THEPOWERGAME
Κοντά σε νέες εξαγορές η AVE του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Ωριμάζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι επαφές της AVE για νέες εξαγορές στις χώρες που αναπτύσσει το σήμα Carrefour, τόσο στα Βαλκάνια όσο και στην Ελλάδα. Ως γνωστόν εξετάζει δυνατότητες ανάπτυξης του γαλλικού σήματος με απόκτηση αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχοντας βρεθεί σε επαφές με ελληνικές αλυσίδες, μεταξύ των οποίων και η Κρητικός, υπόθεση που φαίνεται να αναμοχλεύεται. Ταυτόχρονα εξετάζει δυνατότητες διείσδυσης στην παραγωγή και διανομή προϊόντων pl μέσω απόκτησης παραγωγικών επιχειρήσεων. Σημειώνεται ότι η Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, χτίζει θέση στην αγορά τροφίμων ενώ ξεκίνησε τη λειτουργική της παρουσία μόλις το 2022, με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων Carrefour έχοντας θέσει στόχο στο τέλος του έτους να ελέγχει δίκτυο 70 καταστημάτων.
Η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου στη Hydra Rock
Κατά 40 εκατ. ευρώ αυξήθηκε το μετοχικό κεφάλαιο της Hydra Rock. Το μετοχικό κεφάλαιο αυξήθηκε από 1 εκατ. ευρώ, που ήταν πριν, σε 41 εκατ. ευρώ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ των μετόχων της εταιρείας του περασμένου καλοκαιριού. Η εταιρεία, που ελέγχεται από την οικογένεια Βαρδινογιάννη και φαίνεται να την τρέχουν ο Γιάννης Βαρδινογιάννης και ο επικεφαλής όλων των κατασκευαστικών έργων της Motor Oil, Βαγγέλης Σαμαράς, στόχο έχει τη δημιουργία μιας υπερπολυτελούς τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή Βλαχέικα στην Ερμιόνη Αργολίδας, το ύψος της οποίας εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 475 εκατ. ευρώ. Η καταβολή του υπέρογκου ποσού της αύξησης του μ.κ. σημαίνει ότι η επένδυση είναι πολύ κοντά στο να ξεκινήσει, καθώς η εταιρεία Hydra Rock θα αναμένει και την ένταξή της στην κατηγορία των εμβληματικών και στρατηγικού χαρακτήρα επενδύσεων.
Νέα εποχή μετά τη συγχώνευση BriQ Properties και Intercontinental International
Με την επίσημη υπογραφή της συμβολαιογραφικής πράξης συγχώνευσης, η Intercontinental International (ICI) απορροφήθηκε από την BriQ Properties, ολοκληρώνοντας με επιτυχία την πρώτη συγχώνευση δύο εισηγμένων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία στην Ελλάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ICI, Ευάγγελος Κοντός, σχολίασε τη σημασία αυτής της εξέλιξης, δηλώνοντας στον προσωπικό του λογαριασμό το εξής: «Είναι τιμή μας που οδηγήσαμε την Intercontinental International ΑΕΕΑΠ στη σύναψη αυτής της σημαντικής επιχειρηματικής συμφωνίας. Όπως είχα τονίσει κατά τη διάρκεια της τελευταίας Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας, αυτή η συγχώνευση σηματοδοτεί την αυγή μιας νέας εποχής για τους πιστούς μετόχους μας. Η ένωση δυνάμεων με την BriQ ανοίγει τον δρόμο για νέες, μεγαλύτερες επιτυχίες, ενώ προσωπικά μου δίνεται η ευκαιρία να επιδιώξω νέες και προκλητικές επιχειρηματικές προοπτικές».
