Γ.Δ.
1500.85 +0,52%
ACAG
+1,33%
6.11
BOCHGR
+0,42%
4.8
CENER
-0,20%
9.79
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,61%
8.2
EVR
+1,02%
1.49
NOVAL
+0,43%
2.355
OPTIMA
-1,09%
12.76
TITC
+0,12%
41.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,33%
1.794
ΑΒΕ
-0,86%
0.462
ΑΔΜΗΕ
-1,45%
2.72
ΑΚΡΙΤ
-1,25%
0.79
ΑΛΜΥ
-1,52%
4.22
ΑΛΦΑ
+1,88%
1.7325
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,29%
10.2
ΑΣΚΟ
-0,63%
3.16
ΑΣΤΑΚ
-2,74%
7.1
ΑΤΕΚ
+9,32%
0.645
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
+0,90%
2.24
ΒΙΟ
+1,23%
5.78
ΒΙΟΚΑ
+1,29%
1.97
ΒΙΟΣΚ
+2,24%
1.595
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.34
ΔΑΑ
+0,59%
8.148
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,63%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+0,83%
3.02
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,55%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-0,77%
1.935
ΕΕΕ
+0,06%
32.24
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
1.792
ΕΛΒΕ
+4,84%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,32%
2.24
ΕΛΛ
-0,34%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.21
ΕΛΠΕ
+0,46%
7.715
ΕΛΣΤΡ
+1,92%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,49%
1.908
ΕΛΧΑ
+2,81%
2.195
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.205
ΕΤΕ
+1,00%
8.1
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,09%
2.335
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.685
ΙΑΤΡ
+3,43%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
+0,28%
1.82
ΙΝΚΑΤ
-0,32%
4.68
ΙΝΚΑΤΔ
-11,00%
0.0186
ΙΝΛΙΦ
-0,44%
4.54
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.082
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.07
ΙΝΤΕΤ
-2,48%
1.18
ΙΝΤΚΑ
+0,96%
3.16
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-2,22%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,86%
0.47
ΚΟΥΑΛ
-0,28%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+1,82%
6.16
ΚΡΙ
-0,63%
15.7
ΚΤΗΛΑ
+2,70%
1.9
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.78
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.11
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.6
ΛΟΥΛΗ
-0,68%
2.92
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-2,83%
3.78
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,19%
2.915
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+0,67%
21.14
ΜΟΝΤΑ
-2,12%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,76%
2.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-0,78%
25.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,91%
2.21
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,91%
33.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-1,50%
0.788
ΞΥΛΚ
-2,36%
0.289
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+4,40%
28.5
ΟΛΠ
+0,68%
29.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.799
ΟΤΕ
+0,89%
14.71
ΟΤΟΕΛ
-1,44%
10.98
ΠΑΙΡ
+0,45%
1.105
ΠΑΠ
+1,98%
2.58
ΠΕΙΡ
+2,04%
4.194
ΠΕΡΦ
0,00%
5.64
ΠΕΤΡΟ
+1,22%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.16
ΠΛΑΚΡ
+2,13%
14.4
ΠΡΔ
+3,85%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,55%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.69
ΣΑΡ
+0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-1,58%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.88
ΣΠΙ
-0,32%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,81%
0.202
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ηλεκτρικά οχήματα: Έως 68% λιγότερο ρυπογόνα από τα συμβατικά

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν 60%-68% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) συγκριτικά με οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό έδειξε η νέα δημοσιευμένη μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις μεταφορές.

Ειδικότερα, η ολοκληρωμένη μελέτη για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου συγκρίνει τις εκπομπές άνθρακα καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας όλων των τύπων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία. Βάση αυτής, στην Ευρώπη οι εκπομπές ρύπων είναι 66%-69% χαμηλότερες από ένα παρόμοιο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Στις ΗΠΑ, αυτό το εύρος είναι 60%-68%, στην Κίνα είναι 37%-45% και στην Ινδία είναι 19%-34%.

Αν υποθέσουμε ότι αυτές οι περιοχές θα εφαρμόσουν προγράμματα μείωσης των ρύπων, τότε το 2030 αναμένεται να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο η διαφορά των εκπομπών ρύπων μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων.

Επιπλέον, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε αυτή η διαφορά θα μεγαλώνει περισσότερο υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, όπου σήμερα οι εκπομπές ρύπων είναι μειωμένοι κατά 26%-40% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης. Αν το υδρογόνο επίσης παραχθεί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε η διαφορά αναμένεται να φτάσει στο 76%-80%.

Η συγκεκριμένη ανάλυση τονίζει ότι δεν υπάρχει μέλλον για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εάν θέλουμε πραγματικά να απαλλαγούμε από τον άνθρακα. Ακόμη και αν χρησιμοποιηθούν βιοκαύσιμα, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να είναι πιο ρυπογόνα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ επισημαίνεται ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να καταργηθούν σταδιακά στο χρονικό διάστημα 2030-2035.

Τα λεπτομερή ευρήματα της μελέτης αναφέρουν ότι μόνο με τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα κυψελών καυσίμου που θα τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να επιτευχθεί μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, πιάνοντας τον στόχο της Συμφωνίας των Παρισίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!