Γ.Δ.
1413.71 +0,37%
ACAG
+0,38%
5.32
BOCHGR
+1,82%
4.48
CENER
+1,06%
8.59
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,11%
9.22
NOVAL
+0,61%
2.47
OPTIMA
+0,63%
12.78
TITC
-0,15%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,70%
1.43
ΑΒΕ
-3,43%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
-2,82%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,30%
3.3
ΑΛΦΑ
+2,95%
1.4675
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
9.79
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+1,12%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
+3,50%
6.5
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟ
+0,77%
5.21
ΒΙΟΚΑ
-0,89%
1.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.54
ΔΑΑ
+0,10%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,41%
12.1
ΔΟΜΙΚ
-0,97%
2.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
-0,77%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.454
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,58%
1.73
ΕΛΠΕ
+0,15%
6.89
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,90%
1.758
ΕΛΧΑ
+0,47%
1.728
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,90%
1.12
ΕΤΕ
-0,05%
7.626
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.82
ΕΥΡΩΒ
+2,31%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.37
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+1,27%
0.318
ΙΛΥΔΑ
+1,47%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,41%
4.85
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.34
ΙΝΛΟΤ
+0,85%
0.947
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.94
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,68%
1.45
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.417
ΚΟΥΑΛ
+0,75%
1.07
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.64
ΚΡΙ
+0,35%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.936
ΛΑΒΙ
+2,04%
0.75
ΛΑΜΔΑ
+0,56%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.14
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42.4
ΜΙΓ
0,00%
3.21
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,76%
19.85
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,54%
3.66
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
32.04
ΝΑΚΑΣ
-7,05%
2.9
ΝΑΥΠ
+1,57%
0.906
ΞΥΛΚ
-0,76%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,70%
28.9
ΟΛΥΜΠ
+0,86%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,33%
15.05
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.804
ΟΤΕ
+0,20%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-1,97%
10.94
ΠΑΙΡ
+2,04%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,40%
3.747
ΠΕΡΦ
-0,17%
5.81
ΠΕΤΡΟ
-0,50%
7.94
ΠΛΑΘ
+0,14%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,37%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-0,73%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,78%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+1,66%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
0,00%
0.556
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.72
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
0,00%
3.72
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Κλιματικά ουδέτερα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2035

Τα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερα από το 2035, αποφάσισαν βράδυ της Τρίτης οι υπουργοί Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.

Πλέον πρέπει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο τάσσεται υπέρ της πλήρους απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να υποστηρίξουν τη μείωση των λεγόμενων ορίων των στόλων –των προδιαγραφών που ορίζονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πόσο CO2 μπορούν να εκπέμπουν τα αυτοκίνητα που παράγουν κατά τη λειτουργία τους– στο μηδέν από το 2035, κάτι που, θεωρητικά τουλάχιστον, σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να πωλούνται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τη χρονιά αυτή και πέρα.

Η απαγόρευση χαρακτηρίζεται αμφιλεγόμενη. Είναι πάντως μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων-κλειδιών που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα ως το 2050.

Η δυνητική απαγόρευση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ακανθώδες ζήτημα ειδικά στη Γερμανία, χώρα με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το ένα από τα τρία κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού –αυτό των φίλα προσκείμενων στις επιχειρήσεις Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP)– εναντιώνεται στο μέτρο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Τσίπζε έκρινε χθες Τρίτη πως η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήταν «λάθος»

Ο κ. Τσίπζε προειδοποίησε εναντίον νέων εξαρτήσεων: κατ’ αυτόν, δεν είναι σαφές το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες για τη συγκριτικά απότομη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.

«Η ποικιλομορφία και η καινοτομία, όχι οι απαγορεύσεις, έκαναν πάντα τη Γερμανία ισχυρή από βιομηχανική σκοπιά», επιχειρηματολόγησε ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα αυτοκίνητα.

Οι υπουργοί καλούνται να συμφωνήσουν για τις λεπτομέρειες και για τα κεφάλαια που θα διαθέτει το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο για το κλίμα, που έχει σκοπό να αντιμετωπίσει την ενεργειακή φτώχεια και την έλλειψη μέσων μεταφοράς στην ΕΕ.

«Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μειώσει τους λογαριασμούς, αλλά πολλοί θα χρειαστούν υποστήριξη για να φθάσουν εκεί», συνόψισε ο ευρωπαίος επίτροπος για το Κλίμα, ο Φρανς Τίμερμανς. Κάλεσε το ταμείο να έχει επαρκή κεφάλαια που θα επιτρέψουν σε «όλα» τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας «με αξιόπιστο τρόπο».

Οι διαπραγματεύσεις θα είναι μακρές και επίπονες.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, διαπραγματευόμαστε», ήταν ο αφορισμός του κ. Τίμερμανς, που προειδοποίησε πως «κανένας δεν θα φύγει από την αίθουσα χωρίς να πονέσει λίγο», αλλά το ζητούμενο είναι «το κοινό καλό».

Οι Βρυξέλλες θέλουν το κοινωνικό ταμείο να έχει διαθέσιμα 72,2 δισεκ. ευρώ για την περίοδο 2025-2032, ποσό που θεωρεί υπερβολικό η ομάδα των λεγόμενων «ολιγαρκών» χωρών (Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Φινλανδία…). Η Γερμανία αναθεώρησε την δική της πρόταση χθες στα 48 δισεκ. ευρώ. Απεναντίας κράτη της ανατολικής και της νότιας Ευρώπης βλέπουν ανεπάρκειες στον κοινωνικό μηχανισμό και τα προβλεπόμενα διαθέσιμά του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!