THEPOWERGAME
Τα χρυσά ενοίκια πλησίον του πρώην Hilton
Έναντι 58.461 ευρώ τον μήνα ενοικιάστηκε ακίνητο της εταιρείας ΣΟΦΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, μετά την ολοκλήρωση σχετικού διαγωνισμου. Πρόκειται για ακίνητο που βρίσκεται στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 75, σχεδόν απέναντι από το πρώην Hilton.Το ακίνητο έχει συνολικό εμβαδόν 2.844,85 τ.μ. (με υπέργεια κτίρια 1.731,84 τ.μ. και υπόγεια 1.113,01 τ.μ.). Το κτίριο θα χρησιμοποιηθεί από την ειδική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομίας που διαχειρίζεται το πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή». Η διάρκεια της μίσθωσης είναι από 01/01/2025 (ή την ημερομηνία υπογραφής του συμβολαίου) έως 31/12/2029. Το ενοίκιο θα παραμείνει σταθερό για τον πρώτο χρόνο και από τον δεύτερο χρόνο και μετά θα προσαρμόζεται ετησίως με βάση τον πληθωρισμό, χωρίς άλλες αυξήσεις. Αν ο πληθωρισμός είναι αρνητικός, το ενοίκιο δεν θα μειώνεται. Επίσης, απαιτείται εγγύηση ίση μ’ ένα μηνιαίο ενοίκιο για την τήρηση των όρων της συμφωνίας.
Οι 8 του Dow Jones που έχασαν τα περισσότερα το 2024
Μια και οι ημέρες παραδοσιακά αγαπούν τα στοιχήματα… τα τυχερά παιχνίδια, τον τζόγο, αλλά και το ρίσκο, ένα από τα στοιχήματα-ερωτήματα αφορά την πορεία των μετοχών διεθνώς και μάλιστα των μεγάλων χρηματιστηρίων, όπως της μητροπολιτικής κεφαλαιαγοράς της Νέας Υόρκης. Έτσι λοιπόν σ’ ένα πηγαδάκι σχολίαζαν την πορεία των 30 εταιρειών του αμερικανικού δείκτη Dow Jones και στοιχημάτιζαν, πριν δουν τα στατιστικά στοιχεία και κάνουν αναλύσεις, στο πόσοι και ποιοι είναι οι νικητές και οι χαμένοι του δείκτη τη χρονιά που πέρασε. «Οκτώ στους τριάντα», ακούστηκε ένας από την ομήγυρη που συζητούσε περί Dow. «8 εταιρείες ήταν οι losers από τον δείκτη, με τις άλλες 22 να γράφουν κέρδη και έσοδα». Με απώλειες έκλεισαν οι Boeing (τυχαίο;) και μάλιστα με τη μεγαλύτερη πτώση 33,07%,δεύτερη η Nike με πτώση 29,8%, τρίτη η Johnson & Johnson (μείον 7,45%) και ακολουθούν η McDonalds (μείον 0,98%) και άλλες λιγότερο γνωστές στο ευρύ κοινό, όπως η φαρμακευτική Merck (μείον 8,53%), η Chevron (μείον 3,43%), η Amgen (μείον 8,81%) και η UnitedHealth Group (μείον 3,12%). Στους νικητές τώρα, φαβορί η Nvidia, πρώτη με αύξηση 171,11%, ακολουθεί η Walmart Ιnc με 74,43% και τρίτη η American Express με συν 60,66%. Τη σκυτάλη παίρνει η Goldman Sachs με άνοδο 49,41%, η Amazon με 45,18% και η 3Μ Co με 42,248%. Κατά σειρά ακολουθούν οι JP Morgan με 41,70%, IBM 36,23%, Apple 31,10% και τα λοιπά και τα λοιπά, με τη Microsoft να γράφει συν 13,3% και τη Visa 22,39%.
Πόσα κιλά παράγει η Γιώτης μετά την επένδυση
Η συνολική δυναμικότητα των εγκαταστάσεων της Γιώτης μετά την επένδυση για την παραγωγή νέων προϊόντων σοκολάτας ανήλθε σε 1.920.000 kg/έτος και η συνολική ισχύς του μηχανολογικού εξοπλισμού ανήλθε σε 757,36 kW (από 116 kW αυξήθηκε κατά 640,87 kW με την επένδυση). Οι συνολικές θέσεις εργασίας κατά την ολοκλήρωση της επένδυσης στη θέση Κεραμίδι του Δήμου Αγρινίου, συνολικού κόστους 3,9 εκατ. ευρώ, η οποία εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο, ανήλθαν σε περισσότερες των 336 ΕΜΕ (Ετήσιες Μονάδες Εργασίας). Η επιχορήγηση ανήλθε σε 1,56 εκατ. ευρώ και κάλυψε το 40%, ενώ το υπόλοιπο ποσό χρηματοδοτήθηκε με ιδία συμμετοχή (0,98 εκατ. ευρώ ή 25,1%) και τραπεζικό δανεισμό (1,36 εκατ. ευρώ ή 34,9%).
