Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Γαλλία: Airbus πέταξε για τρεις ώρες αποκλειστικά με βιώσιμα καύσιμα

Ένα Airbus A219neo πέταξε για τρεις χώρες χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη των δοκιμών που ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές αυτού του σχεδίου.

Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία αποκαλείται Volcan (από το Vol, δηλαδή «πτήση» με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα») αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές πάντως θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.

Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το υπουργείο Μεταφορών. Χρηματοδοτείται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας, ύψους 1,5 δισεκ. ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.

Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ενοχοποιείται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών. Τα αεροπλάνα είναι σήμερα πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα μέχρι το 2030. Τα αεροπλάνα που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα ενώ σε όσα είναι ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.

Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!