ΕE: Περιορισμένες οι πωλήσεις των ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών

Το 2021, η ζήτηση για φορτηγά ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2%.Περιορισμένες οι πωλήσεις των ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Pixabay

Συνολικά το 2021, το 90,2% όλων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ κινούνταν με ντίζελ, ενώ τα φορτηγά με κινητήρα βενζίνης αντιπροσώπευαν το 3,8% της αγοράς. Οι συνολικές πωλήσεις νέων van αυξήθηκαν πέρσι, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους όγκους για όλους τους τύπους καυσίμων, αλλά κυρίως για ηλεκτρικά και υβριδικά φορτηγά, αναφέρει η ACEA. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 3% των ταξινομήσεων φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι (έναντι 2% το 2020), ενώ τα υβριδικά φορτηγά αντιστοιχούσαν στο 1,6% (από 0,9%). Τύποι καυσίμων νέων βαν: ηλεκτρικά 3,0%, υβριδικά 1,6%, ντίζελ 90,2% μερίδιο αγοράς για ολόκληρο το έτος 2021.

Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης

Το 2021, η ζήτηση για φορτηγά ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2% σε 1.408.376 μονάδες. Παρά την αύξηση αυτή στις πωλήσεις, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε από 92,4% το 2020 σε 90,2% το 2021 σε ολόκληρη την περιοχή. Οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+8,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+4,0%). Η Ισπανία και η Γερμανία, από την άλλη πλευρά, παρουσίασαν μείωση στη ζήτηση ντίζελ (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα).

Ο αριθμός των φορτηγών βενζίνης που ταξινομήθηκαν αυξήθηκε σε 58.757 μονάδες πέρσι, αυξημένος κατά 20,5% σε σύγκριση με το 2020. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης αυξήθηκε από 3,4% σε 3,8% των πωλήσεων στην ΕΕ. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Γαλλία (+43,2%) και η Γερμανία (+25,7%) σημείωσαν διψήφια κέρδη, ενώ η Ισπανία κατέγραψε πτώση (-24,1%).

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Πέρυσι, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) – που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία και plug-in υβριδικά – αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ολόκληρη την ΕΕ φτάνοντας τα 46.853 φορτηγά που πωλήθηκαν. Αυτή η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς από 2% το 2020 σε 3% το 2021. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν κατά 237,8% στην Ιταλία, 55,5% στην Ισπανία, 44,9% στη Γερμανία και 39,8% στη Γαλλία.

Εξετάζοντας τα στοιχεία ολόκληρου του έτους για το 2021, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) αυξήθηκαν κατά 101,5% στις 25.496 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να αυξάνεται από 0,9% το 2020 σε 1,6% πέρσι. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+155,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+129,2%), τη Γερμανία (+67,6%) και την Ισπανία (+12,7%).

Οι εγγραφές φορτηγών με εναλλακτικά καύσιμα αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2021 φτάνοντας τις 21.340 μονάδες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία σημείωσε μείωση (-3,2%). Συνολικά, το μερίδιο των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στις νέες πωλήσεις παρέμεινε σταθερό και αντιπροσώπευε το 1,4% της ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι 1,3% το 2020).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) ιδρύθηκε το 1991 με τη γαλλική ονομασία l’Association des Constructeurs Européens d’Automobiles, η οποία εξηγεί το ευρέως χρησιμοποιούμενο και αναγνωρισμένο αρκτικόλεξο που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα: ACEA.

Πριν από τρεις δεκαετίες, τα ιδρυτικά μέλη της ήταν: BMW, DAF, Daimler-Benz, FIAT, Ford, General Motors Europe, MAN, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo Car και AB Volvo. Τα πιο πρόσφατα χρόνια, η ACEA άνοιξε επίσης τις πόρτες της σε μη ευρωπαίους κατασκευαστές με σημαντικές εγκαταστάσεις παραγωγής και έρευνας στην ΕΕ.

