Γ.Δ.
1607.79 +0,62%
ACAG
+1,17%
6.07
AEM
-1,02%
4.519
AKTR
-2,42%
5.25
BOCHGR
-1,12%
5.32
CENER
-0,33%
8.97
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
8.34
EVR
-0,29%
1.715
NOVAL
+2,00%
2.55
OPTIMA
+1,27%
14.34
TITC
-1,23%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,10%
2.3
ΑΒΕ
+0,47%
0.424
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.82
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.27
ΑΛΦΑ
+5,84%
1.9475
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,46%
10.77
ΑΣΚΟ
0,00%
3.1
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,00%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
+1,79%
5.68
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.73
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,33%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,86%
18.34
ΔΑΑ
-1,73%
8.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+2,24%
13.22
ΔΟΜΙΚ
+0,74%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-0,53%
1.86
ΕΕΕ
-0,34%
40.96
ΕΚΤΕΡ
+1,24%
2.045
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,65%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
+3,53%
8.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,12%
2.503
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.835
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.94
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.67
ΙΝΛΙΦ
+4,47%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,73%
1.022
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
5.97
ΙΝΤΕΤ
+5,46%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
+3,61%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+0,52%
1.95
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.12
ΚΡΙ
+1,84%
16.6
ΚΤΗΛΑ
-1,55%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+1,50%
0.948
ΛΑΒΙ
+1,66%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.51
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
-1,14%
1.73
ΛΟΥΛΗ
+0,90%
3.38
ΜΑΘΙΟ
-4,52%
0.718
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.81
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΟΗ
-0,37%
21.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,90%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+1,22%
26.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.83
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
-9,76%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,77%
35.5
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-1,90%
0.824
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,37%
32.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,12%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+1,90%
15.02
ΟΤΟΕΛ
-1,12%
10.62
ΠΑΙΡ
+1,02%
0.99
ΠΑΠ
-0,38%
2.6
ΠΕΙΡ
-0,59%
4.533
ΠΕΡΦ
-0,39%
5.14
ΠΕΤΡΟ
-0,50%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,77%
3.865
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
+1,89%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
-1,86%
12.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
-3,01%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-13,41%
0.71

Εκτόξευση των πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή τα τελευταία τρία χρόνια, παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με την πανδημία και την έλλειψη των ημιαγωγών. Το 2019 πουλήθηκαν 2,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύοντας μόλις το 2,5% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, ενώ ένα χρόνο αργότερα μπορεί η συνολική αγορά του αυτοκινήτου να συρρικνώθηκε, όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν εξαίρεση καταγράφοντας πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και κατακτώντας το 4,1% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Πέρσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν τα 6,6 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 9% της παγκόσμιας αγοράς.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, σήμερα υπάρχουν περίπου 16 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους παγκοσμίως, που καταναλώνουν περίπου 30 τεραβατώρες (TWh) ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, η οποία ισοδυναμεί με όλη την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται στην Ιρλανδία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέβαλαν στην αποφυγή της κατανάλωσης λιπαντικών και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2021, αν και αυτά τα οφέλη ακυρώθηκαν από την παράλληλη αύξηση των πωλήσεων των SUV που έχουν αυξημένες καταναλώσεις καυσίμου και ρύπων.

Το 2021 οι πωλήσεις του Δεκεμβρίου ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τις πωλήσεις το Ιανουάριο του ίδιου χρόνου. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2021, οι μηνιαίες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν σταθερά ανοδικές. Η Κίνα ηγήθηκε της παγκόσμιας ανάπτυξης στις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι πωλήσεις έφθασαν τα 3,4 εκατομμύρια. Με άλλα λόγια, περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν το 2021 μόνο στην Κίνα από ό,τι σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 70% το 2021 σε 2,3 εκατομμύρια, με τα μισά από αυτά να είναι plug-in υβριδικά.

Σε απόλυτες τιμές, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2021 ήταν η Γερμανία , όπου περισσότερα από ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ήταν ηλεκτρικά.

Συνολικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 17% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων το 2021, αλλά υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των αγορών. Η Νορβηγία με 72% και η Σουηδία και η Ολλανδία με 45% και 30% αντίστοιχα, βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης. Με 25%, η Γερμανία είχε μακράν το υψηλότερο μερίδιο αγοράς μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών. Ακολούθησαν η Μ. Βρετανία και η Γαλλία (με μερίδιο αγοράς περίπου 15%), η Ιταλία (8,8%) και η Ισπανία (6,5%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα, η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν περίπου τα 2/3 της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, αλλά περίπου το 90% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις υπόλοιπες αγορές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των συνολικών πωλήσεων. Ακόμη και στις μεγάλες αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως η Βραζιλία , η Ινδία και η Ινδονησία. Στην Ιαπωνία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόλις αυξήθηκαν, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει κάτω από το 1% τα τελευταία τρία χρόνια. Η Κορέα και η Αυστραλία δείχνουν μεγαλύτερο δυναμισμό μεταξύ των μικρότερων αγορών. Στην Κορέα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν το 2021 μετά από δύο χρόνια χωρίς ανάπτυξη, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 8%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αυστραλία, τέλος, αυξήθηκαν σημαντικά, αν και βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!