Ένας απολογισμός του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπερταμείου…
Εισέπραξε από το κράτος 317 εκατ. ευρώ και έδωσε στο κράτος τα 186 εκατ. ευρώ. Αυτό πέτυχε το Υπερταμείο, σύμφωνα με τον απολογισμό της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδίου 2022-2024, που πραγματοποίησε χθες. Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε, κατά την περίοδο 2022-2024 η ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) εισέπραξε 317 εκατ. ευρώ, που είναι τα έσοδα από τις θυγατρικές υγιείς εταιρείες (ΔΕΗ, ΔΑΑ κ.λπ.) και τα οποία, χωρίς το Υπερταμείο, θα τα εισέπραττε απευθείας το ελληνικό κράτος. Τώρα τα εισέπραξε το Υπερταμείο τα μερίσματα αυτά, κράτησε περί τα 130 εκατ. ευρώ για το ίδιο (λειτουργικά έξοδα) και τους δανειστές (αποπληρωμή χρέους) και απέδωσε στο Ελληνικό Δημόσιο 186 εκατ. ευρώ. Η διαδρομή αυτή δείχνει το πόσο αχρείαστη μνημονιακή υποχρέωση υπήρξε το Υπερταμείο, με διάρκεια ζωής 99 χρόνια. Και στα ποσά που παραθέτει η απερχόμενη διοίκηση δεν περιλαμβάνει τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΑΣΑ, ΕΛΤΑ κ.λπ. Για παράδειγμα, μόνον ο ΟΑΣΑ έλαβε σε ενισχύσεις σχεδόν 800 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια. Το 2022 η κρατική ενίσχυση του ΟΑΣΑ ανήλθε σε 270 εκατ. ευρώ, για να μειωθεί στα 220 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ με βάση τον Προϋπολογισμό του 2024 να διαθέσει άλλα 294 εκατ. ευρώ. Επίσης, δεν περιλαμβάνονται οι κρατικές ενισχύσεις της ΕΕΤΤ στα ΕΛΤΑ για το κόστος της καθολικής υπηρεσίας κ.ο.κ. Κατά τα άλλα, το Υπερταμείο διέθεσε 186 εκατ. ευρώ στο ελληνικό κράτος…
ΕΛΤΑ: Νέα στρατηγική αναγέννησης με αιχμή την αξιοποίηση ακινήτων
Με νέα διοίκηση στο τιμόνι, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) επιχειρούν να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους, χαράσσοντας μια στρατηγική που επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς άξονες: τη μείωση των λειτουργικών δαπανών, την ενδυνάμωση των εμπορικών τους δραστηριοτήτων και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας τους. Κατά την παρουσίαση του νέου στρατηγικού σχεδίου, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου (Growthfund), Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, τόνισε τη σημασία των παραπάνω δράσεων για την ανάκαμψη της ιστορικής εταιρείας.
Η στρατηγική περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την αποχώρηση από συγκεκριμένα ακίνητα και κέντρα διαλογής, καθώς και ένα ολοκληρωμένο πλάνο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, που αναμένεται να ενισχύσει τη ρευστότητα και να βελτιώσει τα οικονομικά αποτελέσματα. Ήδη οι πρώτες αποτιμήσεις υποδηλώνουν σημαντική υπεραξία, με τη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας να ανέρχεται σε περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, η εταιρεία έχει και πολλά ακίνητα που δεν γνωρίζει καν ότι τα διαθέτει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένα ακίνητο στη Μύκονο, το οποίο ανήκει στο Υπερταμείο, αλλά δεν ήταν καταγεγραμμένο ούτε στα αρχεία των ΕΛΤΑ. Ακόμη, η πιθανή συγχώνευση των ΕΛΤΑ με την ΕΛΤΑ Courier φαίνεται να αποτελεί κεντρικό στοιχείο του σχεδίου, καθώς αναμένεται να προσδώσει μεγαλύτερη αξία τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους πελάτες της.
Ποιες εισηγμένες στέλνουν τους επενδυτές στο ταμείο μέχρι τις 20 Ιανουαρίου του 2025
Από το… ταμείο για την είσπραξη μερισμάτων θα συνεχίσουν να περνούν οι ιδιώτες επενδυτές, ενώ τα μηνύματα για τα μερίσματα που θα εισπραχθούν το 2025 είναι κάτι περισσότερο από θετικά. Σύμφωνα με τους χρηματιστές, αν μέχρι στιγμής έχουν διανεμηθεί περί τα 4 δισ. ευρώ (σ.σ. κάτι παραπάνω με τις διανομές κατά τις εναπομείνασες μέρες του 2024), του… χρόνου το ποσό αυτό θα ξεπεραστεί.
