Γ.Δ.
1372.49 -1,43%
ACAG
-2,72%
5.36
BOCHGR
-1,34%
4.43
CENER
-2,16%
8.16
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-1,50%
8.56
NOVAL
-1,28%
2.31
OPTIMA
-0,47%
12.7
TITC
-1,15%
34.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,57%
1.364
ΑΒΕ
-0,21%
0.468
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.32
ΑΚΡΙΤ
+0,74%
0.685
ΑΛΜΥ
-4,57%
3.55
ΑΛΦΑ
-2,88%
1.519
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,78%
9.265
ΑΣΚΟ
-3,92%
2.45
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-2,83%
2.06
ΒΙΟ
-1,76%
5.01
ΒΙΟΚΑ
-0,87%
1.715
ΒΙΟΣΚ
-2,41%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-5,00%
1.235
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,15%
17.14
ΔΑΑ
-0,79%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-3,56%
11.64
ΔΟΜΙΚ
-6,16%
2.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+1,41%
1.44
ΕΕΕ
-0,30%
32.88
ΕΚΤΕΡ
-3,78%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-5,67%
1.915
ΕΛΛ
-1,13%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.636
ΕΛΠΕ
-1,33%
6.675
ΕΛΣΤΡ
-0,97%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,16%
1.912
ΕΛΧΑ
-1,41%
1.676
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,48%
1.11
ΕΤΕ
-0,78%
6.834
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,57%
1.9745
ΕΧΑΕ
-0,94%
4.21
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.565
ΙΚΤΙΝ
+2,49%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
-3,45%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-2,50%
4.68
ΙΝΛΙΦ
-1,87%
4.2
ΙΝΛΟΤ
-2,58%
0.87
ΙΝΤΕΚ
-1,25%
5.51
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-3,75%
2.57
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-5,00%
1.14
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-0,96%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-1,43%
5.5
ΚΡΙ
-4,63%
13.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-4,90%
0.892
ΛΑΒΙ
-2,47%
0.751
ΛΑΜΔΑ
-3,05%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-4,72%
0.242
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-0,79%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,31%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-1,90%
2.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,09%
3.045
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,82%
19.34
ΜΟΝΤΑ
-2,48%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,99%
2.49
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,87%
24.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-3,22%
31.28
ΝΑΚΑΣ
-7,05%
2.9
ΝΑΥΠ
-2,48%
0.864
ΞΥΛΚ
-0,40%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,96%
20.7
ΟΛΠ
+1,21%
29.3
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
-1,07%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-1,87%
14.71
ΟΤΟΕΛ
-1,94%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,86%
0.986
ΠΑΠ
+0,43%
2.36
ΠΕΙΡ
-2,70%
3.5
ΠΕΡΦ
-10,42%
4.9
ΠΕΤΡΟ
-1,01%
7.84
ΠΛΑΘ
-0,50%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,50%
1.204
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-2,72%
5
ΡΕΒΟΙΛ
-1,54%
1.6
ΣΑΡ
+0,39%
10.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,06%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-3,80%
1.52
ΣΠΕΙΣ
-2,46%
5.54
ΣΠΙ
-0,38%
0.528
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,73%
1.592
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
-1,96%
3.51
ΧΑΙΔΕ
-0,86%
0.575

ΟΣΥ: Το 2023 θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα

Στη βιώσιμη κινητικότητα και πως μπορεί να αλλάξει τη ζωή στην πόλη εστίασαν οι συμμετέχοντες στη σχετική ενότητα, στη σημερινή δεύτερη ημέρα τoυ 10ου συνεδρίου «Athens Energy Dialogues», που πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Μαΐου, υπό τον συντονισμό του Κώστα Δεληγιάννη, Energy Editor, Ιnsider.gr, Εnergypress.gr.

