THEPOWERGAME
Το τρικ για τους Βούλγαρους οδηγούς φορτηγών
-Φαντάζει απίστευτο αλλά είναι αληθινό. Για να μην έχουν ανταγωνισμό από Βούλγαρους οδηγούς φορτηγών, οι εγχώριοι παράγοντες των μεταφορών είχαν πείσει προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες υπουργείων να μην αδειοδοτήσουν τις σήραγγες καθέτων αξόνων της Εγνατίας Οδού για τη διέλευση βαρέων οχημάτων! Έτσι μια βουλγαρική επιχείρηση δε μπορούσε να μεταφέρει, μέσω των κάθετων αξόνων τα προϊόντα της π.χ. στο λιμάνι «Φίλιππος Β» της Καβάλας ή το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μπορούσε βέβαια να το κάνει μέσω Τουρκίας, με πολύ μεγαλύτερο κόστος. Να ποια θέματα πρέπει να λύσουν όσοι προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα περιφερειακά λιμάνια…
Έχει μείνει πίσω ο σιδηρόδρομος
-Η αλλαγή του ονόματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να συνοδευτεί και από μεγαλύτερες επενδύσεις λένε κάποιοι στη σιδηροδρομική αγορά. Όμως ο υπεύθυνος στρατηγικής και επενδύσεων της εταιρείας Πέτρος Αρβανίτης είπε την προηγούμενη εβδομάδα πως για να γίνουν επενδύσεις από τις εταιρείες σιδηροδρομικών μεταφορών πρέπει να αναβαθμιστεί και το δίκτυο. Μόνο τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης συνδέονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο και οι σχετικές υποδομές χρειάζονται αναβάθμιση, υποστήριξε. Πρόσθεσε πως χρειάζονται και συνδέσεις με Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ), αλλά εμπορευματικά κέντρα. «Οι συμβασιοποιημένες επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι το τέλος του 2021 ανέρχονται σε 75 εκατ. ευρώ» είπε, με την εταιρεία να έχει προσλάβει 200 εργαζόμενους. Όμως είναι τόσο πίσω ο σιδηρόδρομος που χρειάζονται περισσότερες…
Τουρίστες με λιμουζίνες
-Μπορεί, αναμφίβολα, να έχει αυξηθεί η εισοδηματική στάθμη του μέσου τουρίστα στην Ελλάδα, όχι όμως στο βαθμό ώστε να εξηγεί την… πλημμύρα πολυτελών αυτοκινήτων και SUV που παρατηρείται στην Πλάκα και σε άλλες τουριστικές περιοχές τον τελευταίο καιρό. Τι έχει συμβεί και εμφανίστηκαν ξαφνικά πολλοί τουρίστες με λιμουζίνες; Η μειωμένη ζήτηση στις εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων οδήγησε την αγορά σε προσφορές. Έτσι, με τα ίδια χρήματα ένας τουρίστας νοικιάζει φέτος πολύ καλύτερο αυτοκίνητο απ’ ότι στο παρελθόν. Αν αυτό συνδυασθεί με το γεγονός ότι πολλοί τουρίστες έχουν και θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στις φετινές διακοπές καθώς την περυσινή χρονιά η τουριστική κίνηση ήταν πολύ μικρή, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί το κέντρο της Αθήνας θυμίζει… Βερολίνο.
… και λιμουζίνα για παράδοση ενός βιβλίου
-Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των υπερβολών που έγιναν την περίοδο των εορτών εν μέσω καραντίνας έδωσε ο CEO της Public MediaMarkt, Ρόμπυ Μπουρλάς. Στην προσπάθεια να καλύψει τις αυξημένες παραγγελίες του ηλεκτρονικού εμπορίου η αλυσίδα συνεργάστηκε με ταξί για την παράδοση προϊόντων στο σπίτι όμως επειδή δεν έφθαναν ούτε αυτά η συνεργασία επεκτάθηκε και στις γνωστές λιμουζίνες της Βουκουρεστίου που στις καλές ημέρες του τουρισμού πηγαινοέφερναν τους VIP στο αεροδρόμιο. Έτσι κάποιοι που μπορεί να είχαν παραγγείλει ένα βιβλίο της τάξης των 15 ευρώ έβλεπαν έκπληκτοι τις λιμουζίνες να δυσκολεύονται να στρίψουν στα στενά της Κυψέλης για να παραδώσουν το βιβλίο και να βγάλουν το μεροκάματο.
