Γ.Δ.
1600.72 -0,20%
ACAG
-0,83%
6
AEM
-0,32%
4.495
AKTR
0,00%
5.3
BOCHGR
-0,37%
5.38
CENER
-1,59%
9.29
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,12%
8.28
EVR
-0,58%
1.705
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
+0,42%
14.18
TITC
+1,34%
41.5
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,89%
2.275
ΑΒΕ
-2,57%
0.417
ΑΔΜΗΕ
-1,06%
2.795
ΑΚΡΙΤ
+4,64%
0.79
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.26
ΑΛΦΑ
+0,03%
1.846
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,18%
11.14
ΑΣΚΟ
-1,25%
3.15
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+1,45%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
-0,85%
2.33
ΒΙΟ
-0,87%
5.71
ΒΙΟΚΑ
+0,27%
1.85
ΒΙΟΣΚ
-1,31%
1.51
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-0,65%
1.54
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,53%
18.68
ΔΑΑ
-0,18%
8.964
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,62%
13.07
ΔΟΜΙΚ
-0,54%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-0,78%
1.9
ΕΕΕ
+0,25%
40.1
ΕΚΤΕΡ
-0,74%
2
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.16
ΕΛΛ
-0,68%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.265
ΕΛΠΕ
0,00%
7.86
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+0,33%
1.84
ΕΛΧΑ
-1,17%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,45%
1.12
ΕΤΕ
-0,26%
8.368
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,99%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+0,20%
2.479
ΕΧΑΕ
-0,40%
4.93
ΙΑΤΡ
0,00%
2
ΙΚΤΙΝ
+0,56%
0.362
ΙΛΥΔΑ
-0,86%
1.73
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.71
ΙΝΛΟΤ
-1,31%
1.056
ΙΝΤΕΚ
-1,19%
5.82
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.105
ΚΑΡΕΛ
-0,63%
318
ΚΕΚΡ
-1,57%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.3
ΚΟΥΕΣ
-0,64%
6.18
ΚΡΙ
+0,62%
16.35
ΚΤΗΛΑ
-2,05%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,63%
0.789
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.77
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+0,30%
3.34
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,89%
2.22
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.2
ΜΙΓ
-0,18%
2.84
ΜΙΝ
+0,41%
0.494
ΜΟΗ
-0,36%
22.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+2,17%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,66%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.82
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
36.62
ΝΑΚΑΣ
-1,29%
3.06
ΝΑΥΠ
+1,98%
0.826
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
+1,60%
0.38
ΟΛΘ
0,00%
28.4
ΟΛΠ
-1,19%
33.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,53%
16.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,50%
0.796
ΟΤΕ
-0,47%
14.83
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11
ΠΑΙΡ
+4,04%
1.005
ΠΑΠ
+0,78%
2.59
ΠΕΙΡ
-2,83%
4.596
ΠΕΡΦ
-0,94%
5.25
ΠΕΤΡΟ
+1,02%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,50%
3.985
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+1,17%
1.73
ΣΑΡ
-0,65%
12.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,99%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,61%
0.588
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
20.06
ΤΖΚΑ
+1,01%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+3,91%
0.266
ΦΡΛΚ
0,00%
4.19
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.75

Αυξημένο το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για αυτοκίνητα υδρογόνου

Η αδυναμία των ηλεκτρικών μπαταριών ως πηγής ενέργειας τόσο για τα ελαφρά όσο και για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα έχουν τονώσει το ενδιαφέρον της Ευρώπης για το υδρογόνο ως καθαρό καύσιμο. Σε τέτοιο βαθμό που πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν και στο υδρογόνο.

Την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι επικεφαλής των εταιρειών που ασχολούνται με το υδρογόνο δεσμεύτηκαν να αυξήσουν τις έρευνες, τις δοκιμές και την παραγωγή του καυσίμου έως το 2025. Στόχος τους είναι να μπορούν να παράγουν 10 εκατομμύρια τόνους ανανεώσιμου υδρογόνου ετησίως έως το 2030, ενισχύοντας τον εφοδιασμό της Ευρώπης σε καθαρή ενέργεια και μειώνοντας την εξάρτησή της από το φυσικό αέριο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε ότι μετά από αυτή την εξέλιξη θα ανοίξει ο δρόμος για μεγάλης κλίμακας παραγωγή καθαρού υδρογόνου στην Ευρώπη. Όσο πλησιάζει το έτος ορόσημο για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η πρόκριση της συγκεκριμένης τεχνολογίας μεγαλώνει σε υπέρτατο βαθμό.

Τα φορτηγά, ειδικά άνω των 3,5 τόνων, που σήμερα έχουν αυξημένες ανάγκες ενέργειας και δεν υπάρχει μεγάλο εύρος αυτονομίας, η λύση του υδρογόνου δίνει σημαντική λύση. Ωστόσο, αυτή η ενέργεια θα τονώσει το ενδιαφέρον της παραγωγής αυτοκινήτων υδρογόνου. Πολλά μοντέλα υδρογόνου κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπόσχονται διαρκή εξέλιξη. Στην πράξη τα μοντέλα υδρογόνου αποδεικνύονται άκρως οικολογικά και οικονομικά. Για παράδειγμα το Toyota Mirai έχει κατανάλωση κάτω από το ένα κιλό υδρογόνου για τα 100 χιλιόμετρα.

Σήμερα η υποδομή ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε όλο τον κόσμο είναι αρκετά πίσω και χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Η κατασκευή ενός σταθμού ανεφοδιασμού είναι ιδιαίτερα υψηλή. Ωστόσο, μαζί με την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ, τέτοιες υποδομές θα πρέπει να αρχίσουν να χτίζονται παντού σε όλη την Ευρώπη, καθώς τα επόμενα χρόνια η Ευρώπη θα πρέπει να κατασκευάσει σημαντικό αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Έναν κάθε 150 χιλιόμετρα για τη διευκόλυνση των πανευρωπαϊκών δρόμων μεταφορών, αλλά και την εξυπηρέτηση όλων εκείνων που έχουν αποκτήσει αυτοκίνητα υδρογόνου.

Σχεδόν σίγουρο είναι ότι τα επόμενα χρόνια το κόστος κτήσης των υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων θα μειωθεί αισθητά. Ήδη το νέο Mirai στη Γερμανία, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου, διατίθεται έναντι 63.900 ευρώ, δηλαδή με 20% χαμηλότερη τιμή έναντι του μοντέλου της πρώτης γενιάς. Από την άλλη, οι πωλήσεις των υδρογονοκίνητων μοντέλων αυξάνονται και αυτές με γρήγορους ρυθμούς, ενώ το ίδιο ισχύει και με τους σταθμούς ανεφοδιασμού. Στην Ολλανδία για παράδειγμα σήμερα υπάρχουν 14 πρατήρια υδρογόνου και την επόμενη χρονιά αναμένεται να διπλασιαστούν. Όλα αυτά δείχνουν ότι η επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης κρύβει ακόμη πολλές εκπλήξεις.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!