Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Φθηνότερα από το 2026 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά

Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει δυναμική επίδραση στις πωλήσεις από το 2025-2030. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωληθούν θα τετραπλασιαστεί και θα αγγίξει τα 26 εκατ. αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg NEF, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί περαιτέρω, φθάνοντας στα 54 εκατομμύρια το 2040. Ως απόρροια αυτών των πωλήσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα έχουν ήδη μερίδιο 58% στις παγκόσμιες πωλήσεις. Ωστόσο, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας που θα καθορίσει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μια έντονη συζήτηση για την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών.

Στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν έως το 2035, ενώ ήδη, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα οδηγήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι η κατοχή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα γίνει χόμπι για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων.

Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί από την πτώση του κόστους παραγωγής μπαταριών, το οποίο επί του παρόντος αντιπροσωπεύει έως και το 40% της αξίας ολόκληρου του αυτοκινήτου. Παρά την άνοδο των πρώτων υλών και της ενέργειας, η τεχνολογία θα φθάσει σε τέτοια επίπεδα που η πτώση της τιμής των μπαταριών θα είναι εφικτή. Οι αναλυτές προβλέπουν πτώση μακροπρόθεσμα, η οποία θα οφείλεται σε πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες παραγωγής, στο άνοιγμα νέων εργοστασίων και στις τεχνολογικές καινοτομίες. Κόστος κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα θεωρείται σημαντικό όριο για να υπάρξει ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg ΝEF, το σημείο καμπής αναμένεται να είναι το 2026, όταν το μέσο κόστος αγοράς ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί. Μετά το 2027, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνονται όλο και χαμηλότερες, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ελαφρώς πιο ακριβά. Το 2030, για παράδειγμα, η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται να είναι αρκετές χιλιάδες πιο κάτω από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.

Φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη υποδομών που προβληματίζει ακόμη και τους περισσότερο αισιόδοξους της αυτοκίνησης. Όμως, το σίγουρο είναι ότι η μετάβαση θα γίνει γρήγορα και τα περισσότερα προβλήματα θα επιλυθούν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος, αλλά και με το κλείδωμα της τιμής της κιλοβατώρας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, ακόμη και η μικρή αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αποτελεί πρόβλημα για μεγάλα ταξίδια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!