Γ.Δ.
1503.18 +0,67%
ACAG
+1,16%
6.1
BOCHGR
+0,42%
4.8
CENER
+1,22%
9.93
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,61%
8.2
EVR
+0,68%
1.485
NOVAL
+0,43%
2.355
OPTIMA
-0,78%
12.8
TITC
+1,20%
42
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.798
ΑΒΕ
+0,64%
0.469
ΑΔΜΗΕ
+2,54%
2.83
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
-3,50%
4.135
ΑΛΦΑ
+1,73%
1.73
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.24
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-2,19%
7.14
ΑΤΕΚ
+9,32%
0.645
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-0,76%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
+0,45%
2.23
ΒΙΟ
+1,40%
5.79
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
1.96
ΒΙΟΣΚ
+1,28%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-2,39%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.36
ΔΑΑ
+1,46%
8.218
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+2,03%
12.54
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,55%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-3,08%
1.89
ΕΕΕ
0,00%
32.22
ΕΚΤΕΡ
+0,78%
1.81
ΕΛΒΕ
-1,21%
4.9
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-0,68%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+1,28%
1.904
ΕΛΧΑ
+3,75%
2.215
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,65%
1.19
ΕΤΕ
+1,35%
8.128
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+0,30%
2.34
ΕΧΑΕ
-1,06%
4.67
ΙΑΤΡ
+1,87%
1.635
ΙΚΤΙΝ
+0,55%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
+0,83%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,11%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-21,05%
0.0165
ΙΝΛΙΦ
+0,88%
4.6
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
1.076
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6.06
ΙΝΤΕΤ
-2,48%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,37%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-0,21%
0.465
ΚΟΥΑΛ
+1,27%
1.438
ΚΟΥΕΣ
+1,98%
6.17
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,90%
0.787
ΛΑΜΔΑ
+0,85%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+1,88%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,34%
2.95
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-2,13%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.94
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+0,67%
21.14
ΜΟΝΤΑ
-0,79%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,04%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,10%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,79%
33.08
ΝΑΚΑΣ
-0,65%
3.04
ΝΑΥΠ
-3,50%
0.772
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.295
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+3,30%
28.2
ΟΛΠ
-0,17%
29.3
ΟΛΥΜΠ
-0,79%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,38%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.8
ΟΤΕ
+0,62%
14.67
ΟΤΟΕΛ
-2,15%
10.9
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,40%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,14%
4.198
ΠΕΡΦ
+0,18%
5.65
ΠΕΤΡΟ
+0,97%
8.3
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.145
ΠΛΑΚΡ
+2,13%
14.4
ΠΡΔ
+7,69%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,66%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.57
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.88
ΣΠΙ
-0,32%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-0,94%
1.585
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,81%
0.202
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Γαλλία: Airbus πέταξε για τρεις ώρες αποκλειστικά με βιώσιμα καύσιμα

Ένα Airbus A219neo πέταξε για τρεις χώρες χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη των δοκιμών που ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές αυτού του σχεδίου.

Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία αποκαλείται Volcan (από το Vol, δηλαδή «πτήση» με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα») αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές πάντως θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.

Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το υπουργείο Μεταφορών. Χρηματοδοτείται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας, ύψους 1,5 δισεκ. ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.

Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ενοχοποιείται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών. Τα αεροπλάνα είναι σήμερα πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα μέχρι το 2030. Τα αεροπλάνα που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα ενώ σε όσα είναι ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.

Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!