Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Bloomberg: Στερεύει από ντίζελ η Ευρώπη λόγω των κυρώσεων

Αντιμέτωπη με ένα ακόμη ενεργειακό σοκ βρίσκεται αυτόν τον χειμώνα η Ευρώπη, καθώς απειλείται με διακοπή των παραδόσεων ντίζελ από τη Ρωσία λόγω την κυρώσεων για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Σημειώνεται ότι η Ευρώπη λαμβάνει ετησίως από τη Ρωσία 200 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ, γεγονός που την καθιστά τον μεγαλύτερο προμηθευτή της. Από τις αρχές Φεβρουαρίου, όμως, οι κυρώσεις της ΕΕ θα απαγορεύσουν την παράδοση σχεδόν όλων των θαλάσσιων προϊόντων διύλισης πετρελαίου, μεταξύ των οποίων και το ντίζελ,όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Με τον χρόνο να μετρά ήδη αντίστροφα, οι έμποροι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να προχωρήσουν σε δραματικές περικοπές.

Οι συνδυασμένες εισαγωγές ντίζελ στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο -τ ο οποίο επίσης απαγορεύει τις ρωσικές αποστολές – μειώθηκαν από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd, και τώρα πρόκειται να αυξηθούν ξανά, κατά περίπου μισό εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα.

Εάν αυτός ο ρυθμός συνεχιστεί μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα, οι εισαγωγές θα πρέπει να μειωθούν κατά περισσότερα από 5.000 βαρέλια ημερησίως από την 1η Νοεμβρίου έως την προθεσμία του Φεβρουαρίου. Οποιαδήποτε επιβράδυνση σε αυτό το χρονοδιάγραμμα θα έκανε την τελική αποκοπή το 2023 ακόμη πιο επώδυνη.

Σε αυτό το κλίμα, η απαλλαγή από τις ρωσικές προμήθειες είναι μια εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση.  Η Γαλλία, ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς της Ευρώπης, βιώνει ήδη δραματικές μειώσεις στην παραγωγή ντίζελ, λόγω απεργιών στα διυλιστήριά της. Αντίστοιχα στη Γερμανία, τη χώρα με την υψηλότερη ζήτηση ντίζελ στην Ευρώπη, το διυλιστήριο Schwedt κινδυνεύει να χάσει την πρόσβαση σε αργό πετρέλαιο μέσω του αγωγού Druzhba.

Για την ΕΕ, η αύξηση των εισαγωγών από εναλλακτικές πηγές, όπως η Μέση Ανατολή, είναι πλέον μονόδρομος, ενώ ήδη οι εισαγωγές από παραγωγούς εκτός Ρωσίας βρίσκονται κοντά σε ιστορικό υψηλό. Στο παιχνίδι μπαίνει και η Κίνα, επιτρέποντας περισσότερες εξαγωγές καυσίμων.

Λογικά, δεν θα υπάρξει πρόβλημα, ενώ αντίθετα η Ρωσία θα πρέπει να ανακατευθύνει το ντίζελ και τα άλλα προϊόντα καυσίμων της στις αγορές, εκτός ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!