Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ηλεκτροκίνηση: Στα ύψη η ζήτηση λιθίου για την κατασκευή μπαταριών

H ζήτηση λιθίου θα εκτιναχθεί από τους περίπου 500.000 μετρικούς τόνους το 2021 στα 3-4 εκατομμύρια μετρικών τόνων το 2030. Επιπλέον, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) από το 2019 ενίσχυσε τις επενδύσεις λιθίου από διάφορες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, με αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του πολύτιμου μετάλλου. Η συμβουλευτική αμερικανική εταιρεία McKinsey σημειώνει ότι η τιμή για το ανθρακικό λίθιο έφτασε τα 75.000 δολάρια ανά μετρικό τόνο στις αρχές Μαρτίου 2022 και το υδροξείδιο του λιθίου έφτασε τα 65.000 δολάρια ανά τόνο.

Από την άλλη τα στοιχεία της εταιρείας Virta, που δραστηριοποιείται στην φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολλές χώρες της Ευρώπης, αναφέρουν ότι οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 43% το 2020 παρά την πανδημία, σε σύγκριση με το 2019 και το 2021 οι πωλήσεις EV διπλασιάστηκαν από το 2020, φτάνοντας τα 6,75 εκατομμύρια παγκοσμίως. Η ζήτηση ήταν τόσο ισχυρή που ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν σε μια εβδομάδα το 2021 ήταν υψηλότερος από τον αριθμό που πουλήθηκε ολόκληρο το 2012.

Η παραπάνω εικόνα απεικονίζει μια έντονη ανάπτυξη στον κλάδο των EV, ενισχύοντας τις επενδύσεις στην τεχνολογία. Ωστόσο, η εκτίναξη των τιμών της ενέργειας αποτελεί ένα πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί άμεσα. Σύμφωνα με τη βρετανική ρυθμιστική αρχή ενέργειας Ofgem, το ανώτατο όριο της τιμής της ενέργειας θα αυξηθεί περίπου κατά 80% από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Το τελευταίο διάστημα εφαρμόζεται μια νέα τεχνολογία στην κατασκευή μπαταριών. Πρόκειται για τις μπαταρίες αλουμινίου- αέρα, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει να την χρησιμοποιήσει σε μοντέλα της κοντά στο 2030. Αυτή η τεχνολογία δεν συνδέεται άμεσα με την εξόρυξη σπάνιων ορυκτών, γεγονός που δίνει λύση στο μεγάλο πρόβλημα της εξόρυξης σπάνιων μετάλλων. Η τεχνολογία AI-air θα προσφέρει αυτονομίες έως και 1.600 χιλιόμετρα, με την ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας να είναι 1.350 kWh/kg, ίση με περίπου εννέα φορές την ενέργεια των μπαταριών ιόντων λιθίου, ενώ λόγω βάρους και όγκου θα δίνεται η δυνατότητα αλλαγής της μπαταρίας μέσα σε 90 δευτερόλεπτα σε συγκεκριμένα σημεία. Πρόκειται για μια νέα πτυχή της ηλεκτροκίνησης που σήμερα δεν εφαρμόζεται, αλλά σίγουρα θα αποτελέσει μια πρακτική που θα ακολουθηθεί από μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!