Ο ΟΤΕ, για παράδειγμα, δεν αποκλείεται να μοιράσει περισσότερα από τα 0,75 ευρώ φέτος, αλλά και οι τράπεζες και η ΔΕΗ, που είναι οι νέοι παίκτες στις χρηματικές διανομές, έχουν αφήσει υπόσχεση για καλύτερα μερίσματα. Ανάλογες δηλώσεις έχουν γίνει και από εισηγμένες με αυξημένη κερδοφορία για το 2024 (π.χ. Cenergy, ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ). Οι ιδιώτες επενδυτές, λοιπόν, έχουν να… λαμβάνουν μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου μέχρι το τέλος του έτους, αλλά και στις αρχές του 2025, όπως προκύπτει άλλωστε από τις δημοσιευμένες ανακοινώσεις των εισηγμένων.
Το χρονοδιάγραμμα των μερισμάτων
Μόλις τη Δευτέρα 9/12 έγινε η επιστροφή κεφαλαίου της Galaxy Mezz, ύψους 0,09 ευρώ ανά μετοχή, η οποία αντιστοιχεί σε απόδοση 13%. Οι μετοχές διαπραγματεύονται ήδη χωρίς το σχετικό δικαίωμα και η καταβολή θα ξεκινήσει 13 Δεκεμβρίου. Υπενθυμίζεται πως οι δύο άλλες ομοειδείς του κλάδου που δίνουν επιστροφές (Phoenix και Sunrise) το έκαναν πρόσφατα. Στις 12 Δεκεμβρίου, δηλαδή αύριο, Πέμπτη, οι μετοχές της Φίλιππος Νάκας θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα στο μέρισμα ύψους 0,23 ευρώ ανά μετοχή. Η απόδοση ξεπερνά το 7%. Η Trade Estates έχει ανακοινώσει διανομή προμερίσματος ύψους 0,047706 ευρώ ανά μετοχή, με τη μετοχή να διαπραγματεύεται χωρίς το σχετικό δικαίωμα μέσα στον μήνα. Επίσης, για τις 19 Δεκεμβρίου είναι δρομολογημένο η AS Company να κόψει το δικό της μέρισμα ύψους 0,05 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο αποτελεί έκτακτο μέρισμα. Κι αυτό διότι τον περασμένο Ιούλιο είχε δώσει τακτικό ύψους 0,1376 ευρώ περίπου ανά μετοχή.
Στις 23 Δεκεμβρίου θα δώσει το δικό της προμέρισμα η Motor Oil, ύψους 0,30 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο αντιστοιχεί σε απόδοση 1,5%. Μέρισμα θα δώσει και η ομοειδής, HelleniQ Energy, ύψους 0,20 ευρώ ανά μετοχή, αλλά αυτό θα δοθεί στις 20 Ιανουαρίου (τότε θα γίνει η αποκοπή του δικαιώματος). Τον Ιανουάριο θα δώσει προμέρισμα και η Πλαστικά Θράκης ύψους 0,0686 ευρώ ανά μετοχή και συγκεκριμένα στις 23 Ιανουαρίου θα διαπραγματεύονται οι μετοχές χωρίς το σχετικό δικαίωμα.
Σημειώνεται πως μέσα στο 2024 και μέχρι σήμερα έχουν γίνει 98 χρηματικές διανομές από εισηγμένες. Μεταξύ αυτών και οι τράπεζες που έδωσαν μέρισμα έπειτα από 16 χρόνια, αλλά και άλλες εταιρείες που μοίρασαν κάτι στους μετόχους ύστερα από χρόνια (π.χ. Moda Bagno).
Στρατηγική συνεργασία των ξενοδοχείων Vision με την αλυσίδα εστιατορίων Benedict
Σε αποκλειστική συνεργασία με την αλυσίδα εστιατορίων Benedict προχωρεί η ξενοδοχειακή αλυσίδα Vision του Ισραηλινού επιχειρηματία Amir Mamou. Το ενδιαφέρον σε αυτήν τη συνεργασία είναι το γεγονός ότι τα εστιατόρια Benedict, που ξεκίνησαν το 2006 από το Ισραήλ και επεκτάθηκαν και στο Βερολίνο, επικεντρώνονται μόνο σε ένα γεύμα της ημέρας. Το πρωινό, το οποίο σερβίρουν όλο το 24ωρο. Η αρχή θα γίνει από τις αρχές του 2025 στο ξενοδοχείο Vision Omonia στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Αθήνα και σε αυτό θα έχουν πρόσβαση όχι μόνο οι ένοικοι του ξενοδοχείου, αλλά και κάτοικοι και εργαζόμενοι της γύρω περιοχής, καθώς και περαστικοί. Έτσι, θα μπορεί κάποιος να απολαύσει πιάτα με πρωταγωνιστές τα αυγά, όπως ομελέτες, αυγά με λουκάνικα, και φυσικά αυγά Benedict, όλες τις ώρες της ημέρας και της νύχτας. Εφόσον το concept αυτό έχει απήχηση και στην Ελλάδα, η αλυσίδα σχεδιάζει την επέκτασή της και σε άλλες περιοχές της χώρας μας.
