκπομπές θα μηδενιστούν δεδομένου ότι από το 2035 δεν θα πωλούνται πλέον θερμικά οχήματα στις εν λόγω κατηγορίες. Η συμφωνία θα επικυρωθεί και τυπικά τις επόμενες εβδομάδες από το Συμβούλιο και την Ευρωβουλή, ώστε να τεθεί σε ισχύ, προβλέπεις.
Σύμφωνα με την DW, τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σήμερα το 15% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που σημαίνει ότι η πλήρης ηλεκτροκίνηση θα συμβάλει στη δραστική μείωση των εκπομπών.
Αναπροσαρμογή της αυτοκινητοβιομηχανίας
Όπως τονίζουν στις Βρυξέλλες, ότι η συμφωνία για την αποδέσμευση από τα θερμικά αυτοκίνητα το 2035 δίνει ορατότητα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να προσαρμοστούν έγκαιρα και να ανταπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Σήμερα ο κλάδος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολεί, άμεσα και έμμεσα, περίπου 13 εκατομμύρια εργαζόμενους, δηλαδή το 7% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, η οποία προβλέπει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030 και σε σχέση με τις εκπομπές του 1990, και την επίτευξη περιβαλλοντικής ουδετερότητας μέχρι το 2050.