Γ.Δ.
1419.51 -0,80%
ACAG
+0,75%
5.34
BOCHGR
+0,22%
4.53
CENER
-0,35%
8.65
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
-0,11%
9.14
NOVAL
-0,82%
2.43
OPTIMA
0,00%
12.84
TITC
+1,49%
33.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,24%
1.432
ΑΒΕ
-0,66%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.67
ΑΛΜΥ
+0,59%
3.4
ΑΛΦΑ
-0,93%
1.6045
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,01%
9.8
ΑΣΚΟ
-0,78%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-29,94%
4.4
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
-1,30%
5.3
ΒΙΟΚΑ
-0,90%
1.645
ΒΙΟΣΚ
+2,02%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,54%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.36
ΔΑΑ
-2,01%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,82%
12.3
ΔΟΜΙΚ
+4,95%
2.865
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
1.405
ΕΕΕ
-1,29%
33.62
ΕΚΤΕΡ
+4,28%
1.462
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,57%
1.754
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.815
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+4,48%
1.165
ΕΤΕ
-3,37%
7.334
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,67%
2
ΕΧΑΕ
-1,14%
4.34
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-3,12%
0.326
ΙΛΥΔΑ
-0,59%
1.695
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
4.845
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-2,67%
0.91
ΙΝΤΕΚ
-2,19%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-0,94%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
2.78
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+1,61%
1.26
ΚΕΠΕΝ
+4,12%
2.02
ΚΛΜ
+1,04%
1.46
ΚΟΡΔΕ
-2,15%
0.409
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-0,52%
5.7
ΚΡΙ
+4,21%
14.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.934
ΛΑΒΙ
+2,98%
0.795
ΛΑΜΔΑ
+0,69%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,56%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
+7,32%
44
ΜΙΓ
+5,04%
3.44
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,46%
19.55
ΜΟΝΤΑ
-0,83%
3.59
ΜΟΤΟ
-0,97%
2.56
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,12%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+2,68%
0.844
ΞΥΛΚ
-0,76%
0.261
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+1,68%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,42%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,66%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.797
ΟΤΕ
+0,53%
15.23
ΟΤΟΕΛ
-1,47%
10.74
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
-1,61%
3.85
ΠΕΡΦ
+0,53%
5.73
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,16%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,34%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+1,55%
1.635
ΣΑΡ
+0,18%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,37%
5.74
ΣΠΙ
-0,37%
0.538
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.74
ΤΖΚΑ
-1,39%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+3,31%
0.25
ΦΡΛΚ
-1,57%
3.77
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

ΕΕ: Ολοκληρωμένο δίκτυο 6,8 εκατ. δημόσιων σημείων φόρτισης το 2030

Με κύριο στόχο τη μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που έχει προτείνει η Κομισιόν, πρόκειται να απαιτηθεί έως το 2030 να υπάρχει στην ΕΕ ένα ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης.

Ωστόσο, αυτός ο στόχος απέχει πολύ από τα 300.000 σημεία φόρτισης που είναι διαθέσιμα σήμερα και επομένως είναι απολύτως σαφές ότι η προσπάθεια αύξησης των σημείων θα πρέπει να ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό.

Όλα αυτά όταν το επόμενο διάστημα τα κράτη μέλη πρόκειται να πάρουν θέση σχετικά με τον προτεινόμενο Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Για τον λόγο αυτό η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), σε συνεργασία με την McKinsey και πολλές άλλες ενώσεις που δραστηριοποιούνται στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, ανέπτυξαν το ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο ένα δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030 για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% για τους ρύπους των αυτοκινήτων.

Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 70% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκονται σε τέσσερις μόνο χώρες της ΕΕ, με το υπόλοιπο 30% να είναι διάσπαρτο σε 23 χώρες. Δεδομένου ότι οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ειδικά για φορτηγά είναι πρακτικά ανύπαρκτοι σήμερα, η γρήγορη ανάπτυξη ενός δικτύου φορτιστών το άμεσο μέλλον θεωρείται αδύνατη. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι το 10% των τοποθεσιών που συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 50% όλων των στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.

«Μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι οι συνεχιζόμενες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτά τα προβλήματα, που ξεκίνησαν κατά την πανδημία του COVID και επιδεινώνονται από το τρέχον γεωπολιτικό περιβάλλον, επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα και το κόστος των εξαρτημάτων, με τις τιμές κυριολεκτικά να εκτοξεύονται ψηλά τους τελευταίους μήνες. Δυστυχώς, αυτές οι διαταραχές αναμένεται να συνεχιστούν για αρκετά χρόνια. Οι υπεύθυνοι που λαμβάνουν αποφάσεις στην ΕΕ οφείλουν να προετοιμάσουν προσεκτικά και να σχεδιάσουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, ειδικά όταν αναλογιστούμε ότι οι πρώτες ύλες που χρειάζονται για τις μπαταρίες προέρχονται σε μεγάλο βαθμό εκτός Ευρώπης», τονίζει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!