Γ.Δ.
1531.9 +0,08%
ACAG
-0,17%
5.99
BOCHGR
-0,40%
5.02
CENER
-0,10%
9.74
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,62%
8.16
EVR
0,00%
1.49
NOVAL
-0,21%
2.365
OPTIMA
0,00%
13
TITC
-0,77%
45.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.81
ΑΒΕ
+0,65%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,36%
2.75
ΑΚΡΙΤ
-1,94%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,88%
4.33
ΑΛΦΑ
+0,32%
1.7235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
+9,92%
0.72
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
+0,91%
2.21
ΒΙΟ
+0,52%
5.75
ΒΙΟΚΑ
+2,84%
1.99
ΒΙΟΣΚ
-1,26%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,56%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-1,41%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,32%
18.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.39
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,94%
12.82
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.356
ΕΒΡΟΦ
+1,14%
1.78
ΕΕΕ
-0,79%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-0,43%
1.852
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.255
ΕΛΠΕ
0,00%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+2,22%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.834
ΕΛΧΑ
+1,44%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,85%
1.19
ΕΤΕ
+0,26%
8.362
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+0,08%
2.394
ΕΧΑΕ
+0,21%
4.835
ΙΑΤΡ
+1,20%
1.69
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,28%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.82
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.086
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,46%
3.265
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
+1,11%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-2,00%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,14%
1.39
ΚΟΥΕΣ
-0,32%
6.17
ΚΡΙ
-0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+5,14%
0.838
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,30%
3.04
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.805
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
+0,19%
21.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,31%
25.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,44%
2.27
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,71%
34.08
ΝΑΚΑΣ
-3,31%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.792
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,06%
28.1
ΟΛΠ
-0,32%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-1,15%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,06%
16.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,47%
14.9
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.3
ΠΑΙΡ
+1,43%
1.065
ΠΑΠ
+0,79%
2.56
ΠΕΙΡ
+0,85%
4.296
ΠΕΡΦ
+1,30%
5.47
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
8.44
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.125
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,56%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
+1,21%
1.675
ΣΑΡ
+1,28%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,56%
0.36
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,17%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,24%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.975
ΧΑΙΔΕ
+3,45%
0.6

Τα σχέδια για ανάπτυξη δικτύων φορτιστών ηλεκτρικών ΙΧ

Σημαντικές επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προωθούν αυτή την περίοδο σχεδόν όλοι οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ όλοι οι μεγάλοι δήμοι ετοιμάζουν σχέδια για την εγκατάσταση αντίστοιχων υποδομών. Μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης θα διατεθούν 80 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη δικτύου 8.600 σημείων φόρτισης σε βασικές αστικές και περιαστικές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος (όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες και σε χώρους στάθμευσης).

Η διοίκηση της ΔΕΗ έδωσε έμφαση στην επένδυση στην ηλεκτροκίνηση και στην τελευταία παρουσίαση για τους αναλυτές για τα αποτελέσματα εννεαμήνου. Όπως είπε, ήδη έχουν εγκατασταθεί περισσότεροι από 400 φορτιστές του δικτύου «ΔΕΗ BLUE» σε περισσότερες από 30 πόλεις της χώρας και μέσα στην επόμενη διετία ο αριθμός τους θα αυξηθεί σε περισσότερους από 1.000. Στο ενημερωτικό για την πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου υποστηρίζει πως σχεδιάζει να αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με 10.000 σημεία, επενδύοντας 130 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030. Προβλέπει πως από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα η επιχείρηση θα έχει EBITDA περί τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως με την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Προ διμήνου, η διοίκηση της NRG που ανήκει στον όμιλο της MotorOil παρουσίασε το σχέδιο για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία incharge.  Σήμερα διαθέτει 80 ταχυφορτιστές και επιδιώκει να λειτουργεί 1.000 σημεία μέσα στην επόμενη διετία. Το νέο  δίκτυο θα αναπτυχθεί αφενός μέσα από τις υποδομές των πρατηρίων καυσίμων της AVIN και της Shell αφετέρου μέσω εμπορικών συμφωνιών με αλυσίδες και επιχειρήσεις.

