Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
+0,22%
2.28
OPTIMA
-2,46%
12.7
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+4,86%
1.466
ΑΒΕ
+3,75%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
-4,38%
0.655
ΑΛΜΥ
+0,14%
3.65
ΑΛΦΑ
-0,36%
1.517
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,13%
9.65
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.59
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-4,33%
0.574
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,73%
5.3
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,55%
18.3
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.61
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.38
ΕΕΕ
+0,12%
33.86
ΕΚΤΕΡ
+1,34%
1.51
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.97
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,57%
1.74
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
1.995
ΕΛΤΟΝ
+1,30%
1.876
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+1,16%
6.962
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+0,34%
2.052
ΕΧΑΕ
+2,32%
4.41
ΙΑΤΡ
+0,97%
1.555
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+0,83%
4.87
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
0.927
ΙΝΤΕΚ
+1,93%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,63%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,81%
1.01
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+2,26%
1.086
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.56
ΚΡΙ
-0,35%
14.25
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-2,75%
0.92
ΛΑΒΙ
+1,52%
0.737
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+1,83%
0.835
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
-7,74%
0.548
ΜΕΒΑ
+3,93%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-0,98%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
19.4
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,59%
2.53
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
24.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
31.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
+0,97%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,53%
15.05
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.14
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,41%
3.6
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,38%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+7,46%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-0,32%
1.565
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+3,00%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
5.54
ΣΠΙ
+0,80%
0.506
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

ΕΕ: Ολοκληρωμένο δίκτυο 6,8 εκατ. δημόσιων σημείων φόρτισης το 2030

Με κύριο στόχο τη μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που έχει προτείνει η Κομισιόν, πρόκειται να απαιτηθεί έως το 2030 να υπάρχει στην ΕΕ ένα ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης.

Ωστόσο, αυτός ο στόχος απέχει πολύ από τα 300.000 σημεία φόρτισης που είναι διαθέσιμα σήμερα και επομένως είναι απολύτως σαφές ότι η προσπάθεια αύξησης των σημείων θα πρέπει να ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό.

Όλα αυτά όταν το επόμενο διάστημα τα κράτη μέλη πρόκειται να πάρουν θέση σχετικά με τον προτεινόμενο Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Για τον λόγο αυτό η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), σε συνεργασία με την McKinsey και πολλές άλλες ενώσεις που δραστηριοποιούνται στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, ανέπτυξαν το ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο ένα δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030 για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% για τους ρύπους των αυτοκινήτων.

Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 70% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκονται σε τέσσερις μόνο χώρες της ΕΕ, με το υπόλοιπο 30% να είναι διάσπαρτο σε 23 χώρες. Δεδομένου ότι οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ειδικά για φορτηγά είναι πρακτικά ανύπαρκτοι σήμερα, η γρήγορη ανάπτυξη ενός δικτύου φορτιστών το άμεσο μέλλον θεωρείται αδύνατη. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι το 10% των τοποθεσιών που συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 50% όλων των στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.

«Μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι οι συνεχιζόμενες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτά τα προβλήματα, που ξεκίνησαν κατά την πανδημία του COVID και επιδεινώνονται από το τρέχον γεωπολιτικό περιβάλλον, επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα και το κόστος των εξαρτημάτων, με τις τιμές κυριολεκτικά να εκτοξεύονται ψηλά τους τελευταίους μήνες. Δυστυχώς, αυτές οι διαταραχές αναμένεται να συνεχιστούν για αρκετά χρόνια. Οι υπεύθυνοι που λαμβάνουν αποφάσεις στην ΕΕ οφείλουν να προετοιμάσουν προσεκτικά και να σχεδιάσουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, ειδικά όταν αναλογιστούμε ότι οι πρώτες ύλες που χρειάζονται για τις μπαταρίες προέρχονται σε μεγάλο βαθμό εκτός Ευρώπης», τονίζει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!