Γ.Δ.
1483.55 +0,08%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,62%
9.64
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,79%
8.96
NOVAL
+0,54%
2.785
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.25
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,98%
3.1
ΑΛΦΑ
-0,17%
1.7195
ΑΝΔΡΟ
-1,51%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0,34%
11.85
ΑΣΚΟ
+1,43%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+3,08%
9.38
ΑΤΤΙΚΑ
-1,18%
2.51
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.06
ΔΑΑ
-0,53%
7.956
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,78%
11.59
ΔΟΜΙΚ
+6,87%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,18%
33.16
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
4.34
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.57
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.886
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,09%
1.335
ΕΤΕ
-0,19%
8.398
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+0,31%
2.247
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,23%
2.56
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,33%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,19%
23.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,93%
36.84
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,21%
14.52
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,23%
3.94
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.84
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,30%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Παζάρια ΡΑΕ – ΔΕΣΦΑ για το πλοίο που θα ενισχύσει τη Ρεβυθούσα

Αύριο θα συζητηθεί εκ νέου στην Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) το θέμα της εξάμηνης ενοικίασης πλοίου από τον ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να ενισχυθεί η χωρητικότητα της Ρεβυθούσας μέχρι και κατά 70% σε σχέση με τα 225.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που είναι σήμερα.

Στη νέα συνεδρίαση της ρυθμιστικής αρχής, θα συζητηθούν οι ενστάσεις που υπάρχουν από τη ΡΑΕ σε σχέση με το κόστος που υπολογίζει ο ΔΕΣΦΑ. Η διαδικασία για την ενοικίαση που έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα, λόγω των απειλών της Ρωσίας για κλείσιμο της στρόφιγγας στο φυσικό αέριο κινείται παράλληλα με την αναζήτηση μόνιμης λύσης, δηλαδή την αγορά πλοίου, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022. 

Στον διαγωνισμό για την ενοικίαση πλοίου έχουν υποβληθεί στον ΔΕΣΦΑ τέσσερις προσφορές που κινούνται μεταξύ 73,5 εκατ. ευρώ και 94 εκατ. ευρώ. Όμως στην τελευταία συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΡΑΕ διατυπώθηκαν ενστάσεις που αφορούν το κόστος που προκύπτει από τις απώλειες αερίου λόγω της εξάτμισης του LNG που βρίσκεται στις δεξαμενές του πλοίου (boil off cost). Ο διαχειριστής έχει παρουσιάσει υψηλό κόστος απωλειών και μεγάλες διαφορές μεταξύ των προσφορών που έχει κατατεθεί ενώ η ΡΑΕ ζήτησε πρόσθετα στοιχεία. 

Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την ενοικίαση του πλοίου πρέπει να συμφωνηθεί, επίσης, ποιος θα πληρώσει το κόστος καθώς οι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ δεν συναινούν στην ένταξή του στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του διαχειριστή. Μια από τις λύσεις που εξετάζεται είναι να πληρωθεί το κόστος για την εξαμηνιαία μίσθωση από το Ταμείο Ασφάλειας Εφοδιασμού. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβαρυνθούν οι χρήστες αφού το κόστος θα ενσωματωθεί στα τιμολόγια μέσω των τελών χρήσης του συστήματος μεταφοράς.

Οι δεσμευτικές προσφορές των τεσσάρων υποψηφίων προγραμματίζεται να υποβληθούν αυτές τις ημέρες. Για να υποβληθούν, όμως, χρειάζεται η τελική έγκριση της ΡΑΕ που μέχρι στιγμής δεν έχει χορηγηθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!