Γ.Δ.
1403.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
0,00%
12.66
TITC
0,00%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.45
ΑΒΕ
0,00%
0.463
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.755
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.72
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.375
ΕΕΕ
0,00%
34.32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.764
ΕΛΠΕ
0,00%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.824
ΕΛΧΑ
0,00%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.1
ΕΤΕ
0,00%
6.806
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.79
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.835
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.924
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.976
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.414
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.076
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
0,00%
0.715
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.15
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.71
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.4
ΟΛΠ
0,00%
30.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.787
ΟΤΕ
0,00%
14.94
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.5
ΠΕΡΦ
0,00%
5.33
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.329
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.52
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.204
ΦΡΛΚ
0,00%
3.585
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Πώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να μας αποφέρουν κέρδος

Ένας τομέας που χρήζει έρευνας και ίσως αποτελέσει λύση στη μείωση της μεγάλης ηλεκτρικής κατανάλωσης των σπιτιών είναι η αμφίδρομη φόρτιση και η κατά προέκταση ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο.

Η αύξηση της σταθερότητας του δικτύου, η μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και η συμβολή στην προστασία του κλίματος είναι τα βασικά στοιχεία που μπορούν να επιτευχθούν από την ενσωμάτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα δίκτυα των διαφόρων παρόχων, εφόσον αυτή η υπηρεσία παρέχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποτελούν παράπλευρα οφέλη της ευρείας διάδοσης της ηλεκτροκίνησης.

Η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα πλεονεκτήματα, αν συνδυάζονταν με ένα φωτοβολταϊκό σύστημα. Η περίσσεια φωτοβολταϊκή ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο και να χρησιμοποιηθεί αργότερα ανάλογα με τις ανάγκες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των κατασκευαστών πάνελ, μόλις ένα τετραγωνικό μέτρο ηλιακού πάνελ μπορεί να έχει απόδοση κοντά στις 3KWh ημερησίως. Αν υπολογίσουμε ότι ένα κοινό ηλιακό πάνελ έχει περισσότερα τετραγωνικά μέτρα, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό το ενεργειακό κέρδος.

Η ιδέα είναι τόσο απλή, αλλά και τόσο μεγαλοφυής. Η μπαταρία υψηλής τάσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου όχι μόνο μπορεί να φορτιστεί μέσω του wallbox στο σπίτι, αλλά μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει με ενέργεια το σπίτι, ως ανεξάρτητο μέσο αποθήκευσης. Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να παρέχει σε ένα σπίτι την απαιτούμενη ενέργεια για περίπου μία εβδομάδα, εφόσον δεν υπάρχουν μεγάλες ανάγκες. Εάν ο κάτοχος διαθέτει φωτοβολταϊκό σύστημα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμεύει ως προσωρινό μέσο αποθήκευσης για την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Η αμφίδρομη φόρτιση στο σπίτι, γνωστή ως Vehicle to Home (V2H), μπορεί να αποφέρει κέρδος ακόμη και χωρίς τη διάθεση ηλιακών πάνελ, καθώς μπορεί ο κάτοχος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να γεμίζει τις μπαταρίες του το βράδυ, που η τιμή της KWh είναι χαμηλότερη, και να την τροφοδοτεί στο σύστημα όταν η τιμή είναι αυξημένη σε ώρες αιχμής, αποκομίζοντας το επιπλέον κέρδος. Και όλα αυτά χωρίς να είναι αναγκαίο να δίνει όλη την ηλεκτρική ενέργεια, κρατώντας μεγάλο μέρος για τις καθημερινές μετακινήσεις του. Όμως, ένα θετικό σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι δεν έχει παρατηρηθεί απώλεια της χωρητικότητας της μπαταρίας πέραν του φυσιολογικού.

Η αμφίδρομη φόρτιση επικεντρώνεται κυρίως σε περιπτώσεις όπου οι ιδιοκτήτες του σπιτιού χρησιμοποιούν το δικό τους φωτοβολταϊκό σύστημα για να επωφεληθούν από τη βελτιστοποιημένη ως προς το κόστος χρέωση με την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποθηκεύει την επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια από το φωτοβολταϊκό σύστημα που δεν χρησιμοποιείται από συσκευές στο σπίτι.

Σημειώνεται, ότι οι επιχειρήσεις που θα μετακομίσουν σε νέα και ανακαινισμένα γραφεία τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να βρίσκουν χώρους στάθμευσης με καλωδίωση για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Η οδηγία ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες με σκοπό να βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τους μακροπρόθεσμους στόχους της για το κλίμα και την ενέργεια. Το όραμα της ΕΕ είναι να επιτύχει ένα κτιριακό απόθεμα μηδενικών εκπομπών και πλήρως απανθρακοποιημένο έως το 2050.

Όλα τα νέα δημόσια κτίρια πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2027 και όλα τα νέα κτίρια στην ΕΕ πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2030. Επιπλέον, αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι «έξυπνα» για να υποστηρίζουν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων όταν υπάρχει άφθονη ανανεώσιμη ενέργεια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!