THEPOWERGAME
Ολοταχώς προς νέο διαγωνισμό για Αττική Οδό
-Η Ελλάκτωρ δεν πρόκειται να διεκδικήσει παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού που λήγει το φθινόπωρο του 2024. Αντίθετα, όπως προκύπτει και από όσα είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Θυμ. Μπουλούτας, προετοιμάζεται για το διαγωνισμό που θα αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα.
-Μέτοχοι της Αττικής Οδού, του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα στην Ελλάδα, είναι σήμερα οι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ. Πιθανώς θεωρούν πως έχουν πλεονέκτημα σε έναν νέο διαγωνισμό ως ήδη εγκατεστημένοι. Πότε θα βγει ο διαγωνισμός; Το πιθανότερο είναι να ξεκινήσει μέσα στο 2022 ώστε να έχει ολοκληρωθεί πριν λήξει η σημερινή σύμβαση παραχώρησης.
Πολλά φράγματα με ΣΔΙΤ
-Το φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, τα φράγματα Μελισσουδίου και Καλαμιώτισσας στην Κέρκυρα και το φράγμα Μύρτου στο Λασίθι περιλαμβάνονται στα έργα διαχείρισης νερού που σχεδιάζονται με ΣΔΙΤ και με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Ειδικά στον τομέα της άρδευσης η Ελλάδα έχει ανάγκη από αρκετά έργα όπως λένε οι καλλιεργητές που πληρώνουν πολύ ακριβά το κόστος των γεωτρήσεων και των αντλιών.
-Το πρώτο έργο με ΣΔΙΤ σε αυτόν τον τομέα είναι το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, ύψους 85 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη με τρεις υποψηφίους: την κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης, την κοινοπραξία Intrakat – Suez – ΕΥΑΘ και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Αυτοκινητοβιομηχανίες σε νευρική κρίση
-Στο υψηλότερο επίπεδο, από τον Σεπτέμβριο του 2018, έφτασε τον περασμένο Μάιο ο δείκτης για την επιχειρηματική κατάσταση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία. Ο δείκτης αυξήθηκε από 23,7 μονάδες τον Απρίλιο σε 36,6 μονάδες τον Μάιο. Όμως όπως λέει ο Klaus Wohlrabe, επικεφαλής των ερευνών στο ifo, «τα σκοτεινά σύννεφα αρχίζουν να μαζεύονται, πιθανώς λόγω της έλλειψης chip».
-Το πρόβλημα βέβαια με την έλλειψη chip, δεν αφορά μόνο τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Stellantis, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των Γαλλικών PSA Peugeot-Citroen και της Ιταλικής Fiat-Chrysler, έχει προβλέψει ότι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που έπληξε την αυτοκινητοβιομηχανία το πρώτο τρίμηνο θα επιδεινωθεί τους επόμενους τρεις μήνες. O όμιλος ανακοίνωσε ότι παρά την αύξηση εσόδων στο α’ τρίμηνο οι ελλείψεις μείωσαν περίπου 11% την παραγωγή.
-Λόγω έλλειψης ημιαγωγών, η Ford μείωσε την παραγωγή της σε δύο εργοστάσια της, εκτιμώντας πως θα δεχθεί πλήγμα 2,5 δισ. δολαρίων στα κέρδη της για το έτος. Η General Motors από την πλευρά της εκτίμησε πως θα δεχθεί πλήγμα 2 δισ. δολαρίων, ενώ η Nissan «έσβησε τις μηχανές» σε εργοστάσια της σε HΠΑ και Μεξικό.
Ανάψτε πράσινο
Η απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να κρατήσει την Ελλάδα στην πορτοκαλί διαβάθμιση δεν άρεσε ιδιαίτερα σε αρκετούς Βρετανούς και κυρίως αυτούς της τουριστικής βιομηχανίας. Η πρώτη αντίδραση ήρθε από τον CEO του αεροδρομίου του Μάντσεστερ, Τσάρλι Κορνίς, ο οποίος δήλωσε ότι δεν καταλαβαίνει γιατί δεν είναι στο πράσινο – μεταξύ των άλλων – και αρκετά ελληνικά νησιά των οποίων τα επιδημιολογικά στοιχεία είναι καλύτερα από ότι το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το διαβατήριο για επενδύσεις
Η έξοδος της χώρας από τη λίστα 301 του αμερικανικού υπουργείου Εμπορίου και η συμφωνία τεχνολογικής συνεργασίας Ελλάδος-ΗΠΑ ήταν το διαβατήριο της επένδυσης της Microsoft στην Ελλάδα. Την αποκάλυψη αυτή έκανε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κατά την κύρωση στη Βουλή της συμφωνίας τεχνολογικής συνεργασίας ΗΠΑ και Ελλάδος την οποία είχε υπογράψει ο ίδιος στην Θεσσαλονίκη με τον αμερικανό τότε υπουργό ΥΠΕΞ Μάικλ Πομπέο. Και βέβαια το διαβατήριο αυτό δεν ίσχυσε μόνον για την Microsoft, αλλά για την Pfizer, την Digital Realty, την Applied Materials κ.α. οι οποίες όπως, είπε ο υπουργός φέρνουν επενδύσεις πολλών εκατοντάδων εκατ. ευρώ στη χώρα μας.
Η λίστα 301 περιλαμβάνει όλες τις χώρες του πλανήτη που παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα των μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων (λογισμικό, οπτικοακουστικά, φάρμακα κ.λπ.).