Η μικροζυθοποιία Πηνειού δεν είναι πια… μικρή
Η Ζυθοποιία Πηνειού, που δημιούργησε την πρώτη μπίρα της Λάρισας με το σήμα Lola και εγκαινίασε την παρουσία της ως μικροζυθοποιία το 2018, θέλει να γίνει υπερτοπική. Με μια σειρά από επενδύσεις για την επέκταση των εγκαταστάσεων και την προσθήκη νέων ετικετών, η ομάδα του Γιώργου Πέτρου, βασικού μετόχου και επικεφαλής του ΔΣ, σχεδιάζει την ανάπτυξη της δραστηριότητας εντός και εκτός συνόρων. Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία φέτος άλλαξε νομική μορφή και από ΙΚΕ έγινε ΑΕ. Πρόσφατα, μάλιστα, λόγω αυτού του μετασχηματισμού τροποποιήθηκε η απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας για την υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 4399/2016 επενδυτικού σχεδίου της Ζυθοποιίας Πηνειού. Αφορά ενίσχυση για την επέκταση της δυναμικότητας της μονάδας παραγωγής ζύθου στο 7ο χλμ. της Επαρχιακής Οδού Λάρισας – Συκουρίου, της Τ.Κ. Ομορφοχωρίου, στον Πλατύκαμπο του Δήμου Κιλελέρ Λάρισας.
Η εκπαίδευση δεν «δουλεύει» για την παραγωγή
To πρόβλημα είναι γνωστό, η εκπαίδευση δεν «δουλεύει» για την παραγωγή και το αποτέλεσμα είναι μεγάλες ελλείψεις των επιχειρήσεων σε ανθρώπινο δυναμικό. Ωστόσο, ήρθε και το πρόσφατο Οικονομικό Βαρόμετρο, που εκπόνησε για το ΒΕΘ η Interview, που επιβεβαιώνει τα όσα καθημερινά επαναλαμβάνουν επιχειρηματίες, δίνοντας πρόσθετες διαφωτιστικές πληροφορίες. Έτσι, οι 8 στους 10 βιοτέχνες που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν πως δεν επιτυγχάνεται η διασύνδεση εκπαίδευσης και παραγωγής. Στην ερώτηση «ποιοι είναι οι βασικότεροι λόγοι δυσκολίας κάλυψης των κενών θέσεων», το 29,5% απάντησε πως οι δυσκολίες οφείλονται στην ελλιπή διασύνδεση της παραγωγής με την εκπαίδευση, το 26,7% στον χαμηλό προσφερόμενο μισθό, το 11,4% στις περιορισμένες προοπτικές σταδιοδρομίας, το 10,5% στην έλλειψη των απαιτούμενων προσόντων, το 9,5% στην έλλειψη εξειδικευμένων προσόντων, το 7,6% στην έλλειψη απαιτούμενης εργασιακής προϋπηρεσίας, το 4,8% στον έντονο ανταγωνισμό με άλλες επιχειρήσεις.
Όσον αφορά τους κλάδους όπου εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα εύρεσης εξειδικευμένων εργαζομένων, το 35% απαντά στον κλάδο του τεχνολογικού εξοπλισμού, το 32% του μηχανολογικού εξοπλισμού, το 13% στα τρόφιμα και ποτά, το 11% στα συνεργεία αυτοκινήτων, το 9% στην κλωστοϋφαντουργία.
Οργανώνονται σταδιακά οι δευτερεύοντες τουριστικοί προορισμοί της χώρας
Τέσσερις από τις περιφέρειες που αγωνίζονται να αυξήσουν το μερίδιό τους στα τουριστικά έσοδα της χώρας, η Πελοπόννησος, η Ήπειρος, το Βόρειο Αιγαίο και η Δυτική Μακεδονία, αποφάσισαν να προχωρήσουν στη σύσταση των πρώτων τοπικών και περιφερειακών Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών και Παρατηρητηρίων Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης. Οι Οργανισμοί αυτοί θα υλοποιηθούν με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στο έργο περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών και της παροχής τεχνικής υποστήριξης για τη σύσταση και λειτουργία Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών. Στόχος θα είναι η αποδοτική και αποτελεσματική διακυβέρνηση των επιμέρους προορισμών της χώρας, η διευκόλυνση της συνεργασίας μεταξύ των διάφορων αρχών και συναρμόδιων φορέων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και η διαμόρφωση ενός ποιοτικού, διαφοροποιημένου, ανταγωνιστικού, σύγχρονου και βιώσιμου τουριστικού προϊόντος. Καλή αρχή!
Διαβάστε επίσης
Σούπερ Μάρκετ: Ο Μαραθώνιος του 2025 και το καρέ των προκλήσεων
Τράπεζες: Εξαγορές, συγχωνεύσεις και μεγαλύτερα μερίσματα το 2025
Ποδαρικό με μειωμένες χονδρικές τιμές ρεύματος