Γ.Δ.
1382.81 +1,18%
ACAG
0,00%
5.38
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
+1,35%
8.26
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
+2,24%
8.69
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+3,82%
35.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,60%
1.348
ΑΒΕ
+2,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.325
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
+3,06%
3.7
ΑΛΦΑ
+0,59%
1.546
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,36%
9.35
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.76
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
+1,47%
2.07
ΒΙΟ
+1,51%
5.03
ΒΙΟΚΑ
+0,88%
1.715
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,60%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.04
ΔΑΑ
+0,70%
7.78
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,48%
11.64
ΔΟΜΙΚ
+4,07%
2.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+0,37%
1.37
ΕΕΕ
+1,41%
33.2
ΕΚΤΕΡ
+3,45%
1.438
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.664
ΕΛΠΕ
+1,21%
6.7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,91%
1.916
ΕΛΧΑ
+1,70%
1.676
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,82%
1.12
ΕΤΕ
+1,02%
6.95
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+0,91%
1.995
ΕΧΑΕ
+1,22%
4.165
ΙΑΤΡ
+3,95%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.302
ΙΛΥΔΑ
+2,40%
1.705
ΙΝΚΑΤ
+0,96%
4.745
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,72%
0.889
ΙΝΤΕΚ
+0,19%
5.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
+0,98%
2.575
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
+0,91%
1.11
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,03%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+1,23%
0.413
ΚΟΥΑΛ
+3,00%
1.03
ΚΟΥΕΣ
+1,11%
5.46
ΚΡΙ
+2,25%
13.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,67%
0.896
ΛΑΒΙ
+1,39%
0.73
ΛΑΜΔΑ
+0,72%
7.01
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+1,48%
2.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,21%
19.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+0,82%
2.465
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,24%
24.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
31.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,91%
0.87
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
+1,52%
30.15
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,01%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.797
ΟΤΕ
+1,30%
14.79
ΟΤΟΕΛ
+2,20%
10.24
ΠΑΙΡ
+3,11%
0.928
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
+2,23%
3.614
ΠΕΡΦ
+2,00%
5.1
ΠΕΤΡΟ
+1,55%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,83%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,41%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.555
ΣΑΡ
+1,35%
10.52
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.33
ΣΙΔΜΑ
+2,28%
1.57
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.62
ΣΠΙ
-2,34%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.78
ΤΖΚΑ
0,00%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,00%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
+1,16%
3.49
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

ΕΕ: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση και στους κινητήρες υδρογόνου

Τα όπλα της αυτοκινητοβιομηχανίας για να συμβάλει στην προστασίας του κλίματος  και να μειώσει τους ρύπους και τις εκπομπές CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι η ηλεκτροκίνηση αλλά και η  χρήση κινητήρων υδρογόνου.

Συστηματικές μελέτες δείχνουν ότι οι μεταφορές παράγουν περίπου το 25-30% της ετήσιας αναλογίας των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ηλεκτροκίνηση στοχεύει στη σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον τομέα της αυτοκίνησης.

Οι στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με τον τομέα των μεταφορών αφορούν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε και την ενέργεια που χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια της μετακίνησής μας. Στην πράξη, οι εκπομπές ρύπων που παράγονται κατά τη διάρκεια της χρήσης ενός αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερες από αυτές της παραγωγής. Η μεταφορά πετρελαίου, η ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από μη φιλικούς προς το περιβάλλον σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, όπως για παράδειγμα από την καύση άνθρακα και τα ανταλλακτικά που προέρχονται από μη ανακυκλωμένα υλικά, ανεβάζουν το συνολικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων.

Η ποσότητα CO2 που παράγεται από ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ωστόσο, τα επιβατικά αυτοκίνητα παράγουν το περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα. Η κυκλοφορία όλων των μέσων οδικών μεταφορών αντιπροσωπεύουν το 72% των συνολικών εκπομπών, ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα ευθύνονται για το 60,7% αυτού του ποσοστού, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Τα ελαφριά φορτηγά ευθύνονται για το 11,9% των ρύπων, το 26,2% προέρχονται από τα βαρέα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία και το 1,2% από τις μοτοσικλέτες. Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 ως προς τα επίπεδα που ίσχυαν το 1990. Για το υπόλοιπο 28% της συνολικής ρύπανσης που προέρχεται από τις μεταφορές, υπεύθυνες είναι οι αερομεταφορές (13,4%), τα πλοία (13,6%), ο σιδηρόδρομος (0,5%) και άλλες μορφές μεταφοράς (0,5%).

Οι εκπομπές άνθρακα που προέρχονται από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά συνεισφέρουν σε τεράστιο βαθμό στις συνολικές εκπομπές CO2. Φυσική συνέπεια είναι η ευρωπαϊκή στρατηγική να στρέφεται προς την κινητικότητα με βασικό παρανομαστή την εκπομπή χαμηλών εκπομπών.

Στην Ευρώπη, οι οδηγοί μετακινούνται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μόνοι τους. Σε αυτή τη χρήση του αυτοκινήτου έπαιξε σημαντικό ρόλο και η πανδημία. Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να αλλάξει την όλη κατάσταση, αλλά αυτό δεν θα οδηγήσει σε πλήρη εξάλειψη των εκπομπών CO2. Η εφαρμογή εναλλακτικών πηγών ενέργειας είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν η ενεργειακή ζήτηση που σχετίζεται με την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) υπερβαίνει την παραγωγική ικανότητα των πράσινων πηγών ενέργειας, δεν θα μπορέσουμε να μειώσουμε το αποτύπωμα άνθρακα σε σημαντικό βαθμό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι επίσης προετοιμασμένη για ένα τέτοιο σενάριο, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροδότηση και άλλων τομέων των μεταφορών.

Η βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η εστίαση στην ενέργεια από υδρογόνο, βιοκαύσιμα και άλλες εναλλακτικές πηγές προσφέρει μια ευκαιρία μείωσης των εκπομπών CO2. Πολλά εξαρτώνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση και τη βελτίωση του τρόπου παραγωγής. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να επενδύσουν σε λύσεις που συνδυάζουν την καινοτομία και τη βιωσιμότητα και προσφέρουν ελπίδα για επιτάχυνση της ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!