Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Η KLM εντείνει την χρήση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου

Η KLM ξεκινά να προσθέτει 0,5% Βιώσιμο Καύσιμο (SAF) στις πτήσεις της που θα αναχωρούν από το Άμστερνταμ. Παράλληλα, η εταιρεία θα προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να αγοράσουν επιπλέον ποσότητα βιώσιμων καυσίμων. Με αυτόν τον τρόπο η KLM στοχεύει να τονώσει την αγορά του SAF. Τα ταξίδια πρόκειται να αλλάξουν στο μέλλον και το SAF θα διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο ως προς αυτό. Έπειτα από την ανανέωση του στόλου και την περαιτέρω καινοτομία στην εταιρεία και στον κλάδο, η KLM δεσμεύεται να προκαλέσει μια ενεργειακή μετάβαση.

Χάρη στους πελάτες που συμμετέχουν στα προγράμματα Corporate και Cargo SAF, η KLM έχει ήδη ένα σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά SAF σήμερα. Ωστόσο, με μερίδιο 0,18% το 2019, εξακολουθεί και σήμερα να είναι μικρότερο του 1% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου. Αντιλαμβανόμαστε ότι η πρόσμιξη του 0,5% στις διαδρομές των επιβατών είναι ένα πολύ μικρό βήμα, αλλά σημαντικό προς την σωστή κατεύθυνση και ελπίζουμε ότι και άλλες αεροπορικές εταιρείες θα ακολουθήσουν σύντομα. Θα πρέπει να συνεργαστούμε με όλες τις πλευρές γύρω μας και να βρούμε σταθερές λύσεις και καινοτομίες για να ανοίξουμε περαιτέρω την αγορά του SAF.

Μείωση εκπομπών CO2  κατά τουλάχιστον 75%

Οι εκπομπές CO2 του SAF που προμηθεύεται σήμερα η KLM είναι κατά 75% τουλάχιστον χαμηλότερες από αυτές της ορυκτής κηροζίνης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, βραχυπρόθεσμα, το SAF θα είναι το σημαντικότερο μέσο για την δραστική μείωση των εκπομπών άνθρακα, συμβάλλοντας έτσι στο να γίνει πιο βιώσιμη η αεροπορία. Το κόστος  του νέου αυτού καυσίμου είναι τουλάχιστον τέσσερις φορές πιο υψηλό και η παραγωγή υστερεί. Με την αύξηση της ζήτησης η KLM ελπίζει να αναπτύξει περαιτέρω την αγορά του SAF έτσι ώστε η προσφορά να κλιμακωθεί και τα βιώσιμα καύσιμα να γίνουν τελικά πιο οικονομικά.

Στόχοι SAF

Από την 1η Ιανουαρίου 2022 η Γαλλία θα εισάγει ένα υποχρεωτικό ποσοστό πρόσμειξης SAF στα καύσιμα. Κάτι τέτοιο δεν είναι ακόμα υποχρεωτικό στην Ολλανδία. Εντός Ευρώπης υπάρχει πρόταση για την επίτευξη υποχρεωτικού ποσοστού SAF 2% έως το 2025 για όλες τις πτήσεις εντός Ευρώπης και από την Ευρώπη. Η KLM και οι εταίροι της στη συμμαχία Clean Skies for Tomorrow είχαν ανακοινώσει  πρόσφατα ότι φιλοδοξούν να πετύχουν ένα ποσοστό SAF 10% σε παγκόσμιο επίπεδο το 2030. Για τον σκοπό αυτό η KLM αποφάσισε τώρα να ξεκινήσει να προσθέτει περισσότερο SAF εθελοντικά.

Επιπλέον, ο όμιλος Air France-KLM, η KLM και η Air France έχουν δεσμευθεί για την τροχιά μείωσης του άνθρακα που έχει χαράξει για τον τομέα των αερομεταφορών η πρωτοβουλία Science Based Targets. Το γεγονός αυτό διασφαλίζει ότι οι στόχοι της KLM είναι σύμφωνοί με τους στόχους της Συμφωνίας του ΟΗΕ για το κλίμα που υπεγράφη στο Παρίσι (μηδενική εκπομπή το 2050). Η αυξημένη χρήση του SAF είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Χρέωση στην τιμή του εισιτηρίου

Η αναλογία SAF 0,5% θα προστεθεί στο SAF που ήδη χρησιμοποιείται για τους πελάτες που έχουν ενταχθεί στα SAF προγράμματα της KLM – Corporate και Cargo της KLM. Στην τιμή του εισιτηρίου θα προστεθεί μια επιπλέον χρέωση για το επιπλέον SAF. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες της KLM θα συνεισφέρουν αυτόματα στην αγορά βιώσιμων καυσίμων. Η προσαύξηση θα κυμαίνεται από 1 έως 12 ευρώ ανά εισιτήριο, ανάλογα με την απόσταση που διανύεται και την κατηγορία θέσης (οικονομική ή Business).

Η KLM θα χρησιμοποιήσει αυτή την συνεισφορά από την πλευρά των πελατών για να χρηματοδοτήσει μια τυπική πρόσμιξη SAF 0,5% σε όλες τις πτήσεις από το Άμστερνταμ.

Η υπηρεσία CO2ZERO επεκτείνεται με την επιλογή SAF

Για μεμονωμένους επιβάτες που επιθυμούν να μειώσουν περαιτέρω το αποτύπωμα της πτήσης τους, έχουμε επεκτείνει την υπηρεσία CO2ZERO με την επιλογή αγοράς επιπλέον ποσότητας SAF. Αυτή η επιλογή θα είναι διαθέσιμη επιπλέον της υπάρχουσας εναλλακτικής αποζημίωσης για την υποστήριξη ενός έργου αναδάσωσης με την πιστοποίηση της Gold Standard. Η αναδάσωση είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι εκπομπές άνθρακα μπορούν να αντισταθμιστούν εκτός της αεροπορικής βιομηχανίας. Με την αγορά επιπλέον SAF ο κάθε επιβάτης συμβάλλει στην χρήση μικρότερης ποσότητας ορυκτής κηροζίνης και επομένως στην άμεση μείωση των εκπομπών άνθρακα ως αποτέλεσμα της πτήσης. Η KLM θα χρησιμοποιήσει και πάλι το ποσό που συγκεντρώθηκε για την αγορά του SAF για να ενισχύσει την παγκόσμια παραγωγή SAF.

Αγορά SAF

To 2011 η KLM πραγματοποίησε την πρώτη εμπορική πτήση στον κόσμο με μικτό βιώσιμο καύσιμο. Τον Φεβρουάριο του 2021 πραγματοποίησε εμπορική πτήση με ένα μείγμα βιώσιμου συνθετικού καυσίμου. Για το SAF η KLM εστιάζει σε όλες τις τεχνολογίες: σε αυτές που βασίζονται στην αξιοποίηση χρησιμοποιημένων ελαίων, από τα δασικά υπολείμματα και αυτή του βιώσιμου συνθετικού καυσίμου. Η KLM επί του παρόντος αγοράζει σχετικά μεγάλους όγκους SAF και έχει υπογράψει συμφωνίες αγοράς με προμηθευτές. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζει την τυπική πρόσμιξη του 0,5% για τις πτήσεις που θα αναχωρούν από το Άμστερνταμ και θα επιτρέψει στην εταιρεία να καλύψει την πρόσθετη ζήτηση που θα δημιουργείται από τους επιβάτες μέσω του προγράμματος CO2ZERO καθώς και τη ζήτηση που θα προκύπτει από συνεργάτες της KLM.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!