Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Σχεδόν 49% μείωσαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τις εκπομπές CO2

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές CO2 από την παραγωγή στα εργοστάσιά τους κατά σχεδόν 49% τα τελευταία 15 χρόνια.

Έτσι, οι εκπομπές CO2 ανά παραγόμενο αυτοκίνητο μειώθηκαν κατά 33,1% μεταξύ 2005 και 2020, ενώ το συνολικό ποσοστό μειώθηκε κατά 48,5% την ίδια περίοδο, αντικατοπτρίζοντας τις προσπάθειες της βιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της παραγωγής.

Οι κατασκευαστές μπόρεσαν να αποσυνδέσουν τις εκπομπές CO2 από την αύξηση της παραγωγής προμηθεύοντας όλο και περισσότερο ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Ουσιαστικά είναι το αποτέλεσμα μεγάλων επενδύσεων που έκαναν τα τελευταία χρόνια σε όλα τα εργοστάσιά τους για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, δείχνοντας έμπρακτα την περιβαλλοντολογική συνείδησή τους.

Τα βήματα προόδου και στην κατανάλωση νερού

Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση νερού ανά επιβατικό αυτοκίνητο μειώθηκε κατά 39,9% από το 2005. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της αυξημένης εφαρμογής τεχνολογιών ανακυκλοφορίας και η επαναχρησιμοποίηση του νερού. Ήδη, πολλές εταιρείες στο τμήμα βαφής των αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο νερό εξοικονομώντας με αυτόν τον τρόπο πολλά κυβικά νερού ημερησίως.

Η ποσότητα των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) στο τμήμα βαφής που εκπέμπονται ανά αυτοκίνητο μειώθηκε κατά 43,2% από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το 2005. Με νέες τεχνολογίες, όπως η αντικατάσταση χρωμάτων με βάση τους διαλύτες και την αντικατάστασή τους με ισοδύναμα με βάση το νερό, οι κατασκευαστές μπόρεσαν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές κατά 58,2% τα τελευταία 15 χρόνια.

Τέλος, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κατάφεραν να μειώσουν την ενεργειακή κατανάλωση της παραγωγής αυτοκινήτων κατά περισσότερο από 28% από το 2005. Όλα αυτά όταν τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά για να τα καθιστούν ασφαλέστερα, καθαρότερα και εξυπνότερα. Αυτή η αύξηση της πολυπλοκότητας έχει ως συνέπεια την αύξηση της ζήτησης ενέργειας. Παρ’ όλα αυτά, υπήρξε βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, η κατανάλωση ενέργειας ανά αυτοκίνητο που παράγεται έχει μειωθεί κατά 28,1% τα τελευταία 15 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!