Το ζήτημα, από την οπτική του αστικού τοπίου προσέγγισε η Δρ. Λενιώ Μυριβληλη, Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του Δήμου Αθηναίων, αναφέροντας ότι ο στόχος πλέον στην Αθήνα είναι να αλλάξει άρδην, τα επόμενα χρόνια, το μίγμα στην κινητικότητα, με την παράλληλη αποδέσμευση από τα ορυκτά καύσιμα και αυτό πρέπει να υλοποιηθεί όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα, αλλά και για τα e-bikes και τα e-scooters.

Ομιλητές του 10ου συνεδρίου Athens Energy Dialogues
Ομιλητές του 10ου συνεδρίου Athens Energy Dialogues

Κατά την ίδια «πρέπει να πάρουμε πίσω το δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα, να βάλουμε τη φύση μέσα στην πόλη» και αυτό θα γίνει ριζοσπαστικά, με τον σχηματισμό «πράσινων» διαδρόμων και τη χρήση, ακόμα περισσότερο, του νερού.

Η κα. Μυριβήλη κατέθεσε, επίσης, τα πρώτα συμπεράσματα από το δίκτυο 25 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Αθηναίων που ξεκίνησε να παρέχει υπηρεσίες από τον περασμένο Δεκέμβριο, δηλώνοντας ότι γίνεται χρήση και υπάρχει ενδιαφέρον από τους Δημότες, εκφράζοντας την άποψη ότι το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στη βιωσιμότητα της κυκλοφορίας στην πόλη.

Αθήνα: Η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη

Για το επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών που δέχθηκαν μεγάλη πίεση εν μέσω πανδημίας έκανε λόγο ο Bασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος της ΟΣΥ ΑΕ, με τους ήδη υλοποιημένους στόχους να περιλαμβάνουν την ανανέωση του στόλου κατά 30%, την επισκευή σεβαστού αριθμού λεωφορείων και πρόσληψη εργαζομένων, με αποτέλεσμα πλέον να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα 1.350 λεωφορεία και η Αθήνα να είναι η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη.

Ο επόμενος στόχος, κατά τον ίδιο, είναι η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στους δρόμους της πόλης, με τον σχετικό διαγωνισμό, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της ΟΣΥ Α.Ε., να εξελίσσεται ομαλά και, εκτός απροόπτου, το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, γεγονός το οποίο αναμένεται να αλλάξει εντελώς την εικόνα της πόλης.

O κ. Ξυπολυτάς μίλησε και για την συμβολή των τρόλεϊ στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας ότι στην πόλη κυκλοφορούν 220 λειτουργικά τρόλεϊ, σε 260 χλμ δίκτυο, κάνοντας, ήδη, την Αθήνα να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες χώρες, ήδη, στη χρήση του ηλεκτρικού στις αστικές μεταφορές.

Για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας μέσα στην πόλη μίλησε, από την πλευρά του, ο Άλεξ Λαγάκος, COO Βlue Grid, υποστηρίζοντας ότι, καταρχήν, το υγροποιημένο αέριο (LNG) είναι ένα βιώσιμο καύσιμο, καθώς λύνει το πρόβλημα του αέρα στις πόλεις, έχει ανταγωνιστικές τιμές και εγγυάται ότι οι οδικές μεταφορές θα κινούνται με 100% ανανεώσιμη ενέργεια στο διηνεκές.

Έκανε, επίσης, λόγο για τις προοπτικές που δίνει το βιομεθάνιο ως οργανική ύλη, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην Ευρώπη και πλέον γίνεται και στην Ελλάδα προσπάθεια, προκειμένου να γίνει επιλογή για τους οικολογικά ευσυνείδητους πολίτες και επιχειρηματίες.

Σε σχέση, δε, με το υδρογόνο, επισήμανε ότι η πιο εκτεταμένη χρήση του θα είναι γεγονός σύντομα, και στην Ελλάδα, ωστόσο, υπάρχει ακόμη δρόμος για το κόστος παραγωγής του, ενώ η κύρια αξιοποίησή του ως πηγή ενέργειας θα είναι, αρχικά, στα λεωφορεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!