Γ.Δ.
1493.11 +0,19%
ACAG
+1,52%
6.03
BOCHGR
+0,42%
4.78
CENER
-1,01%
9.81
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.15
EVR
0,00%
1.475
NOVAL
+0,21%
2.345
OPTIMA
+1,57%
12.9
TITC
+3,49%
41.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+6,89%
1.8
ΑΒΕ
+1,53%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,28%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,35%
4.285
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.23
ΑΣΚΟ
-0,63%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,26%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.78
ΑΤΤ
+2,60%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
+0,35%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,79%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,74%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.4
ΔΑΑ
-0,74%
8.1
ΔΑΙΟΣ
+0,58%
3.44
ΔΕΗ
+0,24%
12.29
ΔΟΜΙΚ
+1,18%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-2,01%
1.95
ΕΕΕ
-0,86%
32.22
ΕΚΤΕΡ
-1,43%
1.796
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
+0,89%
2.27
ΕΛΛ
+0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,68%
2.2
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.68
ΕΛΣΤΡ
-0,95%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,63%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,70%
2.135
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,42%
1.21
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+2,06%
2.333
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.72
ΙΑΤΡ
+0,63%
1.605
ΙΚΤΙΝ
+1,54%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
-1,63%
1.815
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
+3,47%
0.0209
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.086
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
6.05
ΙΝΤΕΤ
-1,63%
1.21
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+1,12%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,65%
0.466
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.42
ΚΟΥΕΣ
-0,82%
6.05
ΚΡΙ
-0,63%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,80%
1.1
ΛΕΒΚ
-0,72%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,63%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+3,16%
2.94
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,68%
2.95
ΜΙΝ
-4,67%
0.51
ΜΟΗ
-0,38%
21
ΜΟΝΤΑ
+4,13%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,89%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,34%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,97%
32.82
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.8
ΞΥΛΚ
-0,67%
0.296
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,11%
27.3
ΟΛΠ
-1,84%
29.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+2,18%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
-1,15%
14.58
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,92%
1.1
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,27%
4.11
ΠΕΡΦ
-1,74%
5.64
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.22
ΠΛΑΘ
+1,22%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-3,70%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,65%
1.22
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,56%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+0,93%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,67%
5.9
ΣΠΙ
+1,61%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,91%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,10%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,00%
3.96
ΧΑΙΔΕ
+6,19%
0.6

Πώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαντούν στην κλιματική αλλαγή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται αντιμέτωπα με την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και τις μεγάλες καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας.

Ειδικότερα, τα πρόσφατα ακραία καιρικά φαινόμενα σε όλο τον κόσμο αναδεικνύουν τους κινδύνους της ενεργειακής ασφάλειας που επιφέρει η κλιματική αλλαγή. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την αυξημένη κλιματική αλλαγή και τις μεγάλες καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους ακραίων θερμοκρασιών.

Οι συγκεκριμένες προκλήσεις υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για ισχυρές και καλά σχεδιασμένες πολιτικές και μεγάλες επενδύσεις για τη βελτίωση των συστημάτων παροχής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι καύσωνες σε όλο τον πλανήτη και οι ασυνήθιστα μακροχρόνιες ξηρασίες είναι προειδοποιήσεις για το τι θα πρέπει να περιμένουμε, καθώς ο πλανήτης υπερθερμαίνεται με αρνητικές συνέπειες σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας.

Πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν ανακοινώσει φιλόδοξους στόχους για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων στον τομέα του αυτοκινήτου και επιδιώκουν να εντείνουν τις προσπάθειες για μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. Ο πρόσφατος Παγκόσμιος Οδικός Χάρτης του ΙΕΑ για μηδενικές εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα το 2050, καθιστά σαφές ότι η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτήσει πολύ περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια και πολύ καθαρότερη ηλεκτρική ενέργεια που θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Η ηλεκτρική ενέργεια εντάσσεται και στο χώρο άλλων βιομηχανιών

Έτσι, η ηλεκτρική ενέργεια αγγίζει και άλλους τομείς όπως τις μεταφορές (π.χ. ηλεκτρικά οχήματα, φορτηγά), τα κτίρια (π.χ. αντλίες θερμότητας) και τη βιομηχανία. Καθώς ο ρόλος του καθαρού ηλεκτρικού ρεύματος στην οικονομία διευρύνεται και τα ορυκτά καύσιμα μειώνονται, οι ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές. Ειδικά όταν η ηλεκτρική ενέργεια κληθεί να ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκτινάσσοντας στα ύψη τις καταναλώσεις και φέρνοντας πολλές φορές στα όριά τους τα συστήματα ηλεκτρικής παροχής ρεύματος.

Η Ευρώπη ξεπέρασε την Κίνα

Μια έκθεση του IEA επισημαίνει ότι θα υπάρξει αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τη δεκαετία που διανύουμε και ότι μπορεί αυτή να επιταχυνθεί περαιτέρω εάν οι κυβερνήσεις εφαρμόσουν πολιτικές που στοχεύουν στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων. Στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, παρά το γεγονός ότι όλος ο κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος με την πανδημία, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνώρισε ανάπτυξη άνω του 40% και βρίσκεται σε καλό δρόμο. Περισσότερα από 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα βγήκαν στους δρόμους το 2020, σημειώνοντας αύξηση 41% από το προηγούμενο έτος, όταν η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 16% το 2020.

Η περσινή αύξηση έφερε στους δρόμους παγκοσμίως περισσότερα από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με άλλα περίπου ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά φορτηγά, βαρέα φορτηγά και λεωφορεία. Για πρώτη φορά πέρυσι, η Ευρώπη ξεπέρασε την Κίνα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκαν στα 1,4 εκατομμύρια, ενώ στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 9% αγγίζοντας τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έβγαλαν στην παραγωγή 370 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, σημειώνοντας αύξηση 40% σε ετήσια βάση. Δεκαοκτώ από τις 20 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει προθέσεις για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων μοντέλων και αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών ελαφρών οχημάτων. Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσωπεύουν το 90% του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων.

Στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Η έκθεση του ΙΕΑ τονίζει ότι η στροφή του τομέα των οδικών μεταφορών προς τα ηλεκτρικά οχήματα εκτείνεται και πέρα από τα αυτοκίνητα. Η βιώσιμη μεταφορά σήμερα στις πόλεις αφορά και τα δίκυκλα και τρίτροχα, όπως μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα, με περισσότερα από 25 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, με τον μεγαλύτερο όγκο να πραγματοποιείται στην Ασία. Τα αστικά λεωφορεία έχουν επίσης ηλεκτριστεί και όπως και τα φορτηγά, με πωλήσεις που αυξάνονται συνεχώς, καθώς η απόδοση της μπαταρίας έχει βελτιωθεί και η εμβέλεια οδήγησης έχει επιμηκυνθεί.

Όλα αυτά προϋποθέτουν καλό σύστημα παροχής ενέργειας. Οι επενδύσεις πάνω σε αυτό τον τομέα θα πρέπει να είναι συνεχόμενες και ουσιαστικές. Παράλληλα, θα πρέπει να καλλιεργηθεί και η τάση των πελατών να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους σε ώρες όπου η ζήτηση είναι μικρή (για παράδειγμα το βράδυ), ενώ η λογική τους θα πρέπει να εστιάζεται και στο γεγονός ότι θα πρέπει να δίνουν περίσσια ενέργεια στο όλο σύστημα (όπως σε ώρες αιχμής) βοηθώντας την όλη βεβαρημένη κατάσταση και εξοικονομώντας παράλληλα κάποια έσοδα από το ηλεκτρικό τους όχημα τις ώρες που δεν το χρησιμοποιούν…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!