Με τρία κέντρα έρχεται στην Ελλάδα η IWG
Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά βλέπει η IWG, ο κολοσσός των ευέλικτων χώρων εργασίας, στοχεύοντας στην εγκατάσταση τριών νέων κέντρων επί ελληνικού εδάφους το 2025. Ο παγκόσμιος όμιλος, με καταγωγή από την Ελβετία, που μετρά περίπου 30 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, στοχεύει το 2025 να δημιουργήσει τρία νέα κέντρα και εξετάζει την εξάπλωσή του και σε άλλες πόλεις της χώρας, πέρα από Αττική και Θεσσαλονίκη.
Προφανής στόχος της IWG είναι, όπως ανέφερε χθες ο country manager για Ελλάδα και Κύπρο της IWG, Αλέξανδρος Κουδουνάς, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, να αντιμετωπιστεί η ραγδαία αύξηση της ζήτησης για ευέλικτους χώρους εργασίας. Ήδη η εταιρεία αριθμεί 13 επιχειρηματικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που λειτουργεί ήδη με τις επωνυμίες Regus & Spaces, ενώ εισήγαγε προσφάτως και το brand HQ με δύο κέντρα σε Ομόνοια και Κυψέλη.
«Ανοίγουμε το μεγαλύτερο SPACE στην Ελλάδα στην Καλλιθέα, ακολουθεί το Regus στο Riverwest Open και προς το τέλος του 2025 θα έχουμε ένα καινούργιο Spaces στην Αργυρούπολη», δήλωσε χθες ο ίδιος, εξηγώντας ότι ο όμιλος θα επικεντρωθεί σε σημεία όπου υπάρχει έντονος επιχειρηματικός σφυγμός της πόλης. Πέρα από την Αθήνα, η IWG σχεδιάζει να επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα -Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Λάρισα, Βόλο, Ιωάννινα.
Οι 3 ελληνικές startups που βαθμολογήθηκαν με άριστα από τους FT
Τρεις ελληνικές startups κατάφεραν να ενταχθούν στις 250 ευρωπαϊκές εταιρείες που τρέχουν με χίλια. Prosperty, Evo Human Performance και instacar, σύμφωνα με το Sifted των Financial Times, οι ελληνικές startups που μπήκαν στο top250 της Ευρώπης με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες.
Η Prosperty των Αντώνη Μαρκόπουλου, Nίκου Πατσιόγιαννη και Αντώνη Δεσποτάκη, η Evo Human Performance της Σοφίας Πομακίδου και η Instacar των Αντώνη Σαμοθράκη και Αντώνη Ζώη είναι οι τρεις startups που εκπροσωπούν για φέτος τα ελληνικά χρώματα στη λίστα με τις 250 ταχύτερα αναπτυσσόμενες νεοφυείς επιχειρήσεις της Ευρώπης. Η Prosperty κατατάχθηκε στην 38η θέση της λίστας «Sifted 250» για το 2024, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης εσόδων (CAGR) 309,64%, έχοντας επιτύχει την υψηλότερη θέση για τα ελληνικά χρώματα στην κατάταξη.
Η λίστα «Sifted 250» καταρτίζεται από την πλατφόρμα Sifted, που υποστηρίζεται από τους Financial Times, και αξιολογεί τις ευρωπαϊκές startups με βάση την ποσοστιαία αύξηση των εσόδων τους τα τελευταία τρία οικονομικά έτη. Συνολικά οι 250 εταιρείες της λίστας έχουν συγκεντρώσει έσοδα 6,86 δισ. ευρώ και απασχολούν πάνω από 25.000 άτομα σε όλη την Ευρώπη.
