THEPOWERGAME
Μπορεί ο πλανήτης να βρέθηκε την τελευταία διετία στη δίνη της υγειονομικής -και πλέον της πολεμικής- κρίσης, ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα που καλείται να κερδίσει είναι η περιβαλλοντική κρίση. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναδείξει την πράσινη μετάβαση σε κορωνίδα της στρατηγικής της, θέτοντας τον φιλόδοξο στόχο για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, με ενδιάμεσο ορόσημο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030.
Επίσης, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι η Ευρώπη έχει τοποθετήσει δίπλα στην πράσινη μετάβαση τον πυλώνα ψηφιακή μετάβαση, εκτιμώντας ότι αποτελούν το «δίδυμο» που εγγυάται την ισότιμη πρόοδο και ευημερία των σύγχρονων κοινωνιών. Στην επίτευξη της «δίδυμης» αυτής μετάβασης η συνδεσιμότητα και οι ψηφιακές τεχνολογίες αποκτούν ρόλο «καταλύτη» για ένα βιώσιμο παρόν και μέλλον για την ανθρωπότητα.
Διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας, υπάρχουν επιχειρήσεις που συντονίζουν συστηματικά την εταιρική τους στρατηγική στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο όμιλος Vodafone, που -ως παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου- έχει δεσμευτεί για μηδενισμό των εκπομπών ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από την λειτουργία του έως το 2030, διευρύνοντας τον στόχο σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας έως το 2040.
Η Ελλάδα έχει κομβικό ρόλο στα «πράσινα» πλάνα του ομίλου και στον στόχο να παραδώσει έναν βιώσιμο περιβάλλον στις επόμενες γενιές. Επιταχύνοντας τον βηματισμό της προς ένα βιώσιμο μέλλον, η Vodafone Ελλάδας ήδη έχει επιτύχει το σύνολο του δικτύου της να τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές πιστοποιημένες μέσω εγγυήσεων προέλευσης.
Αλλά και πανευρωπαϊκά, από την 1η Ιουλίου 2021, το Vodafone Green Network, το μεγαλύτερο δίκτυο της Ευρώπης, είναι πράσινο και παίρνει δύναμη από 100% πιστοποιημένες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Παράλληλα η εταιρεία έχει δεσμευτεί να επιτύχει την ίδια σημαντική αλλαγή στην Αφρική έως το 2025.
Στην Ελλάδα, ενδυναμώνοντας σταθερά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, η εταιρεία μειώνει συστηματικά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα της λειτουργίας της, όπως αποτυπώνεται και στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020-2021: από τον σχεδιασμό και την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών, μέχρι τη χρήση και την απόρριψή τους από τους πελάτες.
Περιορισμός των εκπομπών ρύπων κατά 70% μέσα σε δύο χρόνια
Λειτουργώντας ως καταλύτης αλλαγής για ένα «πράσινο» μέλλον, έχει καταφέρει την περίοδο 2019-2020 να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του πεδίου 2 σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τιμές του 2018-2019. Πρακτικά, η εταιρεία απέτρεψε την εκπομπή 296.000 τόνων CO2e μέσω της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας από 100% πιστοποιημένες ΑΠΕ και των προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας που εφαρμόζει.
Μια σημαντική πράσινη καινοτομία της Vodafone Ελλάδας είναι τα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας στους Σταθμούς Βάσης μεταξύ των οποίων και η τοποθέτηση προηγμένων συστημάτων κλιματισμού στο 80% των Σταθμών Βάσης, που οδήγησαν σε εξοικονόμηση άνω του 40% της ενέργειας ψύξης και θέρμανσης.
Μόνο την περίοδο 2020-2021 μείωσε κατά 14% την κατανάλωση ενέργειας στους Σταθμούς Βάσης, σε σχέση με το διάστημα 2018-2019. Μάλιστα, εκμεταλλευόμενη την ηλιακή ενέργεια, η εταιρεία επέκτεινε τη συνδυαστική εφαρμογή υβριδικής και φωτοβολταϊκής λειτουργίας σε Σταθμούς Βάσης αποτρέποντας την κατανάλωση 1.800 κυβικών μέτρων Diesel το διάστημα 2019-2021.
Εμπεδώνοντας την περιβαλλοντική συνείδηση στην καθημερινή της λειτουργία, η εταιρεία διαθέτει σήμερα ένα πλήρως «πράσινο» στόλο οχημάτων και το μεγαλύτερο δίκτυο ηλεκτρικής φόρτισης σε εταιρικό επίπεδο στην Ελλάδα. Αφενός, αντικατέστησε τα σχεδόν 500 οχήματα του εταιρικού της στόλου με αυτοκίνητα υβριδικής & plug-in τεχνολογίας, με το περιβαλλοντικό όφελος να μεταφράζεται σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως και 40%. Αφετέρου, έθεσε σε λειτουργία το μεγαλύτερο εταιρικό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, με 75 φορτιστές να έχουν τοποθετηθεί στα κτίριά της.
Αλλά και στην «καρδιά» των εγκαταστάσεών της -ΜΤΧs, Data centers, κτήρια γραφείων- η εταιρεία γράφει «πράσινη ιστορία», έχοντας πετύχει εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης των 60 GWh την τελευταία 5ετία. Η «πράσινη» ατζέντα της Vodafone στην Ελλάδα περιλαμβάνει, επίσης, πρόγραμμα μείωσης των παραγόμενων αποβλήτων, ενώ με την κατάργηση του πλαστικού στα κτήρια και τα καταστήματα εξοικονομούνται πάνω από 450.000 τεμάχια πλαστικής σακούλας και 1,5 εκατ. πλαστικά ποτήρια ετησίως.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία υλοποιεί στην Ελλάδα πρόγραμμα ανακύκλωσης κινητών και αξεσουάρ τηλεφωνίας, μέσω του οποίου έχουν ανακυκλωθεί πάνω από 850.000 συσκευές. Την τελευταία δεκαετία, από τις ποσότητες που έχουν συλλεχθεί η Vodafone έχει συμβάλει στην αποτροπή εκπομπής 52 τόνων CO2e, αλλά και στην αποτροπή απόρριψης 19 κιλών τοξικών μετάλλων σε χωματερές.
Τέλος, εκατοντάδες τόνοι υλικών έχουν ανακυκλωθεί από μπαταρίες, ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, λαμπτήρες, χαρτί, μελανοδοχεία, αλλά και οργανικά απόβλητα, μειώνοντας περαιτέρω το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας.