Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Bloomberg: Στερεύει από ντίζελ η Ευρώπη λόγω των κυρώσεων

Αντιμέτωπη με ένα ακόμη ενεργειακό σοκ βρίσκεται αυτόν τον χειμώνα η Ευρώπη, καθώς απειλείται με διακοπή των παραδόσεων ντίζελ από τη Ρωσία λόγω την κυρώσεων για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Σημειώνεται ότι η Ευρώπη λαμβάνει ετησίως από τη Ρωσία 200 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ, γεγονός που την καθιστά τον μεγαλύτερο προμηθευτή της. Από τις αρχές Φεβρουαρίου, όμως, οι κυρώσεις της ΕΕ θα απαγορεύσουν την παράδοση σχεδόν όλων των θαλάσσιων προϊόντων διύλισης πετρελαίου, μεταξύ των οποίων και το ντίζελ,όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Με τον χρόνο να μετρά ήδη αντίστροφα, οι έμποροι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να προχωρήσουν σε δραματικές περικοπές.

Οι συνδυασμένες εισαγωγές ντίζελ στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο -τ ο οποίο επίσης απαγορεύει τις ρωσικές αποστολές – μειώθηκαν από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd, και τώρα πρόκειται να αυξηθούν ξανά, κατά περίπου μισό εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα.

Εάν αυτός ο ρυθμός συνεχιστεί μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα, οι εισαγωγές θα πρέπει να μειωθούν κατά περισσότερα από 5.000 βαρέλια ημερησίως από την 1η Νοεμβρίου έως την προθεσμία του Φεβρουαρίου. Οποιαδήποτε επιβράδυνση σε αυτό το χρονοδιάγραμμα θα έκανε την τελική αποκοπή το 2023 ακόμη πιο επώδυνη.

Σε αυτό το κλίμα, η απαλλαγή από τις ρωσικές προμήθειες είναι μια εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση.  Η Γαλλία, ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς της Ευρώπης, βιώνει ήδη δραματικές μειώσεις στην παραγωγή ντίζελ, λόγω απεργιών στα διυλιστήριά της. Αντίστοιχα στη Γερμανία, τη χώρα με την υψηλότερη ζήτηση ντίζελ στην Ευρώπη, το διυλιστήριο Schwedt κινδυνεύει να χάσει την πρόσβαση σε αργό πετρέλαιο μέσω του αγωγού Druzhba.

Για την ΕΕ, η αύξηση των εισαγωγών από εναλλακτικές πηγές, όπως η Μέση Ανατολή, είναι πλέον μονόδρομος, ενώ ήδη οι εισαγωγές από παραγωγούς εκτός Ρωσίας βρίσκονται κοντά σε ιστορικό υψηλό. Στο παιχνίδι μπαίνει και η Κίνα, επιτρέποντας περισσότερες εξαγωγές καυσίμων.

Λογικά, δεν θα υπάρξει πρόβλημα, ενώ αντίθετα η Ρωσία θα πρέπει να ανακατευθύνει το ντίζελ και τα άλλα προϊόντα καυσίμων της στις αγορές, εκτός ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!