Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Βουνό τα παράπονα των καταναλωτών στη ΡΑΕ για τα τιμολόγια

Μέσα σε 3,5 μήνες οι καταναλωτές που είχαν ανοίξει καρτέλα στην πλατφόρμα παραπόνων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) αυξήθηκαν από 1.363 στις 20 Ιανουαρίου σε 6.537 στις 8 Μαΐου. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που κατέθεσε χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο πρόεδρος της ρυθμιστικής αρχής Αθ. Δαγούμας, τον Ιανουάριο του 2022 είχαν κατατεθεί στην πλατφόρμα MyRAE συνολικά 373 παράπονα καταναλωτών, με τον αριθμό να εκτοξεύεται στα 1.282 τον Μάρτιο και στα 1.819 τον Απρίλιο. Στο πρώτο οκταήμερο του Μαΐου είχαν κατατεθεί 653 παράπονα.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει πως η κύρια αιτία παραπόνων είναι η αμφισβήτηση χρεώσεων από προμηθευτές (1.234 αιτήματα), η δεύτερη αφορά όρους των συμβάσεων (637 αιτήματα), η τρίτη τις ρήτρες αναπροσαρμογής (560 αιτήματα μέχρι τις 8 Μαϊου) και η τέταρτη την ανεπαρκή ενημέρωση για τιμές και χρεώσεις (327 αιτήματα). Όμως, στην ΡΑΕ υποστηρίζουν πως και τα περίπου 1.715 αιτήματα που έχουν καταχωρηθεί ως «Άλλο» στην πλατφόρμα, αφορούν στην πλειοψηφία τους τις τέσσερις κατηγορίες που προαναφέρθηκαν.

Το 65% των αιτημάτων αφορούν σε προμηθευτές, το 7% διαχειριστές, αλλά την τελευταία περίοδο έχουν αυξηθεί τα παράπονα που απευθύνονται συγχρόνως στον πάροχο ενέργειας και τον διαχειριστή του δικτύου (τον ΔΕΔΔΗΕ) και πλέον αποτελούν το 28%.

Μικρό ποσοστό των παραπόνων (περίπου 10%) αφορά στο φυσικό αέριο, το 89% το ηλεκτρικό ρεύμα και 1% συνδυασμό φυσικού αερίου κα ηλεκτρισμού. Σε σχέση με την ανταπόκριση των καταναλωτών στην απάντηση που έλαβαν από τον προμηθευτή ή τον διαχειριστή, από τα στοιχεία του κ. Δαγούμα προκύπτει πως το 58% αποδέχθηκαν την απάντηση, αλλά το 42% την απέρριψε.

Σημειώνεται πως για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από τις εταιρείες ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή, το αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν. Αν ο καταναλωτής δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση τότε μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία στην ΡΑΕ για θέματα αμιγώς ρυθμιστικά όπως π.χ. η παραβίαση κάποιου άρθρου του Κώδικα Προμήθειας, είτε να προσφύγει για διευθέτηση αστικής διαφοράς στα δικαστήρια ή διαμεσολαβητή.

Οι εταιρείες (προμηθευτές ή ο ΔΕΔΔΗΕ με τον οποίο η ΡΑΕ θα ασχοληθεί επισταμένα, όπως προανήγγειλε χθες κ. Δαγούμας) οφείλουν να απαντήσουν σε κάθε νέο αίτημα καταναλωτών εντός 30 ημερών. Όμως, η τελική χρονική διάρκεια επίλυσης κάθε ζητήματος συνδέεται και με το χρόνο απόκρισης του καταναλωτή στην πρώτη απάντηση της εταιρείας. Στις 8 Μαΐου είχε απαντηθεί το 51% των παραπόνων, ενώ το 32% ήταν σε εκκρεμότητα και το υπόλοιπο 17% είχε απορριφθεί.

Ο ενεργειακός διαμεσολαβητής

Ο κ. Δαγούμας υποστήριξε χθες πως είναι υπό διερεύνηση η θεσμοθέτηση Ενεργειακού Διαμεσολαβητή υπό την αιγίδα της ΡΑΕ, όπου ένας καταναλωτής θα μπορεί (χωρίς κόστος) να προσφύγει για επίλυση διαφοράς. Για να προχωρήσει η εφαρμογή του μέτρου εξετάζονται θέματα, όπως το κόστος για τη λειτουργία του Διαμεσολαβητή (και η κάλυψη του), αλλά και η εθελοντική συμμετοχή των Προμηθευτών και Διαχειριστών. Στην ουσία θα είναι πάλι μια διαδικτυακή εφαρμογή όπως το MyRAE.

Ο πρόεδρος της ΡΑΕ τόνισε πως η ρυθμιστική αρχή δεν έχει αρμοδιότητα για την επίλυση αστικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών και Προμηθευτών/Διαχειριστών. Οι πιο πολλές Ρυθμιστικές Αρχές στην Ευρώπη (π.χ. OFGEM, CRE) δεν δέχονται καν παράπονα, αλλά τα  παραπέμπουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!