Γ.Δ.
1599.58 -0,27%
ACAG
+0,66%
6.09
AEM
-0,70%
4.478
AKTR
+0,75%
5.34
BOCHGR
-0,74%
5.36
CENER
-2,12%
9.24
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,24%
8.29
EVR
-0,87%
1.7
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
+0,99%
14.26
TITC
+0,85%
41.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
0,00%
2.255
ΑΒΕ
-2,57%
0.417
ΑΔΜΗΕ
-1,06%
2.795
ΑΚΡΙΤ
+4,64%
0.79
ΑΛΜΥ
-1,28%
4.23
ΑΛΦΑ
+0,49%
1.8545
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,45%
11.07
ΑΣΚΟ
-0,94%
3.16
ΑΣΤΑΚ
-0,55%
7.26
ΑΤΕΚ
-1,46%
1.35
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
+2,02%
0.706
ΑΤΤΙΚΑ
-1,28%
2.32
ΒΙΟ
-1,56%
5.67
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.84
ΒΙΟΣΚ
-0,65%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-0,65%
1.54
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,70%
18.46
ΔΑΑ
-1,00%
8.89
ΔΑΙΟΣ
+3,51%
3.54
ΔΕΗ
+0,31%
13.03
ΔΟΜΙΚ
-0,90%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,91%
0.367
ΕΒΡΟΦ
-0,78%
1.9
ΕΕΕ
+1,10%
40.44
ΕΚΤΕΡ
+2,98%
2.075
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
0,00%
2.17
ΕΛΛ
-0,34%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
-1,65%
7.73
ΕΛΣΤΡ
-3,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.83
ΕΛΧΑ
-1,17%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.11
ΕΤΕ
-0,14%
8.378
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.42
ΕΥΔΑΠ
-2,14%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+1,29%
2.506
ΕΧΑΕ
-1,31%
4.885
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
+0,56%
0.362
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.735
ΙΝΛΙΦ
-1,47%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-1,50%
1.054
ΙΝΤΕΚ
-1,53%
5.8
ΙΝΤΕΤ
+2,30%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.105
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.453
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.3
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.21
ΚΡΙ
+0,31%
16.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,13%
0.785
ΛΑΜΔΑ
-2,06%
6.66
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-8,02%
0.975
ΛΕΒΚ
+3,48%
0.238
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,89%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-3,06%
38
ΜΙΓ
+0,53%
2.86
ΜΙΝ
+0,41%
0.494
ΜΟΗ
-0,72%
22.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.79
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,80%
27.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.82
ΜΠΡΙΚ
+1,26%
2.42
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
36.54
ΝΑΚΑΣ
-1,94%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,98%
0.826
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
+9,63%
0.41
ΟΛΘ
+0,70%
28.6
ΟΛΠ
-1,34%
33.2
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,30%
16.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,40%
14.84
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
10.92
ΠΑΙΡ
+0,83%
0.974
ΠΑΠ
+0,78%
2.59
ΠΕΙΡ
-3,11%
4.583
ΠΕΡΦ
-0,57%
5.27
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.84
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,67%
6.1
ΠΡΟΦ
-1,55%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.715
ΣΑΡ
-0,65%
12.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,27%
0.344
ΣΙΔΜΑ
-2,20%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
-1,31%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,01%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,53%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+3,91%
0.266
ΦΡΛΚ
0,00%
4.19
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.75

Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στα καύσιμα υδρογόνου

Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο αποτελούν την μεγάλη πρόκληση αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κατασκευαστές πειραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου, προσπαθώντας να βρουν τρόπο να χρησιμοποιήσουν το υδρογόνο, το στοιχείο που υπάρχει άφθονο παντού στο περιβάλλον.

Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής που κινούνται με υδρογόνο. Βρίσκονται σε γραμμή παραγωγής και είναι προς πώληση. Πρόκειται για το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η BMW, η Land Rover και η Vauxhall, οι οποίες σχεδιάζουν τα επόμενα πέντε χρόνια να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένα μοντέλα υδρογόνου.

Ένας από τους λόγους για αυτή την πολύ αργή επέκταση των κυψελών υδρογόνου στην αυτοκίνηση είναι οι υποδομές. Για παράδειγμα στην Μ. Βρετανία που είναι μια από τις χώρες που πρωτοστατεί στην τεχνολογία του υδρογόνου, υπάρχουν μόνο 12 πρατήρια καυσίμων υδρογόνου. Σύντομα σχεδιάζονται περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επί του παρόντος, η έλλειψη διαθέσιμης υποδομής αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Στην Πολωνία, ο πρώτος σταθμός υδρογόνου δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγους μήνες και σε ολόκληρη την Ευρώπη ο αριθμός τους υπολογίζεται λίγο πιο κάτω από 200 σταθμούς.

Το σίγουρο είναι ότι το υδρογόνο δεν ήρθε να αντικαταστήσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά να αποτελέσει μια άλλη φιλική πρόταση προς το περιβάλλον. Θεωρείται ως πιθανή εναλλακτική λύση για την τροφοδοσία βαρέων φορτηγών οχημάτων, καθώς αυτά διανύουν μεγάλες αποστάσεις, έχουν μεγάλες ενεργειακές απώλειες και απαιτούν μεγάλες μπαταρίες των οποίων η φόρτιση είναι χρονοβόρος.

Μεταξύ άλλων, αξίζει να δοθεί προσοχή στους ισχύοντες κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δίνουν μεγάλη έμφαση στη φιλικότητα προς το περιβάλλον, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εναλλακτικά καύσιμα.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην καθημερινή λειτουργία ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι η διαθεσιμότητα αυτού του στοιχείου, καθώς μπορεί να βρεθεί σχεδόν οπουδήποτε. Μια δεξαμενή στα νέα αυτοκίνητα υδρογόνου δίνει αυτονομία πάνω από 700 χλμ. Ένα άλλο πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι μπορεί να παραχθεί επιτόπου αντί να μεταφέρεται σαν καύσιμο ή να παρέχεται μέσω του δικτύου όπως η ηλεκτρική ενέργεια.

Τα μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου σήμερα είναι πολύ ακριβά, ξεπερνώντας την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των καταλυτών είναι ιδιαίτερα ακριβά. Όμως όσο η τεχνολογία βελτιώνεται τόσο οι τιμές θα μειώνονται. Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτήν σταδιακά βελτιώνουν την τεχνογνωσία τους, προσδοκώντας να έχουν και αυτές ένα μερίδιο αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!