Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

ΟΣΥ: Το 2023 θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα

Στη βιώσιμη κινητικότητα και πως μπορεί να αλλάξει τη ζωή στην πόλη εστίασαν οι συμμετέχοντες στη σχετική ενότητα, στη σημερινή δεύτερη ημέρα τoυ 10ου συνεδρίου «Athens Energy Dialogues», που πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Μαΐου, υπό τον συντονισμό του Κώστα Δεληγιάννη, Energy Editor, Ιnsider.gr, Εnergypress.gr.

Το ζήτημα, από την οπτική του αστικού τοπίου προσέγγισε η Δρ. Λενιώ Μυριβληλη, Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του Δήμου Αθηναίων, αναφέροντας ότι ο στόχος πλέον στην Αθήνα είναι να αλλάξει άρδην, τα επόμενα χρόνια, το μίγμα στην κινητικότητα, με την παράλληλη αποδέσμευση από τα ορυκτά καύσιμα και αυτό πρέπει να υλοποιηθεί όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα, αλλά και για τα e-bikes και τα e-scooters.

Ομιλητές του 10ου συνεδρίου Athens Energy Dialogues
Ομιλητές του 10ου συνεδρίου Athens Energy Dialogues

Κατά την ίδια «πρέπει να πάρουμε πίσω το δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα, να βάλουμε τη φύση μέσα στην πόλη» και αυτό θα γίνει ριζοσπαστικά, με τον σχηματισμό «πράσινων» διαδρόμων και τη χρήση, ακόμα περισσότερο, του νερού.

Η κα. Μυριβήλη κατέθεσε, επίσης, τα πρώτα συμπεράσματα από το δίκτυο 25 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Αθηναίων που ξεκίνησε να παρέχει υπηρεσίες από τον περασμένο Δεκέμβριο, δηλώνοντας ότι γίνεται χρήση και υπάρχει ενδιαφέρον από τους Δημότες, εκφράζοντας την άποψη ότι το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στη βιωσιμότητα της κυκλοφορίας στην πόλη.

Αθήνα: Η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη

Για το επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών που δέχθηκαν μεγάλη πίεση εν μέσω πανδημίας έκανε λόγο ο Bασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος της ΟΣΥ ΑΕ, με τους ήδη υλοποιημένους στόχους να περιλαμβάνουν την ανανέωση του στόλου κατά 30%, την επισκευή σεβαστού αριθμού λεωφορείων και πρόσληψη εργαζομένων, με αποτέλεσμα πλέον να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα 1.350 λεωφορεία και η Αθήνα να είναι η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη.

Ο επόμενος στόχος, κατά τον ίδιο, είναι η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στους δρόμους της πόλης, με τον σχετικό διαγωνισμό, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της ΟΣΥ Α.Ε., να εξελίσσεται ομαλά και, εκτός απροόπτου, το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, γεγονός το οποίο αναμένεται να αλλάξει εντελώς την εικόνα της πόλης.

O κ. Ξυπολυτάς μίλησε και για την συμβολή των τρόλεϊ στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας ότι στην πόλη κυκλοφορούν 220 λειτουργικά τρόλεϊ, σε 260 χλμ δίκτυο, κάνοντας, ήδη, την Αθήνα να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες χώρες, ήδη, στη χρήση του ηλεκτρικού στις αστικές μεταφορές.

Για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας μέσα στην πόλη μίλησε, από την πλευρά του, ο Άλεξ Λαγάκος, COO Βlue Grid, υποστηρίζοντας ότι, καταρχήν, το υγροποιημένο αέριο (LNG) είναι ένα βιώσιμο καύσιμο, καθώς λύνει το πρόβλημα του αέρα στις πόλεις, έχει ανταγωνιστικές τιμές και εγγυάται ότι οι οδικές μεταφορές θα κινούνται με 100% ανανεώσιμη ενέργεια στο διηνεκές.

Έκανε, επίσης, λόγο για τις προοπτικές που δίνει το βιομεθάνιο ως οργανική ύλη, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην Ευρώπη και πλέον γίνεται και στην Ελλάδα προσπάθεια, προκειμένου να γίνει επιλογή για τους οικολογικά ευσυνείδητους πολίτες και επιχειρηματίες.

Σε σχέση, δε, με το υδρογόνο, επισήμανε ότι η πιο εκτεταμένη χρήση του θα είναι γεγονός σύντομα, και στην Ελλάδα, ωστόσο, υπάρχει ακόμη δρόμος για το κόστος παραγωγής του, ενώ η κύρια αξιοποίησή του ως πηγή ενέργειας θα είναι, αρχικά, στα λεωφορεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!