Γ.Δ.
1596.41 -0,47%
ACAG
+0,83%
6.1
AEM
-0,30%
4.496
AKTR
+1,51%
5.38
BOCHGR
-0,74%
5.36
CENER
-3,50%
9.11
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
+0,97%
8.35
EVR
+0,87%
1.73
NOVAL
-1,19%
2.49
OPTIMA
+0,99%
14.26
TITC
+1,47%
41.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,44%
2.265
ΑΒΕ
-1,64%
0.421
ΑΔΜΗΕ
-1,06%
2.795
ΑΚΡΙΤ
-1,99%
0.74
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.26
ΑΛΦΑ
+0,76%
1.8595
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
10.97
ΑΣΚΟ
-0,31%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+1,45%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.34
ΒΙΟ
-1,91%
5.65
ΒΙΟΚΑ
-1,90%
1.81
ΒΙΟΣΚ
-0,98%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,07%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.545
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,60%
18.48
ΔΑΑ
-2,00%
8.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,46%
13.05
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,91%
0.367
ΕΒΡΟΦ
-1,83%
1.88
ΕΕΕ
+0,90%
40.36
ΕΚΤΕΡ
+3,72%
2.09
ΕΛΒΕ
+1,85%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.275
ΕΛΠΕ
-1,40%
7.75
ΕΛΣΤΡ
-3,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,33%
1.828
ΕΛΧΑ
-0,94%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+0,33%
8.418
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-2,14%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+1,46%
2.51
ΕΧΑΕ
-1,41%
4.88
ΙΑΤΡ
0,00%
2
ΙΚΤΙΝ
-0,56%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.72
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.72
ΙΝΛΟΤ
-2,06%
1.048
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.84
ΙΝΤΕΤ
+2,30%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-0,96%
3.11
ΚΑΡΕΛ
+3,75%
332
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.453
ΚΟΥΑΛ
-0,77%
1.296
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.21
ΚΡΙ
-0,31%
16.2
ΚΤΗΛΑ
+1,03%
1.97
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-1,39%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-1,76%
6.68
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-5,66%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+1,20%
3.37
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,45%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-2,55%
38.2
ΜΙΓ
-0,18%
2.84
ΜΙΝ
-2,44%
0.48
ΜΟΗ
-1,17%
22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.79
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,34%
26.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,52%
3.83
ΜΠΡΙΚ
+0,84%
2.41
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.1
ΝΑΥΠ
+1,98%
0.826
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
-1,07%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,04%
33.3
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,48%
16.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,94%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-2,54%
10.74
ΠΑΙΡ
+3,31%
0.998
ΠΑΠ
+1,17%
2.6
ΠΕΙΡ
-3,97%
4.542
ΠΕΡΦ
-0,75%
5.26
ΠΕΤΡΟ
-0,77%
7.78
ΠΛΑΘ
-2,14%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
-0,76%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,94%
1.288
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,50%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.715
ΣΑΡ
-0,32%
12.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,99%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-3,14%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,31%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,40%
20.08
ΤΖΚΑ
-1,69%
1.455
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,76%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-6,25%
0.24
ΦΡΛΚ
-2,15%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.725

Σχεδόν 49% μείωσαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τις εκπομπές CO2

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές CO2 από την παραγωγή στα εργοστάσιά τους κατά σχεδόν 49% τα τελευταία 15 χρόνια.

Έτσι, οι εκπομπές CO2 ανά παραγόμενο αυτοκίνητο μειώθηκαν κατά 33,1% μεταξύ 2005 και 2020, ενώ το συνολικό ποσοστό μειώθηκε κατά 48,5% την ίδια περίοδο, αντικατοπτρίζοντας τις προσπάθειες της βιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της παραγωγής.

Οι κατασκευαστές μπόρεσαν να αποσυνδέσουν τις εκπομπές CO2 από την αύξηση της παραγωγής προμηθεύοντας όλο και περισσότερο ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Ουσιαστικά είναι το αποτέλεσμα μεγάλων επενδύσεων που έκαναν τα τελευταία χρόνια σε όλα τα εργοστάσιά τους για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, δείχνοντας έμπρακτα την περιβαλλοντολογική συνείδησή τους.

Τα βήματα προόδου και στην κατανάλωση νερού

Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση νερού ανά επιβατικό αυτοκίνητο μειώθηκε κατά 39,9% από το 2005. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της αυξημένης εφαρμογής τεχνολογιών ανακυκλοφορίας και η επαναχρησιμοποίηση του νερού. Ήδη, πολλές εταιρείες στο τμήμα βαφής των αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο νερό εξοικονομώντας με αυτόν τον τρόπο πολλά κυβικά νερού ημερησίως.

Η ποσότητα των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) στο τμήμα βαφής που εκπέμπονται ανά αυτοκίνητο μειώθηκε κατά 43,2% από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το 2005. Με νέες τεχνολογίες, όπως η αντικατάσταση χρωμάτων με βάση τους διαλύτες και την αντικατάστασή τους με ισοδύναμα με βάση το νερό, οι κατασκευαστές μπόρεσαν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές κατά 58,2% τα τελευταία 15 χρόνια.

Τέλος, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κατάφεραν να μειώσουν την ενεργειακή κατανάλωση της παραγωγής αυτοκινήτων κατά περισσότερο από 28% από το 2005. Όλα αυτά όταν τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά για να τα καθιστούν ασφαλέστερα, καθαρότερα και εξυπνότερα. Αυτή η αύξηση της πολυπλοκότητας έχει ως συνέπεια την αύξηση της ζήτησης ενέργειας. Παρ’ όλα αυτά, υπήρξε βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, η κατανάλωση ενέργειας ανά αυτοκίνητο που παράγεται έχει μειωθεί κατά 28,1% τα τελευταία 15 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!