Το ανεπιθύμητο στοκ των ακινήτων σε τράπεζες – servicers και τα προβλήματα των πλειστηριασμών
Αυτοί οι πλειστηριασμοί όλο προβλήματα είναι… Όπου η λέξη πλειστηριασμός, και ένα μπέρδεμα, και μέσα σε όλα, όταν εκτελεστούν οι εντολές, τι γίνεται; Κάποια από αυτά καταλήγουν σε νέους ιδιοκτήτες, που τα αγόρασαν ίσως και σε τιμή ευκαιρίας. Κάποια άλλα, πολλά άλλα, κάπου 20.000 λένε οι εκτιμήσεις, στοιβάζονται ως άχρηστα assets στις τράπεζες, άχρηστα με την έννοια ότι μένουν αναξιοποίητα. Και σε αυτά τα 20.000 έρχονται να προστεθούν άλλα περίπου 13.000 που ανήκουν στις «αποθήκες» των servicers, που κάνουν κι αυτοί τη δική τους προίκα, όσο και να θέλουν να την αποποιηθούν…
Τα βλέπει κι αυτά η κυβέρνηση, σκέφτηκε ως κίνητρο να βάλει έναn super ΕΝΦΙΑ (δηλαδή διπλάσιο φόρο) ώστε να τις σπρώξει να τα ξεκλειδώσουν… άλλο ένα χαρούμενο νέο για τον τραπεζικό τομέα, που δεν ξέρει πού να την κρύψει τόση ευτυχία. Μία οι χρεώσεις και οι προμήθειες, μία ο έκτακτος φόρος (που δεν μπήκε), να τώρα και τα ακίνητα…
Και εδώ έρχεται και κολλάει το πρόβλημα με τους πλειστηριασμούς, που λειτουργούν ως ενδιάμεσο κανάλι για να καταλήξουν τα ακίνητα που δεν βρίσκουν αγοραστές στο πιστωτικό σύστημα. Το έχουν πει, το έχουν ξαναπεί οι αρμόδιοι, πρέπει να επιταχυνθούν οι παρεμβάσεις της Δικαιοσύνης στο θέμα, να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις παραβάσεις και τις παρανομίες (αυθαιρεσίες, στρεβλώσεις και λάθη πολεοδομικά και άλλα), ώστε να ξεμπλοκάρει όλο αυτό το ανεπιθύμητο stock ακινήτων στην αγορά.
Και, με την ευκαιρία, ο πλειστηριασμός είναι η ύστατη λύση. Δεν τη θέλει ούτε η τράπεζα, ούτε ο servicer, ούτε κανείς. Υπάρχει πάντα η λύση του Εξωδικαστικού Μηχανισμού και το μονοπάτι της ρύθμισης. Ακόμη και την τελευταία ώρα, αρκεί να υπάρχει η πρόθεση.
Όπου «Π» και παράνομη στάθμευση
Σε πλειστηριασμό βγαίνει πολυώροφο πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη, κοντά στο κτίριο των Δικαστηρίων, μία αρνητική οπωσδήποτε εξέλιξη για την επιχείρηση, εξέλιξη που ωστόσο είναι και η αφορμή για σειρά σκέψεων γύρω από ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον δημόσιο χώρο της πόλης, σχεδόν σε όλες τις περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος.
- Η πόλη έχει κατακλυσθεί από αυτοκίνητα.
- Πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε σε περιοχές που υπάρχουν πολύ παλιά κτίσματα, να δημιουργηθούν πολυώροφα πάρκινγκ.
- Πρέπει να δημιουργηθούν υπόγεια πάρκινγκ κάτω από πλατείες ή και δημόσια κτίρια.
- Να προβλεφθούν αντικίνητρα για την είσοδο των ΙΧ επιβατικών στο κέντρο της πόλης και σε μία ζώνη γύρω από αυτό.
- Να μειωθούν ή μάλλον να εκλογικευθούν οι τιμές στους ιδιωτικούς σταθμούς στάθμευσης ΚΑΙ
- Να ενισχυθούν οι έλεγχοι της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης.
Η πόλη έχει καταντήσει ένα απέραντο πάρκινγκ, γιατί όπου «Π» -πάρκο, πεζόδρομος, πλατεία- η παράνομη στάθμευση είναι εκεί και επιμένει.
Διαβάστε επίσης
Προ των πυλών εξαγορά σούπερ μάρκετ από ξένο επενδυτή
Οι ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο για το 2025: Η 1η ευρωπαϊκή
GSI: Πού “κολλάει” η απόφαση συμμετοχής του κυπριακού δημοσίου