Γ.Δ.
1403.83 +0,01%
ACAG
-0,18%
5.42
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,93%
8.68
CNLCAP
+1,39%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,32%
12.7
TITC
+1,30%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,38%
1.43
ΑΒΕ
-1,94%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+5,18%
3.855
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.4795
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,97%
9.66
ΑΣΚΟ
+3,40%
2.74
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+5,00%
0.588
ΑΤΤΙΚΑ
+0,90%
2.24
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
1.425
ΒΙΟΤ
-4,76%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,76%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.58
ΔΑΑ
+1,34%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,19%
11.58
ΔΟΜΙΚ
+2,50%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,01%
0.287
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
34.2
ΕΚΤΕΡ
+0,80%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,79%
1.778
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,45%
1.105
ΕΤΕ
+0,06%
6.81
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,28%
2.01
ΕΧΑΕ
+0,68%
4.425
ΙΑΤΡ
+1,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-2,49%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+0,53%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.92
ΙΝΤΕΚ
+1,21%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+2,46%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,19%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-1,24%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.415
ΚΟΥΑΛ
-2,42%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
+2,35%
1.74
ΚΥΡΙΟ
-2,60%
0.9
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-1,81%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-25,29%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-2,40%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,33%
3.045
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,51%
19.63
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
+2,18%
2.58
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
31.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+4,52%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,79%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.03
ΟΤΟΕΛ
+0,77%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.492
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.96
ΠΛΑΘ
+1,93%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+4,29%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,95%
1.57
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,32%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+2,86%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.86
ΤΖΚΑ
-0,69%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Σε αναμονή στις ευρωπαϊκές ακτές δεκάδες πλοία LNG

Αντιμέτωπη με νέα προβλήματα φαίνεται ότι είναι η Ευρώπη, καθώς εν μέσω μιας σφοδρότατης ενεργειακής κρίσης, τώρα δεκάδες πλοία γεμάτα LNG, είναι αναγκασμένα να περιφέρονται στα ανοικτά των ακτών της Ισπανίας, καθώς δεν μπορούν να εξασφαλίσουν χρονοθυρίδες για εκφόρτωση.

Σύμφωνα με το Reuters, αυτή η κατάσταση έχει αναγκάζει διαχειριστές του δικτύου της χώρας να προειδοποιήσουν ότι ενδέχεται να χρειαστεί να αναστείλουν τη φόρτωση για να αντιμετωπίσουν αυτή την «εξαιρετική κατάσταση».

Η Γηραιά Ήπειρος που έχει αναγκαστεί να βρει εναλλακτικές λύσεις στο LNG, για να καλύψει τα κενά της, φαίνεται τώρα ότι έχει εκτεθεί από την έλλειψη ικανότητας στη «επαναεριοποίηση», καθώς οι εγκαταστάσεις που μετατρέπουν το θαλάσσιο καύσιμο σε αέριο λειτουργούν στο μέγιστο όριο.

Εάν η καθυστέρηση συνεχίσει, τα εν λόγω πλοία ενδέχεται να αρχίσουν να αναζητούν εναλλακτικά λιμάνια εκτός Ευρώπης για να εκφορτώσουν το φορτίο τους.

Περισσότερα από 35 πλοία φορτωμένα με LNG βρίσκονται στα ανοικτά της Ισπανίας και σε όλη τη Μεσόγειο, με τουλάχιστον οκτώ πλοία να έχουν αγκυροβολήσει μόνο στον κόλπο του Κάντιθ, δήλωσαν τη Δευτέρα (17 Οκτωβρίου) έμποροι, αναλυτές και πηγές σε τερματικούς σταθμούς LNG που γνωρίζουν την κατάσταση.

Η Ισπανία προσφέρει μόλις έξι χρονοθυρίδες στους τερματικούς σταθμούς επαναεριοποίησης για φορτία αυτή την εβδομάδα, δήλωσε πηγή του κλάδου, λιγότερο από το ένα πέμπτο του αριθμού των πλοίων που περιμένουν στην ουρά στα ανοικτά των ακτών της. Η χώρα διαθέτει συνολικά έξι τερματικούς σταθμούς.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αργά τη Δευτέρα και η οποία φέρει τον τίτλο «δήλωση έκτακτης επιχειρησιακής κατάστασης», ο εθνικός διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου της Ισπανίας Enagas δήλωσε ότι ενδέχεται να χρειαστεί να απορρίψει εκφορτώσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου λόγω πλεονάζουσας χωρητικότητας στους τερματικούς σταθμούς του.