Φιλόδοξα σχέδια έχουν ανακοινώσει και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) με αξιοποίηση του δικτύου πρατηρίων ΕΚΟ και BP, ενώ ήδη υπογράφουν συμφωνίες για εγκατάσταση φορτιστών ή ταχυφορτιστών σε αλυσίδες καταστημάτων κ.λπ. και οι υπόλοιποι ισχυροί της ενέργειας όπως η ΗΡΩΝ. Ισχυρή παρουσία στον τομέα των φορτιστών θέλει να έχει και ο όμιλος Eunice, που επενδύει και στην κατασκευή φορτιστών.

Μέχρι σήμερα,δεν έχουν εμφανιστεί στην Ελλάδα, αν και ετοιμάζουν τις πρώτες κινήσεις, οι ισχυροί ευρωπαϊκοί πάροχοι υποδομών φόρτισης όπως η IONITY, μία κοινοπραξία των αυτοκινητοβιομηχανιών BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG και Volkswagen Group (Audi, Porsche, κ.α.). Η IONITY έχει στόχο την ανάπτυξη ενός πανευρωπαϊκού δικτύου φορτιστών στους κύριους οδικούς άξονες.

Η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει πως το 60% – 70% των κατόχων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα τα φορτίζουν στο σπίτι. Γι’ αυτό και αναμένεται να υπάρξει σταδιακά αύξηση της ζήτησης οικιακών φορτιστών. Η οικιακή φόρτιση έχει και πολύ χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τη χρήση ενός δημόσιου φορτιστή, ειδικά ενός δημόσιου ταχυφορτιστή. Πρόσφατες συγκρίσεις τιμών π.χ. στην Γερμανία έδειξαν πως το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιο ταχυφορτιστή είναι μέχρι και 40% μεγαλύτερο σε σχέση με το κόστος στον οικιακό φορτιστή. Οι εταιρείες διαχείρισης των δημόσιων υποδομών φόρτισης επικαλούνται το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας τους.

Η γραφειοκρατία για την εγκατάσταση οικιακού φορτιστή παραμένει ένα ζήτημα στη χώρα μας. Γι’ αυτό η ΔΕΗ, για παράδειγμα, προχωρά την πρόσληψη συνεργάτη ο οποίος θα αναλαμβάνει όχι μόνο να εγκαταστήσει φορτιστές στα σπίτια πελατών, αλλά και να συντάξει και να υποβάλλει στον ΔΕΔΔΗΕ τόσο την Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη, όσο και την Αίτηση / Ενημέρωση για τη σύνδεση υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε νέα ή υφιστάμενη παροχή Χαμηλής Τάσης.

Προβλέπεται πως από τα 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρώπη, θα φτάσουμε τα 70 εκατομμύρια μέχρι το 2025. Στην Ελλάδα, αναμένεται μέχρι το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά. Τότε θα κυκλοφορούν περίπου 300.000 οχήματα στους ελληνικούς δρόμους.

Σήμερα το ταξίδι από την Καλαμάτα στην Ξάνθη κοστίζει με ένα συμβατικό όχημα σε καύσιμα 120 ευρώ. Το ίδιο ταξίδι με ένα νέας τεχνολογίας ηλεκτρικό ΙΧ κοστίζει 50 ευρώ με τις τρέχουσες τιμές.  Επιπλέον υπάρχει και το περιβαλλοντικό σκέλος αφού το ένα εκλύει στην ατμόσφαιρα 240 κιλά διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και το άλλο 20 κιλά.

Μέχρι σήμερα, τα κίνητρα των επιδοτήσεων και της φορολόγησης για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ έχουν προσελκύσει 7.500 χρήστες όταν στο τέλος του 2019 ήταν 700. Σε  ότι αφορά την φόρτιση ο στόχος είναι να φτάσουν τα 1.000 σημεία τους επόμενους μήνες, αριθμό δεκαπλάσιο σε σχέση με το 2019 όπου δεν ξεπερνούσαν τα 80. Πρόσφατα η ΕΕ διπλασίασε τον στόχο της για την ηλεκτροκίνηση, κάνοντας λόγο για 3.500.000 σημεία φόρτισης ως το 2030 και 80 δισ. επενδύσεις ώστε να αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!