Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Η μάχη για τους φορτιστές και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

«Μαραθώνιο» για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φέρνει η ψήφιση του κλιματικού νόμου τόσο για δημόσιους όσο και ιδιωτικούς φορείς, καθώς αποστολή τους είναι να αναπτύξουν εντός των απαιτούμενων χρονικών προθεσμιών ένα εθνικό δίκτυο φορτιστών που θα εξυπηρετήσει χιλιάδες οδηγούς.

Παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα αναλογεί ένας φορτιστής ανά εννέα ηλεκτρικά οχήματα σε αντίθεση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που δείχνει αναλογία ενός φορτιστή ανά 14 οχήματα  (σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Ενέργειας) στελέχη της αγοράς αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν ακόμα, ώστε η χώρα μας να υποστηρίξει πλήρως τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, που ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου 2026 . 

Είναι η ημερομηνία – «ορόσημο» του νέου κλιματικού νόμου που προβλέπει ότι από εκείνη την ημέρα εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα ταξί με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο (1/3) των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους θα πρέπει να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Το σχέδιο αυτό απαιτεί, σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, δίκτυο περίπου 12.500 φορτιστών μέσα στα επόμενα χρόνια που πρέπει να ανέλθει στους 25.000 έως το 2030, ώστε να πραγματοποιηθεί ο στόχος για την «έξωση» από τους ελληνικούς δρόμους των αυτοκινήτων που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.

Ειδικότερα, ο νόμος προβλέπει πως από «την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία, από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών».

Ωστόσο, το γεγονός ότι σήμερα στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας λειτουργούν μόλις 120 ταχυφορτιστές στους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και πρατήρια των εθνικών οδών, ενώ οι δημόσιοι φορτιστές έχουν υπερβεί τους 1500 σε συνδυασμό με τα γεωγραφικά κενά στις περιοχές της επικράτειας – πλην των αστικών κέντρων – οδηγούν τους μεγάλους παίκτες της αγοράς σε νέες επενδύσεις.

Ανάμεσα τους οι ΔΕΗ Blue, NRG, ΕΛΠΕ, ΗΡΩΝ, Protergia θα κινηθούν για διαφορετικά μερίδια της αγοράς, ανάλογα και με τις υπάρχουσες επενδύσεις τους.

Για παράδειγμα, η θυγατρική της ΔΕΗ ετοιμάζεται να τοποθετήσει φορτιστές με ισχύ 150 kW  και πάνω, κάτι που σημαίνει πως ο χρόνος φόρτισης αγγίζει κατά περιπτώσεις ακόμα και τα  15 λεπτά.

Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης στο κομμάτι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, καθώς στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι οι Δήμοι δεν διαθέτουν την απαραίτητη οικονομική δυνατότητα για να στηρίξουν – χωρίς την ιδιωτική πρωτοβουλία- πλάνα εγκατάστασης φορτιστών.

Για τον λόγο αυτό τίθενται επί τάπητος τα έργα ΣΔΙΤ που σύμφωνα με πληροφορίες θα χρειαστούν μεγαλύτερο εύρος επένδυσης, που θα υπερβαίνει το πεδίο της φόρτισης, ώστε να πείσουν τους ιδιώτες να συμμετάσχουν. 

Σχέδιο επεξεργάζεται ωστόσο και το υπουργείο Υποδομών σχετικά με το ενδεχόμενο εγκατάστασης και σε σημεία ξεκούρασης των οδικών αξόνων.

Να δώσει ώθηση στην ηλεκτροκίνηση επιχειρεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) με τρία προγράμματα.

Στο Ταμείο Ανάκαμψης έχει ενταχθεί το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», ύψους 80 εκατ. ευρώ, που αφορά στην ανάπτυξη δικτύου φορτιστών σε περιοχές που δεν είναι εμπορικά ελκυστικά για τους ιδιώτες παρόχους.

Τις πρώτες μέρες τους Ιουνίου ξεκινά και επίσημα ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ύψους 50 εκατ., που προβλέπει αυξημένη επιδότηση (κατά 30%) για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με την πλατφόρμα να έχει ανοίξει πιλοτικά από 26 Μαΐου.  

Από τις αρχές του Ιουνίου, όπως όλα δείχνουν, θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέτουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά όσοι πολίτες έχουν αποκτήσει ηλεκτρικό όχημα, ώστε να λάβουν την κρατική επιδότηση, στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Στο κυβερνητικό επιτελείο έχουν κάθε λόγο να σκέφτονται θετικά για την επιτυχία του συγκεκριμένου προγράμματος, καθώς κατά τον πρώτο κύκλο του  «Κινούμαι Ηλεκτρικά»,  απορροφήθηκε ποσό λίγο πιο πάνω από τα 1 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 45 εκατ. του προϋπολογισμού επιδότησης, τις πρώτες μόλις ώρες λειτουργίας.

Την ίδια στιγμή, εκτιμάται πως εντός του Ιουνίου θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» για την αντικατάσταση έως και 2.000 ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά οχήματα. Το ύψος της επιδότησης θα ανέλθει σε 22.500 ευρώ μαζί με την απόσυρση, ενώ η δράση αναμένεται να  χρηματοδοτηθεί με 40 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!