THEPOWERGAME
Τα χρεοκοπημένα ΕΑΣ και ο διαγωνισμός παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών άνω των 20 εκατ.
Αν και έχουν χρεοκοπήσει προ πολλού και η εταιρεία είναι για πούλημα, εντούτοις η διοίκηση των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) προχωρεί στη διαδικασία πρόσληψης διοικητικού συμβούλου και συμβούλου γραφειακής υποστήριξης. Το έργο που θα παράσχει ο σύμβουλος θα είναι για μια τριετία και οι προϋπολογισθείσες αμοιβές του θα είναι 11,25 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) ή 13,95 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ). Η προκήρυξη του διαγωνισμού παρέχει δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του αντικειμένου του συμβούλου κατά 50%. Δηλαδή μπορεί να ανέλθει σε 16,88 εκατ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ) ή σε 20,9 εκατ. ευρώ. Οι υπηρεσίες που θέλει να προμηθευθεί η εταιρεία είναι «Υπηρεσίες υποστήριξης γραφείου» με ΚΑΔ 79500000-9 και «Διοικητικές υπηρεσίες οργανισμών» με ΚΑΔ 75120000-3. Η ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί η Δευτέρα πριν από τα Χριστούγεννα (23.12.2024). Μάλιστα, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, που η Α’ φάση είναι εκείνη της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ενώ στη Β’ φάση θα επιλεγούν μέχρι τρεις ενδιαφερόμενοι της Α’ φάσης, ώστε να υποβάλουν τις τελικές οικονομικές προσφορές τους. Από αυτούς θα επιλέξει μόνον έναν για την υπογραφή σύμβασης-πλαισίου, βάσει του αρ. 39 του ν.3978/11. Σημειώνεται ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία εισόδου στρατηγικού επενδυτή, η οποία ωστόσο έχει διακοπεί λόγω προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Όπως και να έχει η κατάσταση, η διοίκηση των ΕΑΣ προκαταλαμβάνει τις αποφάσεις του πιθανού νέου επενδυτή. Σύμφωνα με τη διακήρυξη του οργανισμού, η δαπάνη θα βαρύνει τον -ποιον άλλον;- Κρατικό Προϋπολογισμό, δηλαδή τους φορολογούμενους, καθώς η εταιρεία είναι χρεοκοπημένη και χωρίς διαθέσιμα κεφάλαια.
Παράταση στον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για τους σιδηροδρομικούς Σταθμούς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης
Το φιλόδοξο τριετές πρόγραμμα ωρίμανσης και αξιοποίησης του μεγάλου χαρτοφυλακίου ακινήτων άρχισε και επίσημα να υλοποιεί η ΓΑΙΑΟΣΕ. Εκτός από το Στρατόπεδο Γκόνου, για το οποίο στις 16 Δεκεμβρίου αναμένεται να υποβληθούν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος, παράταση δόθηκε επίσης έως την ίδια ημερομηνία στον ανοικτό διαγωνισμό για το έργο «Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών του Πειραιά και του Επιβατικού Σταθμού Θεσσαλονίκης». Σκοπός του διαγωνισμού είναι η επιλογή τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα αναλάβει την υποστήριξη και καθοδήγηση για την αποτελεσματική αξιοποίηση των εν λόγω ακινήτων. Το κριτήριο για την ανάθεση της σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, η οποία θα προκύψει βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 207.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η κίνηση αυτή αποδεικνύει την ισχυρή βούληση από την πλευρά της ΓΑΙΑΟΣΕ για σημαντικές παρεμβάσεις στους μεγάλους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας, οι οποίοι σήμερα βρίσκονται μακριά από τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στόχος της διοίκησης είναι να μετατραπούν οι εν λόγω σταθμοί σε ισχυρούς κόμβους μεταφοράς, που θα περιλαμβάνουν και Μετρό και Σταθμό Λεωφορείων, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να μετακινηθούν οπουδήποτε στον αστικό ιστό.
Πώς η Ελλάδα θα αξιοποιήσει το κύμα Τεχνητής Νοημοσύνης
Σειρά από προτάσεις πολιτικής για το πώς η Ελλάδα θα αξιοποιήσει το κύμα της Τεχνητής Νοημοσύνης με συντεταγμένο τρόπο περιέχει το πόρισμα της Συμβουλευτικής Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου για την ΤΝ, που παραδόθηκε χθες στον πρωθυπουργό. Το πόρισμα αποτυπώνει σε 154 σελίδες την εθνική στρατηγική για την Τεχνητή Νοημοσύνη και κάνει συστάσεις για πώς η Ελλάδα θα μπορέσει να μεταβεί στην εποχή του ΑΙ.
Το κείμενο χαρτογραφεί τις ευκαιρίες εφαρμογής της Τεχνητής Νοημοσύνης σε συγκεκριμένους τομείς: από την Υγεία και την ενέργεια, μέχρι το Δημόσιο και την πολιτική προστασία. «Θεωρώ ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι άλλη “πίστα”. Και για να παίξουμε στην Α’ Εθνική σε αυτόν τον τομέα, χρειάζεται πολιτική βούληση και χρειάζεται και συνεργασία μεταξύ του κράτους, της ακαδημαϊκής κοινότητας και του ιδιωτικού τομέα», τόνισε χθες στη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρόεδρος της επιτροπής, καθηγητής Κωνσταντίνος Δασκαλάκης.
