Γ.Δ.
1465.76 -0,15%
ACAG
+0,69%
5.81
CENER
-0,31%
9.57
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-0,88%
8.99
NOVAL
-1,63%
2.72
OPTIMA
+0,33%
12.2
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.404
ΑΒΕ
+1,72%
0.473
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+0,53%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,14%
3.095
ΑΛΦΑ
-0,06%
1.665
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,17%
11.64
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.58
ΑΤΤ
+1,72%
9.46
ΑΤΤΙΚΑ
-2,28%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,67%
5.99
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.44
ΒΙΟΣΚ
+3,10%
1.495
ΒΙΟΤ
0,00%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,56%
17.78
ΔΑΑ
-0,15%
8.008
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,51%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+1,76%
3.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,55%
0.318
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.58
ΕΕΕ
+0,36%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+1,18%
2.135
ΕΛΒΕ
+0,90%
5.6
ΕΛΙΝ
+0,91%
2.21
ΕΛΛ
+0,37%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,07%
1.988
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.295
ΕΛΣΤΡ
-0,87%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,68%
1.82
ΕΛΧΑ
+1,41%
1.874
ΕΝΤΕΡ
-0,12%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+0,78%
1.29
ΕΤΕ
-0,10%
8.088
ΕΥΑΠΣ
+0,60%
3.35
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.04
ΕΧΑΕ
+0,73%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,07%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+0,12%
0.41
ΙΛΥΔΑ
-1,59%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.955
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-1,69%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,72%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,15%
3.315
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,68%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,39%
0.495
ΚΟΥΑΛ
+0,52%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,55%
5.43
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+0,68%
0.89
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+2,27%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,37%
2.72
ΜΕΡΚΟ
-9,33%
40.8
ΜΙΓ
-0,81%
3.685
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,34%
23.52
ΜΟΝΤΑ
+5,11%
3.7
ΜΟΤΟ
+27,36%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,04%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.945
ΜΠΤΚ
-9,48%
0.525
ΜΥΤΙΛ
-0,97%
36.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,21%
0.974
ΞΥΛΚ
-1,77%
0.278
ΞΥΛΠ
0,00%
0.424
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
+0,39%
26
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
-0,25%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,56%
0.895
ΟΤΕ
-0,27%
14.95
ΟΤΟΕΛ
-0,50%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,11%
3.774
ΠΕΤΡΟ
-1,37%
8.62
ΠΛΑΘ
+0,36%
4.17
ΠΛΑΚΡ
+2,67%
15.4
ΠΡΔ
-7,83%
0.212
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
4.99
ΡΕΒΟΙΛ
+0,51%
1.985
ΣΑΡ
0,00%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,15%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.685
ΣΠΕΙΣ
-0,60%
6.64
ΣΠΙ
+2,99%
0.69
ΣΠΥΡ
+9,66%
0.159
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.27
ΤΖΚΑ
0,00%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-5,45%
0.208
ΦΡΛΚ
+0,77%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Κλιματικά ουδέτερα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2035

Τα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερα από το 2035, αποφάσισαν βράδυ της Τρίτης οι υπουργοί Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.

Πλέον πρέπει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο τάσσεται υπέρ της πλήρους απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να υποστηρίξουν τη μείωση των λεγόμενων ορίων των στόλων –των προδιαγραφών που ορίζονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πόσο CO2 μπορούν να εκπέμπουν τα αυτοκίνητα που παράγουν κατά τη λειτουργία τους– στο μηδέν από το 2035, κάτι που, θεωρητικά τουλάχιστον, σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να πωλούνται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τη χρονιά αυτή και πέρα.

Η απαγόρευση χαρακτηρίζεται αμφιλεγόμενη. Είναι πάντως μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων-κλειδιών που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα ως το 2050.

Η δυνητική απαγόρευση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ακανθώδες ζήτημα ειδικά στη Γερμανία, χώρα με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το ένα από τα τρία κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού –αυτό των φίλα προσκείμενων στις επιχειρήσεις Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP)– εναντιώνεται στο μέτρο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Τσίπζε έκρινε χθες Τρίτη πως η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήταν «λάθος»

Ο κ. Τσίπζε προειδοποίησε εναντίον νέων εξαρτήσεων: κατ’ αυτόν, δεν είναι σαφές το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες για τη συγκριτικά απότομη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.

«Η ποικιλομορφία και η καινοτομία, όχι οι απαγορεύσεις, έκαναν πάντα τη Γερμανία ισχυρή από βιομηχανική σκοπιά», επιχειρηματολόγησε ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα αυτοκίνητα.

Οι υπουργοί καλούνται να συμφωνήσουν για τις λεπτομέρειες και για τα κεφάλαια που θα διαθέτει το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο για το κλίμα, που έχει σκοπό να αντιμετωπίσει την ενεργειακή φτώχεια και την έλλειψη μέσων μεταφοράς στην ΕΕ.

«Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μειώσει τους λογαριασμούς, αλλά πολλοί θα χρειαστούν υποστήριξη για να φθάσουν εκεί», συνόψισε ο ευρωπαίος επίτροπος για το Κλίμα, ο Φρανς Τίμερμανς. Κάλεσε το ταμείο να έχει επαρκή κεφάλαια που θα επιτρέψουν σε «όλα» τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας «με αξιόπιστο τρόπο».

Οι διαπραγματεύσεις θα είναι μακρές και επίπονες.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, διαπραγματευόμαστε», ήταν ο αφορισμός του κ. Τίμερμανς, που προειδοποίησε πως «κανένας δεν θα φύγει από την αίθουσα χωρίς να πονέσει λίγο», αλλά το ζητούμενο είναι «το κοινό καλό».

Οι Βρυξέλλες θέλουν το κοινωνικό ταμείο να έχει διαθέσιμα 72,2 δισεκ. ευρώ για την περίοδο 2025-2032, ποσό που θεωρεί υπερβολικό η ομάδα των λεγόμενων «ολιγαρκών» χωρών (Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Φινλανδία…). Η Γερμανία αναθεώρησε την δική της πρόταση χθες στα 48 δισεκ. ευρώ. Απεναντίας κράτη της ανατολικής και της νότιας Ευρώπης βλέπουν ανεπάρκειες στον κοινωνικό μηχανισμό και τα προβλεπόμενα διαθέσιμά του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!