Σφάζοντας με το βαμβάκι τα Jumbo
Στην ίδια εκδήλωση ο κ. Μπουρλά μίλησε και για την επέκταση στα εποχικά είδη. Στην ερώτηση του «powergame.gr» αν ενδιαφέρονται να πάρουν κομμάτι από την αγορά που κυριαρχεί το Jumbo o κ. Μπουρλά αφού εκθείασε την πολύ καλή δουλειά που έχει κάνει η αλυσίδα του Απόστολου Βακάκη στη συγκεκριμένη κατηγορία ξεκαθάρισε, με τον δικό του τρόπο, ότι δεν απευθύνονται στο ίδιο κοινό. «Εμάς η λογική μας είναι να πάμε στο ποιοτικό προϊόν, στο design προϊόν, στο προϊόν στο οποίο ο πελάτης θα αισθανθεί περήφανος που πάει το δώρο. Δεν είναι το concept να έχουμε πάρα πολύ φθηνό προϊόν το οποίο διαρκεί μία δύο εβδομάδες και μετά χαλάει».
Οι αποκρατικοποιήσεις της τετραετίας 2022-2025
-Το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) 2022-2025 αποκαλύπτει ότι και φέτος θα είναι πενιχρά τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. Τα συνολικά έσοδα θα ανέλθουν σε 541 εκατ. ευρώ και με δεδομένο ότι τα 300 εκατ. ευρώ αφορούν στο Ελληνικό, σημαίνει ότι και φέτος τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις θα διαγράψουν χαμηλές πτήσεις. Και θα είναι κυρίως οι αποκρατικοποιήσεις που έχουν ήδη συντελεστεί, π.χ. άδειες 5G, Αφάντου κ.λπ. Αντίθετα, όπως αναφέρεται στο ΜΠΔΣ οι μεγάλες και εκκρεμείς αποκρατικοποιήσεις δεν πρόκειται να αφήσουν χρήματα εφέτος.
-Η Εγνατία Οδός, η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η ΔΕΠΑ Υποδομών, η Υπόγεια Αποθήκη Φ.Α. στη Ν. Καβάλα κ.ά. δεν πρόκειται να αφήσουν έσοδα φέτος. Φυσικά δεν γίνεται λόγος για ΔΑΑ, ΕΛΠΕ και ΔΕΗ που φέρεται ως «ψάρια» να βρίσκονται πολύ βαθιά στο πέλαγος. Άγνωστος Χ με βάση το ΜΠΔΣ είναι τα λιμάνια. Και αυτό γιατί μπορεί να βρεθούν στη «κόψη του ξυραφιού», δηλαδή κάποια να προλάβουν μέσα στο έτος, ή και στο επόμενο. Οι μεγάλες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα της αποκρατικοποιήσεων ήταν ένας βασικός λόγος που άλλαξε πρόσφατα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ελληνικό και η συμβολή της Μαχάς & Συνεργάτες
-Μεγάλο «κουπί» τράβηξε ο νομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για να ολοκληρωθεί η σύμβαση του Ταμείου με την Lamda Development αναφορικά με το Ελληνικό. Ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες, προκειμένου να κλείσουν οι λεπτομέρειες της σύμβασης, ήταν «εφιαλτικές» από άποψη διατυπώσεων, ανταλλαγών κειμένων κ.ο.κ. προκειμένου να κλείσει η συμφωνία. Επομένως δικαίως ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παν. Σταμπουλίδης ευχαρίστησε τόσο το γραφείο Μαχά, αλλά και τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ (Citigroup, Τρ. Πειραιώς).