Γ.Δ.
1411.08 +0,35%
ACAG
-0,37%
5.33
BOCHGR
-0,23%
4.43
CENER
-0,81%
8.53
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,21%
8.18
NOVAL
+0,22%
2.28
OPTIMA
-1,69%
12.8
TITC
+0,92%
38.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+3,43%
1.446
ΑΒΕ
+1,77%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+0,84%
2.39
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,96%
3.61
ΑΛΦΑ
+0,16%
1.525
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.76
ΑΣΚΟ
+0,77%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-2,00%
0.588
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+2,90%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,66%
18.32
ΔΑΑ
+0,27%
8.082
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,26%
11.68
ΔΟΜΙΚ
-2,60%
2.62
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,37%
1.365
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,07%
1.506
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,74%
1.726
ΕΛΠΕ
+1,34%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-2,27%
1.81
ΕΛΧΑ
-0,22%
1.842
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
+1,66%
6.996
ΕΥΑΠΣ
+1,29%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+0,29%
2.051
ΕΧΑΕ
+3,02%
4.44
ΙΑΤΡ
+0,97%
1.555
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3
ΙΛΥΔΑ
+3,76%
1.93
ΙΝΚΑΤ
-0,93%
4.785
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+0,43%
0.934
ΙΝΤΕΚ
+3,16%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+1,81%
1.01
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
2.785
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,03%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+2,26%
1.086
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.56
ΚΡΙ
-2,45%
13.95
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-3,81%
0.91
ΛΑΒΙ
+0,28%
0.728
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
-4,04%
0.57
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.2
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-0,98%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
19.4
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-1,77%
2.5
ΜΟΥΖΚ
-0,77%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
24.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,63%
31.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
-0,65%
30.8
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,22%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,51%
0.795
ΟΤΕ
0,00%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+1,38%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.35
ΠΕΙΡ
+0,25%
3.624
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.945
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,86%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,27%
1.55
ΣΑΡ
+1,12%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,91%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+2,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
+1,42%
5.72
ΣΠΙ
+0,80%
0.506
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Σδούκου: Να μειωθεί το κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων

Σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση μίλησε  η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, τονίζοντας ότι η αύξηση του πλήθους των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων και η μείωση του κόστους φόρτισης, για την οποία εξετάζεται, μεταξύ άλλων, η μείωση του ΦΠΑ στα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης από 24 σε 6%, περιλαμβάνονται στους στόχους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το 2022.

Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι η αναλογία φορτιστών σε σχέση με το πλήθος των οχημάτων σήμερα στην Ελλάδα είναι 1 προς 6, δηλαδή πάνω από τον στόχο που θέτει η ΕΕ, ο οποίος είναι 1 προς 10. Ωστόσο, η πλειονότητα των φορτιστών είναι σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση (π.χ. εμπορικά κέντρα, σούπερ μάρκετ κ.ά.) ενώ μόνο το 6% βρίσκονται σε δημόσια προσβάσιμους χώρους (επί του πεζοδρομίου). Επίσης, ενώ είναι ικανοποιητική η κάλυψη στους αυτοκινητόδρομους, υπάρχουν περιοχές της χώρας που δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης. Για την κάλυψη των κενών προωθείται το πρόγραμμα “Φορτίζω παντού” με χρηματοδότηση ύψους 80 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη μελέτη για να εντοπιστούν οι πιάτσες ταξί (ανάμεσα στις 150 νόμιμες) που είναι κατάλληλες από άποψη δικτύων και χωροταξίας για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Ήδη έχουν εντοπιστεί οι 35 πρώτες.

Σε σχέση με τις τιμές της ενέργειας, η κα Σδούκου ανέφερε ότι οι τιμές χρέωσης για τη δημόσια φόρτιση είναι σχετικά υψηλές, και διαμορφώνονται στα 45-50 λεπτά ανά κιόβατώρα και 60 λεπτά για τους ταχυφορτιστές. “Θα το δούμε πολύ προσεκτικά σε συνεργασία με τη ΡΑΕ γιατί δημιουργείται κίνδυνος να αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά. Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση με εποπτεία της ΡΑΕ. Παράλληλα εξετάζεται η μείωση του ΦΠΑ”, ανέφερε η κα Σδούκου.

Σημειώνεται ότι σήμερα λειτουργούν περί τους 1200 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης ενώ με βάση τα σενάρια για την εξέλιξη της αγοράς, θα χρειαστούν 12.000 ως το 2025 και 25.000 σημεία ως το 2030, κάτι που μεταφράζεται σε επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!