Γ.Δ.
1490.22 -0,90%
ACAG
-0,17%
5.94
BOCHGR
-0,21%
4.76
CENER
-1,29%
9.91
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.2
EVR
-0,34%
1.475
NOVAL
-1,89%
2.34
OPTIMA
-0,78%
12.7
TITC
-0,25%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,82%
1.684
ΑΒΕ
+1,32%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-1,62%
2.725
ΑΚΡΙΤ
-2,44%
0.8
ΑΛΜΥ
-3,50%
4.27
ΑΛΦΑ
-1,11%
1.699
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,25%
10.24
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
+3,40%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,76%
0.54
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,52%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-1,90%
5.69
ΒΙΟΚΑ
-1,00%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-1,25%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,89%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+2,13%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.46
ΔΑΑ
-0,73%
8.16
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,00%
12.26
ΔΟΜΙΚ
-2,79%
2.96
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,60%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-3,40%
1.99
ΕΕΕ
-1,87%
32.5
ΕΚΤΕΡ
-2,46%
1.822
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-2,17%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
2.215
ΕΛΠΕ
+1,32%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,45%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.892
ΕΛΧΑ
0,00%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,59%
1.24
ΕΤΕ
-0,37%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-2,43%
2.286
ΕΧΑΕ
-1,05%
4.7
ΙΑΤΡ
-4,78%
1.595
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,34%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-34,84%
0.0202
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+2,47%
1.078
ΙΝΤΕΚ
-1,80%
6.01
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.095
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.335
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,34%
0.463
ΚΟΥΑΛ
-0,70%
1.418
ΚΟΥΕΣ
+0,66%
6.1
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,62%
0.781
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.24
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+4,90%
1.07
ΛΕΒΚ
-3,50%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,57%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-3,30%
2.93
ΜΙΝ
+3,88%
0.535
ΜΟΗ
-1,03%
21.08
ΜΟΝΤΑ
-1,36%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,17%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,09%
25.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-2,18%
33.14
ΝΑΚΑΣ
-0,67%
2.98
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.804
ΞΥΛΚ
-0,33%
0.298
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+12,97%
27
ΟΛΠ
-0,99%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.798
ΟΤΕ
-0,54%
14.75
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.1
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
-1,65%
4.121
ΠΕΡΦ
-1,37%
5.74
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,84%
4.115
ΠΛΑΚΡ
-1,40%
14.1
ΠΡΔ
-6,25%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,97%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-1,66%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
-1,73%
1.7
ΣΑΡ
-1,64%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,64%
6
ΣΠΙ
-2,81%
0.622
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
-5,99%
1.57
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+1,14%
4
ΧΑΙΔΕ
-5,83%
0.565

Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στα καύσιμα υδρογόνου

Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο αποτελούν την μεγάλη πρόκληση αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κατασκευαστές πειραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου, προσπαθώντας να βρουν τρόπο να χρησιμοποιήσουν το υδρογόνο, το στοιχείο που υπάρχει άφθονο παντού στο περιβάλλον.

Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής που κινούνται με υδρογόνο. Βρίσκονται σε γραμμή παραγωγής και είναι προς πώληση. Πρόκειται για το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η BMW, η Land Rover και η Vauxhall, οι οποίες σχεδιάζουν τα επόμενα πέντε χρόνια να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένα μοντέλα υδρογόνου.

Ένας από τους λόγους για αυτή την πολύ αργή επέκταση των κυψελών υδρογόνου στην αυτοκίνηση είναι οι υποδομές. Για παράδειγμα στην Μ. Βρετανία που είναι μια από τις χώρες που πρωτοστατεί στην τεχνολογία του υδρογόνου, υπάρχουν μόνο 12 πρατήρια καυσίμων υδρογόνου. Σύντομα σχεδιάζονται περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επί του παρόντος, η έλλειψη διαθέσιμης υποδομής αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Στην Πολωνία, ο πρώτος σταθμός υδρογόνου δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγους μήνες και σε ολόκληρη την Ευρώπη ο αριθμός τους υπολογίζεται λίγο πιο κάτω από 200 σταθμούς.

Το σίγουρο είναι ότι το υδρογόνο δεν ήρθε να αντικαταστήσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά να αποτελέσει μια άλλη φιλική πρόταση προς το περιβάλλον. Θεωρείται ως πιθανή εναλλακτική λύση για την τροφοδοσία βαρέων φορτηγών οχημάτων, καθώς αυτά διανύουν μεγάλες αποστάσεις, έχουν μεγάλες ενεργειακές απώλειες και απαιτούν μεγάλες μπαταρίες των οποίων η φόρτιση είναι χρονοβόρος.

Μεταξύ άλλων, αξίζει να δοθεί προσοχή στους ισχύοντες κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δίνουν μεγάλη έμφαση στη φιλικότητα προς το περιβάλλον, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εναλλακτικά καύσιμα.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην καθημερινή λειτουργία ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι η διαθεσιμότητα αυτού του στοιχείου, καθώς μπορεί να βρεθεί σχεδόν οπουδήποτε. Μια δεξαμενή στα νέα αυτοκίνητα υδρογόνου δίνει αυτονομία πάνω από 700 χλμ. Ένα άλλο πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι μπορεί να παραχθεί επιτόπου αντί να μεταφέρεται σαν καύσιμο ή να παρέχεται μέσω του δικτύου όπως η ηλεκτρική ενέργεια.

Τα μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου σήμερα είναι πολύ ακριβά, ξεπερνώντας την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των καταλυτών είναι ιδιαίτερα ακριβά. Όμως όσο η τεχνολογία βελτιώνεται τόσο οι τιμές θα μειώνονται. Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτήν σταδιακά βελτιώνουν την τεχνογνωσία τους, προσδοκώντας να έχουν και αυτές ένα μερίδιο αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!