Διατρέχοντας τις 154 σελίδες του πορίσματος, εντοπίσαμε στοχευμένες προτάσεις, όπως η ενεργοποίηση του ΑΙ για τη βελτίωση της αποδοτικότητας του Δημοσίου, για την αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας και Υγείας, ώστε να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε μαθητή ή ασθενούς, για την ανάπτυξη εργαλείων ΑΙ για την πολιτική προστασία…
Το θέμα βέβαια είναι να δούμε τις προτάσεις να υλοποιούνται και στην πράξη. Δεν θα είναι εύκολο, αλλά δεν έχουμε περιθώριο να μην προσπαθήσουμε.
Στην Κύπρο και στη διακυβερνητική σύνοδο των δύο χωρών οι Πολίτης και Σταμπουλίδης
Στη Διακυβερνητική Σύνοδο μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου θα συμμετάσχουν ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, και ο εντεταλμένος σύμβουλος του Ταμείου, Πάνος Σταμπουλίδης. Η Διακυβερνητική Σύνοδος συγκαλείται από τους αρχηγούς των δύο κρατών, τον Κύπριο Πρόεδρο, Νίκο Χριστοδουλίδη, και τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Τα δύο στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να μεταφέρουν την τεχνογνωσία τους σε θέματα παραχωρήσεων και θέματα δημόσιων προμηθειών (procurtement).
Τι συμβαίνει τελικά με τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας
Οι σημαντικές καθυστερήσεις που υπάρχουν στο «άνοιγμα» της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας φαίνεται ότι αποτέλεσαν το κεντρικό θέμα της συνεδρίασης του ΔΣ του Δήμου Αθηναίων. Με τον Χάρη Δούκα να ζητεί επιτακτικά το έργο να παραδοθεί έως τον Μάρτιο του 2025 και να εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι ο δρόμος δεν θα είναι απόλυτα πεζοδρομημένος και τελικά θα είναι ήπιας κυκλοφορίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ανάπλαση Δημοσίων Χώρων Α.Ε., Πολυχρόνιος Ακριτίδης, ανέφερε στη συνεδρίαση ότι οι καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα οφείλονται σε αρχαιολογικά ευρήματα, ενώ τόνισε πως οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2025. Επιπλέον, σημείωσε ότι, κατόπιν αιτήματος του ΔΣ του Ζαππείου και με έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), εγκρίθηκε η δημιουργία εισόδου και εξόδου οχημάτων για την εξυπηρέτηση της Αίγλης. Παρόμοιο αίτημα υποβλήθηκε και από τον Όμιλο Αντισφαίρισης, για αντίστοιχη ρύθμιση από την απέναντι πλευρά του δρόμου, το οποίο επίσης έγινε αποδεκτό. Ωστόσο, αυτή η εξέλιξη προκάλεσε αντιδράσεις από την πλειοψηφία των μελών του ΔΣ, αλλά και του ίδιου του δημάρχου.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, τόνισε την ανάγκη για ισότιμη μεταχείριση όσον αφορά τη χρήση της Λεωφόρου και εξέφρασε την απαίτηση για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων. Μεταξύ άλλων, δήλωσε: «Τελικά, ο δρόμος απόλυτης πεζοδρόμησης δεν θα είναι απόλυτης, αφού θα μπαίνουν αυτοκίνητα για την Αίγλη και τον Όμιλο Αντισφαίρισης και από τις δύο μεριές. Πρέπει το έργο να τελειώσει. Το κόστος μας λένε πως θα είναι μεγαλύτερο. Εμείς κρατάμε ότι τον Μάρτιο θα ανοίξει η Βασιλίσσης Όλγας». Στη συνέχεια προχώρησε σε νέα ανακοίνωση, τονίζοντας ότι δεν γίνεται να υπάρχουν «δύο μέτρα και δύο σταθμά», σχολιάζοντας το εξής: «Δεν γίνεται να υπάρχει εξαίρεση για κάποιους και απαγόρευση για τους πολίτες της Αθήνας. Είναι ευθύνη της Ανάπλασης Δημοσίων Χώρων Α.Ε. να ολοκληρώσει τα έργα στη Βασιλίσσης Όλγας, όπως δεσμεύθηκε, έως τον Μάρτιο του 2025. Εμείς θα διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των πολιτών».
