Γ.Δ.
1430.9 -2,95%
ACAG
-0,34%
5.83
CENER
-4,83%
9.45
CNLCAP
-2,11%
6.95
DIMAND
+0,33%
9.12
NOVAL
-0,74%
2.7
OPTIMA
-3,77%
11.74
TITC
-2,12%
32.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-2,45%
1.356
ΑΒΕ
0,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-2,68%
2.18
ΑΚΡΙΤ
-7,89%
0.875
ΑΛΜΥ
-2,65%
2.94
ΑΛΦΑ
-3,78%
1.627
ΑΝΔΡΟ
-1,20%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-2,82%
11.04
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-1,07%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,95%
8.52
ΑΤΤ
-1,94%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,57%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,21%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-2,51%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,34%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,25%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,70%
17.3
ΔΑΑ
-2,13%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-2,78%
11.18
ΔΟΜΙΚ
-2,12%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,93%
0.326
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.565
ΕΕΕ
-2,29%
33.22
ΕΚΤΕΡ
-5,19%
2.01
ΕΛΒΕ
-0,93%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.14
ΕΛΛ
+0,73%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,32%
1.982
ΕΛΠΕ
-1,16%
7.235
ΕΛΣΤΡ
-2,22%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.8
ΕΛΧΑ
-3,42%
1.81
ΕΝΤΕΡ
+0,25%
8.02
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-4,18%
1.26
ΕΤΕ
-3,81%
7.68
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-3,12%
5.59
ΕΥΡΩΒ
-3,72%
2.047
ΕΧΑΕ
-3,03%
4.635
ΙΑΤΡ
+0,31%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-3,94%
0.3905
ΙΛΥΔΑ
-6,50%
1.655
ΙΝΚΑΤ
-1,31%
4.895
ΙΝΛΙΦ
-3,09%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-2,76%
1.196
ΙΝΤΕΚ
-2,56%
5.72
ΙΝΤΕΡΚΟ
-4,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,91%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,74%
3.19
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-3,45%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-2,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
-3,41%
0.481
ΚΟΥΑΛ
-2,50%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-2,06%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-5,15%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-0,89%
1.12
ΛΑΒΙ
-1,59%
0.867
ΛΑΜΔΑ
-2,51%
7.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.768
ΜΕΒΑ
-0,74%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,38%
2.6
ΜΕΡΚΟ
+3,56%
46.6
ΜΙΓ
-2,83%
3.61
ΜΙΝ
-5,56%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-4,25%
22.52
ΜΟΝΤΑ
-9,19%
3.36
ΜΟΤΟ
-4,91%
2.52
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-3,80%
23.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.95
ΜΠΤΚ
-7,28%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-2,93%
35.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-5,05%
0.902
ΞΥΛΚ
-2,87%
0.271
ΞΥΛΠ
+2,04%
0.4
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
+0,39%
25.8
ΟΛΥΜΠ
-2,39%
2.45
ΟΠΑΠ
-1,57%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+7,05%
0.865
ΟΤΕ
-3,08%
14.78
ΟΤΟΕΛ
-4,75%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-4,85%
3.829
ΠΕΡΦ
-1,84%
6.94
ΠΕΤΡΟ
-1,17%
8.48
ΠΛΑΘ
-1,83%
4.02
ΠΛΑΚΡ
-3,33%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-3,20%
4.84
ΡΕΒΟΙΛ
-4,12%
1.86
ΣΑΡ
-1,28%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,68%
0.352
ΣΙΔΜΑ
-2,65%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-2,09%
6.56
ΣΠΙ
-1,47%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,31%
19.17
ΤΖΚΑ
-3,06%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-5,22%
0.218
ΦΡΛΚ
-2,56%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ο Σάντσεθ υπέρ ενός ευρωπαϊκού αγωγού φυσικού αερίου

Ο πρωθυπουργός της ΙσπανίαςΠέδρο Σάντσεθ, τάχθηκε σήμερα υπέρ της κατασκευής ενός αγωγού που θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με την κεντρική Ευρώπη, μέσω Γαλλίας και θα μπορούσε να βοηθήσει να περιοριστεί η εξάρτηση της περιοχής αυτής από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Η κατασκευή ενός αγωγού που θα περνάει από τα Πυρηναία «είναι κάτι που ζητά η ισπανική κυβέρνηση από την Ευρώπη εδώ και πολύ καιρό», είπε ο Σάντσεθ κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο νησί Λα Πάλμα, στο αρχιπέλαγος των Καναρίων. «Ελπίζουμε αυτό το όνειρο να γίνει σύντομα πραγματικότητα», συνέχισε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τις δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, όταν είπε ότι «λείπει» από την Ευρώπη μια «διασύνδεση» της κεντρικής Ευρώπης με την Ιβηρική, μέσω της Γαλλίας.

Η ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία

Ο Σάντσεθ είπε ότι η Ισπανία θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά την Ευρώπη να μειώσει την ενεργειακή εξάρτησή της από τη Ρωσία, χάρη στην «τεράστια δυνατότητα επαναεριοποίησης» που διαθέτει, επισημείνοντας ότι «το ένα τρίτο της συνολικής δυνατότητας επαναεριοποίησης της Ευρώπης βρίσκεται στην Ισπανία». Ο Ισπανός πρωθυπουργός αναφερόταν στο γεγονός ότι η χώρα του διαθέτει έξι τερματικούς σταθμούς για την επαναεριοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που εισάγεται με υγραεριοφόρα πλοία. Όμως διαθέτει μόνο δύο σημεία διασύνδεσης, χαμηλής δυναμικότητας, με τη Γαλλία, στην περιοχή της Χώρας των Βάσκων.

«Εξάγουμε ενέργεια και οι εξαγωγές θα αυξηθούν περισσότερο όταν βελτιώσουμε τις διασυνδέσεις μας», πρόσθεσε ο Σάντσεθ.

Ο αγωγός MidCat

Το 2013 είχε ξεκινήσει η κατασκευή ενός αγωγού, του MidCat, που θα συνέδεε την Καταλονία με τη νοτιοανατολική Γαλλία, όμως το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε τελικά το 2019 για διάφορους λόγους, κυρίως οικονομικούς. Η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Τερέζα Ριμπέρα είπε την περασμένη εβδομάδα ότι η Enagas, η ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του ισπανικού δικτύου, υπολογίζει ότι χρειάζονται «περίπου οκτώ με εννέα μήνες» ώστε να καταστεί λειτουργικός ένας τέτοιος αγωγός από την ισπανική πλευρά, σημειώνοντας ότι όλα εξαρτώνται πλέον από τη Γαλλία. Ο Γάλλος ομόλογός της ωστόσο δεν φάνηκε να ενθουσιάζεται με την ιδέα, υπενθυμίζοντας ότι «σε κάθε περίπτωση» θα περνούσαν πολλά χρόνια μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός αυτός, κάτι που σημαίνει ότι «δεν είναι η απάντηση στην τρέχουσα κρίση».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!