Πρόσθεσε ότι τα υψηλά επίπεδα πληρότητας στις εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης της χώρας αναμένεται να παραμείνουν τουλάχιστον μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Υπάρχουν επίσης πλοία LNG που βρίσκονται αγκυροβολημένα κοντά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι δεκάδες άλλα περιμένουν, δήλωσε μια πηγή με γνώση της κατάστασης.

«Τα επίπεδα των πλωτών αποθηκευτικών χώρων στη ναυτιλία LNG βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα όλων των εποχών, με λίγο περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια τόνους δεσμευμένους σε πλωτούς αποθηκευτικούς χώρους», δήλωσε ο Οιστάϊν Καλέκλεφ, διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας FLEX LNG Management.

Η έλλειψη εγκαταστάσεων επαναεριοποίησης ή αγωγών που συνδέουν τις χώρες που διαθέτουν αυτές τις εγκαταστάσεις με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, σημαίνει ότι το LNG που επιπλέει στη θάλασσα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

«Έχουμε δει μεγάλο αριθμό φορτίων να περιμένουν στα ανοικτά της νότιας Ισπανίας ή να κάνουν κύκλους στη Μεσόγειο, καθώς και ορισμένα φορτία να περιμένουν στα ανοικτά του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε ο Άλεξ Φρόλεϊ, αναλυτής LNG στην εταιρεία πληροφοριών δεδομένων ICIS.

Οι εμπλοκές έχουν επιδεινωθεί από τη χαμηλότερη βιομηχανική ζήτηση, καθώς η ευρωπαϊκή οικονομία επιβραδύνεται, καθώς και από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη εγχώρια κατανάλωση στην Ισπανία λόγω του ασυνήθιστα ζεστού καιρού.

Ο Φρόλεϊ της ICIS δήλωσε ότι ένας άλλος λόγος για τη συμφόρηση είναι ότι οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν καθώς πλησιάζει ο χειμώνας και η ζήτηση θέρμανσης αυξάνεται, οπότε ορισμένα πλοία περιμένουν να πουλήσουν τα φορτία τους σε υψηλότερη τιμή που μπορεί να αντισταθμίσει το επιπλέον κόστος μεταφοράς που προκύπτει από την παραμονή στα ανοιχτά.

Η τιμή ενός φορτίου LNG που παραδίδεται στα τέλη Νοεμβρίου ή στις αρχές Δεκεμβρίου είναι περίπου 2 δολάρια/mmBtu υψηλότερη από τις τρέχουσες τιμές.

«Αυτή η στρατηγική λειτουργεί εν μέρει επειδή ορισμένες εταιρείες έχουν ευελιξία στα ναυτιλιακά τους χαρτοφυλάκια λόγω διακοπών λειτουργίας, όπως το κλείσιμο του εργοστασίου Freeport στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Φρόλεϊ».

Αναφερόταν στον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ που διέκοψε τις εργασίες του τον Ιούνιο μετά από έκρηξη και πυρκαγιά.

«Αν παράγονταν περισσότερα φορτία, οι εταιρείες ίσως να μην ήταν σε θέση να αφήνουν τα πλοία τους να περιμένουν τόσο πολύ», είπε.

Νωρίτερα τη Δευτέρα, η Κίνα σταμάτησε τις πωλήσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου σε ξένους αγοραστές για να εξασφαλίσει τον δικό της εφοδιασμό, γεγονός που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς μπορεί να ωθήσει περισσότερα πλοία να κατευθυνθούν προς την Ασία.

Η Ισπανία διαθέτει τη μεγαλύτερη ικανότητα επαναεριοποίησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 33% του συνόλου του LNG και το 44% της αποθηκευτικής ικανότητας LNG.

Αυτή την εβδομάδα, οι ηγέτες της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας είναι προγραμματισμένο να συναντηθούν για να προσπαθήσουν να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τον αγωγό MidCat που θα μπορούσε να μεταφέρει ισπανικό φυσικό αέριο – και στο μέλλον υδρογόνο – στην κεντρική Ευρώπη.

Ο MidCat θα δημιουργούσε μια τρίτη σύνδεση φυσικού αερίου μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας, την οποία οι κύριοι υποστηρικτές του, η Μαδρίτη, η Λισαβόνα και πιο πρόσφατα το Βερολίνο, λένε ότι θα βοηθούσε την Ευρώπη να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!