ΙΛΥΔΑ
-0.28%
1.81
AKTR
-0.50%
4.98
ΔΕΗ
-0.92%
12.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
0.33%
7.56
ΠΕΤΡΟ
0.71%
8.48
ΟΛΠ
4.45%
39.90
TITC
1.24%
40.80
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.80%
18.59
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.33%
3.07
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.49%
1.23
NOVAL
0.85%
2.38
ΙΝΤΚΑ
1.19%
2.99
ΧΑΙΔΕ
-0.68%
0.74
ΔΡΟΜΕ
2.40%
0.30
ACAG
-1.02%
5.84
ΑΣΚΟ
0.29%
3.44
ΚΥΡΙΟ
0.74%
0.81
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
3.04
BOCHGR
-1.43%
5.50
ΚΕΚΡ
0.44%
1.14
ΠΛΑΘ
-0.38%
3.90
ΡΕΒΟΙΛ
1.27%
1.60
ΕΛΛ
0.35%
14.40
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-3.65%
0.33
ΟΠΑΠ
0.11%
18.93
ΜΥΤΙΛ
-0.67%
41.64
ΔΟΜΙΚ
-0.44%
2.27
ΦΡΛΚ
-0.50%
3.96
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.47%
12.84
ΟΤΟΕΛ
-1.26%
11.00
ΚΡΙ
-2.68%
14.54
ΙΑΤΡ
-0.28%
1.78
ΠΑΙΡ
7.98%
0.76
ΜΟΤΟ
-1.52%
2.59
ΣΠΕΙΣ
3.25%
5.72
ΚΟΡΔΕ
0.99%
0.41
ΠΡΟΦ
0.00%
5.19
ΒΟΣΥΣ
-1.79%
2.20
ΕΛΙΝ
2.00%
2.04
OPTIMA
2.14%
14.30
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.82
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
-4.26%
1.80
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
7.62%
0.23
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.74
ΒΙΟΚΑ
-0.64%
1.56
ΠΑΠ
0.40%
2.53
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.14
ΠΕΙΡ
0.38%
4.82
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
-1.10%
9.17
ΒΙΟΤ
8.70%
0.20
ΑΛΜΥ
0.00%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.31%
1.59
ΜΕΝΤΙ
0.49%
2.04
ΜΟΗ
0.00%
20.40
ΟΛΘ
3.79%
30.10
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.33
ΕΕΕ
1.97%
43.44
ΚΟΥΕΣ
2.11%
6.29
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.79
ΜΙΓ
1.74%
2.34
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
1.56%
0.26
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.20%
3.74
ΛΑΝΑΚ
-5.56%
0.85
CENER
2.72%
8.70
ΝΑΥΠ
-5.41%
0.70
ΙΝΤΕΚ
0.65%
6.19
ΜΑΘΙΟ
1.41%
0.72
ΚΑΡΕΛ
-1.29%
306.00
ΑΤΤ
-1.34%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
-0.93%
2.13
ΕΣΥΜΒ
-0.75%
1.05
ΕΥΡΩΒ
-0.38%
2.38
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.93%
2.17
ΑΔΜΗΕ
-1.42%
2.77
DIMAND
0.48%
8.36
ΒΙΟΣΚ
-0.35%
1.44
ΑΒΑΞ
-1.30%
1.97
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.71%
1.39
ΠΛΑΚΡ
-2.76%
14.10
ΛΑΒΙ
-0.52%
0.77
EVR
0.00%
1.62
ΓΕΒΚΑ
1.54%
1.32
ΑΛΦΑ
-2.13%
2.12
ΟΤΕ
0.19%
15.82
ΜΕΒΑ
-1.93%
4.06
ΑΣΤΑΚ
4.75%
6.62
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
1.91%
1.07
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
1.71%
1.19
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
5.20%
1.86
ΔΑΑ
-0.32%
9.34
ΑΝΔΡΟ
-0.60%
6.58
ΞΥΛΚ
1.63%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
2.65%
5.80
ΜΠΕΛΑ
-1.46%
25.56
ΚΟΥΑΛ
0.36%
1.10
ΕΛΒΕ
-3.81%
5.05
ΤΖΚΑ
-1.14%
1.30
ΕΛΧΑ
-1.73%
1.93
ΑΡΑΙΓ
-0.69%
11.52
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-2.13%
0.46
ΙΝΛΙΦ
-0.43%
4.68
ΟΛΥΜΠ
-0.44%
2.24
ΑΒΕ
-1.61%
0.43
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.59
ΠΕΡΦ
1.48%
5.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
4.27%
1.22
ΕΛΤΟΝ
-0.30%
1.65
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
1.73%
6.48
AEM
0.14%
4.20
ΒΙΟ
-0.37%
5.37
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.76%
5.19
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.52%
0.77
ΣΙΔΜΑ
-0.75%
1.32
ΣΠΙ
0.00%
0.53
ΕΒΡΟΦ
-0.53%
1.86
ΜΠΡΙΚ
0.78%
2.60