Φρούδες οι ελπίδες, αυξάνεται το Τέλος Ανθεκτικότητας στον τουρισμό
Τελικά η αύξηση στο Τέλος Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση (ΤΑΚΚ) προχωρεί ακριβώς όπως είχε αρχικά εξαγγελθεί, όπως φάνηκε στο φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, παρά τις φήμες περί αναθεώρησης των αυξήσεων. Ξενοδόχοι και λοιποί ιδιοκτήτες καταλυμάτων, όπως ενοικιαζόμενα δωμάτια/ διαμερίσματα, βίλες και βραχυχρόνιες μισθώσεις, είναι τουλάχιστον απογοητευμένοι, καθώς εδώ και δύο μήνες διαμαρτύρονται γι’ αυτές τις αυξήσεις, τονίζοντας ότι ανεβαίνει το κόστος των διακοπών για τους πελάτες τους, καθιστώντας τον προορισμό λιγότερο ανταγωνιστικό. Και το τέλος κρουαζιέρας επιβάλλεται σύμφωνα με τις αρχικές ανακοινώσεις, από 1 έως 20 ευρώ, ανάλογα με το λιμάνι προσέγγισης. Να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας είχαν συναντηθεί με τον πρωθυπουργό, ο οποίος τους είπε ότι ή θα αναλάβουν οι ίδιοι το κόστος κάποιων έργων υποδομών στα λιμάνια (π.χ. το δεύτερο lift στη Σαντορίνη) ή το τέλος θα επιβληθεί ως έχει, από το 2025. Πάντως, μέχρι στιγμής οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν έχουν καταθέσει σχετικά σχέδια επενδύσεων. Μάλλον θα αναγκαστούν για τη φετινή χρονιά να απορροφήσουν το κόστος του τέλους, τουλάχιστον για όσα πακέτα έχουν ήδη πουλήσει.
Επικαιροποιεί σχέδια επέκτασης η ρωσική Mere
Νέα καταστήματα προσθέτει στο δίκτυό της στην Ελλάδα η ρωσική εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Mere. Υπενθυμίζεται ότι έκανε ντεμπούτο στην τοπική αγορά το 2021, τοποθετώντας το σήμα της σε Αγρίνιο, Κόρινθο, Λάρισα, Τρίπολη και στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, έναν χρόνο μετά το τελευταίο έκλεισε και η εταιρεία κατέβασε ταχύτητα στα επενδυτικά της σχέδια στην Ελλάδα, που επηρεάστηκαν από τα απόνερα της πανδημίας, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την πληθωριστική κρίση. Επανήλθε δριμύτερη, προσθέτοντας νέα σημεία, ελέγχοντας σήμερα δίκτυο επτά καταστημάτων. Η Τorg-Hellas ΙΚΕ, που αναπτύσσει τη δραστηριότητα, ανακοίνωσε για το 2023 πωλήσεις 7,5 εκατ. ευρώ από 4,8 εκατ. ευρώ το 2022, με μειωμένες ζημίες σε 414 χιλ. ευρώ από ζημίες 610 χιλ. ευρώ αντίστοιχα.
Ο Κυριάκος Μερελής νέος πρόεδρος του ΕΕΘ
Mε διαφορά 80 ψήφων ο συνδυασμός ΝΕΟ Επιμελητήριο του Κυριάκου Μερελή υπερίσχυσε του συνδυασμού Ισχυροί Επαγγελματίες του Θάνου Κουλουτμπάνη στις εκλογές για την ανάδειξη της νέας διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, έπειτα από μία προεκλογική περίοδο εντάσεων, καθώς δύο από τους τέσσερις συνδυασμούς που ήταν υποψήφιοι αποκλείσθηκαν από την Εκλογική Επιτροπή. Έτσι, νέος πρόεδρος του ΕΕΘ αναλαμβάνει ο κ. Μερελής, αφού οι επικεφαλής των τριών άλλων συνδυασμών, που βρίσκονται πολύ κοντά στον χώρο της Νέας Δημοκρατίας, αλληλοεξουδετερώθηκαν, μη επιτυγχάνοντας ενωτική κάθοδο στις εκλογές. Σε πρώτη ανάγνωση, επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη για πολύ χαμηλή συμμετοχή στις εκλογές, χαμηλότερη από τις τελευταίες προηγούμενες, αφού στην κάλπη -στο τριήμερο των εκλογών- προσήλθαν μόλις 3.691 ψηφοφόροι, από τους 4.270 που ψήφισαν στις εκλογές του 2017, δηλαδή περίπου το12% των οικονομικά τακτοποιημένων μελών. Μένει τις επόμενες ημέρες να δούμε αν θα προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια οι δύο συνδυασμοί που αποκλείσθηκαν (Αλληλεγγύη Επαγγελματιών – Δύναμη Αλλαγής και Σύγχρονο Επιμελητήριο), με τους επικεφαλής τους, Θεόδωρο Πανταλέοντα και Κλεόβουλο Θεοτόκη, να ζητούν την ακύρωση του αποτελέσματος και την επανάληψη της διαδικασίας, με τη συμμετοχή και των τεσσάρων συνδυασμών.
Διαβάστε επίσης
Οι 10 τάσεις στον κόσμο για το 2025
Εspresso martini: Τρεις κορυφαίες παραλλαγές για ψαγμένους ουρανίσκους
Υπεράκτια αιολικά: Μετά την Πολωνία και το Βέλγιο η ETEπ “καλοβλέπει” την Ελλάδα