THEPOWERGAME
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές CO2 από την παραγωγή στα εργοστάσιά τους κατά σχεδόν 49% τα τελευταία 15 χρόνια.
Έτσι, οι εκπομπές CO2 ανά παραγόμενο αυτοκίνητο μειώθηκαν κατά 33,1% μεταξύ 2005 και 2020, ενώ το συνολικό ποσοστό μειώθηκε κατά 48,5% την ίδια περίοδο, αντικατοπτρίζοντας τις προσπάθειες της βιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της παραγωγής.
Οι κατασκευαστές μπόρεσαν να αποσυνδέσουν τις εκπομπές CO2 από την αύξηση της παραγωγής προμηθεύοντας όλο και περισσότερο ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ουσιαστικά είναι το αποτέλεσμα μεγάλων επενδύσεων που έκαναν τα τελευταία χρόνια σε όλα τα εργοστάσιά τους για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, δείχνοντας έμπρακτα την περιβαλλοντολογική συνείδησή τους.
Τα βήματα προόδου και στην κατανάλωση νερού
Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση νερού ανά επιβατικό αυτοκίνητο μειώθηκε κατά 39,9% από το 2005. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της αυξημένης εφαρμογής τεχνολογιών ανακυκλοφορίας και η επαναχρησιμοποίηση του νερού. Ήδη, πολλές εταιρείες στο τμήμα βαφής των αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο νερό εξοικονομώντας με αυτόν τον τρόπο πολλά κυβικά νερού ημερησίως.
Η ποσότητα των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) στο τμήμα βαφής που εκπέμπονται ανά αυτοκίνητο μειώθηκε κατά 43,2% από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το 2005. Με νέες τεχνολογίες, όπως η αντικατάσταση χρωμάτων με βάση τους διαλύτες και την αντικατάστασή τους με ισοδύναμα με βάση το νερό, οι κατασκευαστές μπόρεσαν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές κατά 58,2% τα τελευταία 15 χρόνια.
Τέλος, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κατάφεραν να μειώσουν την ενεργειακή κατανάλωση της παραγωγής αυτοκινήτων κατά περισσότερο από 28% από το 2005. Όλα αυτά όταν τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά για να τα καθιστούν ασφαλέστερα, καθαρότερα και εξυπνότερα. Αυτή η αύξηση της πολυπλοκότητας έχει ως συνέπεια την αύξηση της ζήτησης ενέργειας. Παρ’ όλα αυτά, υπήρξε βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, η κατανάλωση ενέργειας ανά αυτοκίνητο που παράγεται έχει μειωθεί κατά 28,1% τα τελευταία 15 χρόνια.