Γ.Δ.
1431.19 +0,30%
ACAG
-0,34%
5.85
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,32%
9.44
NOVAL
+0,75%
2.7
OPTIMA
+2,36%
13
TITC
-0,94%
31.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
+0,43%
1.386
ΑΒΕ
+0,43%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.135
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
-1,04%
2.85
ΑΛΦΑ
-0,87%
1.5465
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,09%
10.92
ΑΣΚΟ
+1,09%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-1,39%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.64
ΑΤΤ
+0,48%
8.42
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.05
ΒΙΟΣΚ
-0,30%
1.67
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,04%
17.52
ΔΑΑ
+0,41%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,17%
11.62
ΔΟΜΙΚ
+0,30%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,32%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-0,96%
1.55
ΕΕΕ
+0,36%
33.32
ΕΚΤΕΡ
+0,21%
1.948
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
+0,47%
2.12
ΕΛΛ
-1,10%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,99%
2.07
ΕΛΠΕ
+2,00%
7.14
ΕΛΣΤΡ
+0,95%
2.13
ΕΛΤΟΝ
-0,23%
1.704
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.84
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,78%
1.285
ΕΤΕ
+0,36%
7.858
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,45%
5.6
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.064
ΕΧΑΕ
-0,33%
4.52
ΙΑΤΡ
0,00%
1.585
ΙΚΤΙΝ
+1,45%
0.3855
ΙΛΥΔΑ
-0,31%
1.6
ΙΝΚΑΤ
+1,98%
5.15
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,74%
1.202
ΙΝΤΕΚ
+0,70%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,84%
2.4
ΙΝΤΕΤ
+3,28%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,48%
3.17
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,75%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+1,36%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-0,44%
0.455
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,41%
12.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
-0,12%
0.831
ΛΑΜΔΑ
+1,88%
7.04
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
+3,45%
0.24
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
+0,60%
3.35
ΜΙΝ
0,00%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
21.7
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
3.99
ΜΟΤΟ
+0,58%
2.615
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,09%
22.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.57
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
34.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,44%
0.906
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.4
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+2,66%
27
ΟΛΥΜΠ
+2,51%
2.45
ΟΠΑΠ
-2,01%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,43%
0.83
ΟΤΕ
-1,41%
14.66
ΟΤΟΕΛ
+3,24%
11.48
ΠΑΙΡ
-0,99%
1
ΠΑΠ
+2,94%
2.45
ΠΕΙΡ
+2,17%
3.908
ΠΕΡΦ
-0,30%
6.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-2,72%
14.3
ΠΡΔ
-0,91%
0.218
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+1,78%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+0,53%
1.89
ΣΑΡ
-2,55%
9.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.56
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.11
ΤΖΚΑ
+2,77%
1.3
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-3,18%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-0,91%
0.218
ΦΡΛΚ
+3,46%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

ΕΕ: Δέκα χώρες χωρίς σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 100 χλμ

Υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η έρευνα έδειξε ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα των βασικών δρόμων τους. Όλες αυτές οι χώρες έχουν επίσης μερίδιο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία). Δέκα οκτώ κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν λιγότερα από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα στο οδικό τους δίκτυο.

Μόλις τέσσερα κράτη διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα στους δρόμους τους. Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα Fit for 55 που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 – έναντι του στόχου 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να φέρουν εκατομμύρια ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον δύσκολο στόχο.

«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου οδηγούν», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

«Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», εξήγησε ο Huitema.

«Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές». Πράγματι, η αντίθεση μεταξύ των Κάτω Χωρών – της περιοχής με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου) – και μιας μεγάλης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη), αλλά μόνο με ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!