Γ.Δ.
1506.48 -0,01%
ACAG
+0,85%
5.95
BOCHGR
+2,59%
4.75
CENER
+1,22%
9.95
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.26
EVR
+1,35%
1.505
NOVAL
+1,07%
2.36
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+0,51%
39.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,97%
1.762
ΑΒΕ
-0,67%
0.445
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.705
ΑΚΡΙΤ
-5,06%
0.75
ΑΛΜΥ
-0,22%
4.505
ΑΛΦΑ
+1,44%
1.727
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,32%
10.46
ΑΣΚΟ
+1,32%
3.08
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.12
ΑΤΕΚ
-2,60%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-0,26%
0.782
ΑΤΤΙΚΑ
-0,87%
2.28
ΒΙΟ
+0,34%
5.88
ΒΙΟΚΑ
-1,92%
2.04
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.56
ΔΑΑ
+1,14%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,87%
12.74
ΔΟΜΙΚ
-1,80%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,61%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+0,26%
1.9
ΕΕΕ
0,00%
33.38
ΕΚΤΕΡ
-0,53%
1.87
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,17%
2.35
ΕΛΛ
-1,01%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,52%
2.27
ΕΛΠΕ
0,00%
7.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,96%
1.852
ΕΛΧΑ
+1,88%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
-1,10%
7.914
ΕΥΑΠΣ
+2,45%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,51%
2.346
ΕΧΑΕ
-0,51%
4.83
ΙΑΤΡ
-0,31%
1.63
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
+9,44%
2.55
ΙΝΚΑΤ
-1,86%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.72
ΙΝΛΟΤ
+0,95%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-0,80%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,13%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-1,31%
3.015
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+0,78%
1.285
ΚΕΠΕΝ
-0,57%
1.73
ΚΟΡΔΕ
-0,45%
0.444
ΚΟΥΑΛ
+5,84%
1.45
ΚΟΥΕΣ
+1,50%
6.1
ΚΡΙ
+3,50%
16.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-0,99%
1
ΛΑΒΙ
-0,62%
0.802
ΛΑΜΔΑ
+0,41%
7.39
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
+1,92%
0.212
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.598
ΜΕΒΑ
-3,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,19%
21.26
ΜΟΝΤΑ
-2,08%
3.77
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-2,26%
26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
34.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.8
ΞΥΛΚ
-2,05%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
22.1
ΟΛΠ
+1,33%
30.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
-1,19%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,86%
0.81
ΟΤΕ
+0,68%
14.78
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
10.9
ΠΑΙΡ
-1,20%
0.984
ΠΑΠ
+4,60%
2.5
ΠΕΙΡ
+0,72%
4.18
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.84
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.36
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
+0,48%
1.256
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,74%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.74
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.356
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+2,00%
6.12
ΣΠΙ
-1,25%
0.63
ΣΠΥΡ
+9,42%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+8,39%
1.68
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,23%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,96%
0.206
ΦΡΛΚ
+1,30%
3.905
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Πώς η μικροκινητικότητα κυριαρχεί σταδιακά στη ζωή μας

H μικροκινητικότητα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην καθημερινότητας μας λόγω της αυξημένης κίνησης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της οικολογικής συνείδησης που κυριαρχούν στην κοινωνία μας.

Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey που διενεργήθηκε σε 6.000 πολίτες ηλικίας 18-65 ετών που χρησιμοποιούν μορφές μικροκινητικότητας τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, σχεδόν το 70% των πολιτών δήλωσαν πως θα ήθελαν να χρησιμοποιούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο (ηλεκτρικό ή παραδοσιακό) ή ηλεκτρικό σκούτερ για την καθημερινή τους μετακίνηση, είτε αποκλειστικά μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, είτε σε συνδυασμό με το αυτοκίνητό τους. Στην Ιταλία το 49% των πολιτών προτιμάει για τις καθημερινές μετακινήσεις του το ποδήλατο, ενώ το 42% των Γάλλων ανταποκρίνεται στην ίδια επιλογή. Ηλεκτρικό σκούτερ επιλέγει το 13% των Ιταλών, το 18% των Γάλλων και το 13% των Γερμανών και των Άγγλων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ο αυξανόμενος αριθμός ατόμων είναι πρόθυμος να θεσπίσει την μικροκινητικότητα ως προτιμώμενο μέσο μεταφοράς από το σπίτι στην εργασία. Αρκεί να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές, καθώς και η ανάλογη παιδεία από τους χρήστες (π.χ. κράνη). Όσο η μικροκινητικότητα αυξάνεται, τόσο μικρότερη θα είναι η πίεση στους δρόμους, ενώ θα υπάρχουν λιγότερα ποσοστά εκπομπών ρύπων. Η προθυμία των καταναλωτών να χρησιμοποιούν τα μέσα μικροκινητικότητας ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα. Η προθυμία χρήσης της μικροκινητικότητας είναι εντονότερη σε χώρες που έχουν μακρά παράδοση, όπως για παράδειγμα η Κίνα (86%) που πάντα χρησιμοποιούσε και χρησιμοποιεί ποδήλατα και η Ιταλία (81%). Αντίθετα στις ΗΠΑ, όπου το αυτοκίνητο κυριαρχούσε και συνεχίζει να κυριαρχεί, η μικροκινητικότητα βρίσκεται σε χαμηλά ποσοστά.

Τέλος, τα ηλεκτρικά ποδήλατα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και αποθηκεύονται ευκολότερα σε σχέση με τα μοτοποδήλατα, τα οποία όμως είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα. Στην αύξηση των μορφών μικροκινητικότητας σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν και οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες μπορούν να προτρέψουν την χρήση των μέσων μικροκινητικότητας, εξασφαλίζοντας τρόπους μεταφοράς των συγκεκριμένων μέσων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!