THEPOWERGAME
Άργησε πολύ η τοποθέτηση διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΡΤ
Από τον Ιούνιο ξεκίνησε η διαδικασία διορισμού διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΡΤ και έκτοτε δεν έχει οριστικοποιηθεί. Αντίθετα, το μόνο που συνέβη είναι η παράταση της θητείας της προσωρινής διευθύνουσας συμβούλου, Κατερίνας Κασκανιώτη, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Παρά όμως τον προσωρινό χαρακτήρα του διορισμού της η κ. Κασκανιώτη πρόσφατα φέρεται να προχώρησε τη διαδικασία πλήρωσης 23 θέσεων ευθύνης στην ΕΡΤ. Και ναι μεν οι θέσεις είχαν λήξει προ πολλού, και ναι μεν οι προκηρύξεις έγιναν νομότυπα, εντούτοις πολλοί τις εξέλαβαν ως «άκομψες», με την έννοια ότι δεν είχε λάβει την οριστική τοποθέτησή της στη θέση αυτήν. Και όλοι αναρωτιούνται γιατί καθυστερεί ο διορισμός του νέου διευθύνοντος συμβούλου, παρά το γεγονός ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν εκείνη που προβλέπει ο νέος νόμος περί διορισμού στελεχών στις ΔΕΚΟ, γνωστός και ως νόμος Κεραμέως.
Τι γίνεται με την πώληση της Nova
Είναι προφανές ότι καθυστερεί πολύ η υπόθεση της πώλησης της United Group/Nova. Το σχέδιο του Νίκου Σταθόπουλου μοιάζει να έχει «κολλήσει», καθώς οι τηλεπικοινωνίες, και δη οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες, τα τελευταία χρόνια έπαψαν να είναι σέξι. Επιπλέον, οι Άραβες και οι Ασιάτες, που έχουν χρήματα για «ξόδεμα» και θα ήθελαν να εισέλθουν σε νέες αγορές, δεν είναι πολύ αρεστοί στη Δύση, με αποτέλεσμα να γίνονται «τσιγκούνηδες». Και αν στα παραπάνω προστεθούν οι μαξιμαλιστικές προσδοκίες του Νίκου Σταθόπουλου και οι διαφορετικές στρατηγικές που ακολουθεί από τους Σέρβους της United Group, τότε καταλαβαίνει κανείς γιατί οι συζητήσεις διαρκούν μήνες χωρίς να βγαίνει καπνός. Τώρα ακούγεται ότι οι Σέρβοι βάζουν «βέτο» στη διάθεση των τηλεοπτικών δραστηριοτήτων της Nova και ότι προς πώληση είναι μόνον οι τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες.
Τα επόμενα σχέδια της AKTOR ακίνητα
Μετά την απόκτηση των 56 ακινήτων από την Prodea, η νέα AKTOR στοχεύει να εξελίξει το χαρτοφυλάκιό της και να εκμεταλλευτεί πλήρως τις ευκαιρίες που υπάρχουν στον κλάδο του real estate. Mερικά ωστόσο από τα εμβληματικά ακίνητα που απέκτησε είναι το συγκρότημα γραφείων HUB 26 στη Θεσσαλονίκη, από το οποίο οι επενδυτές Dimand – Prodea, με ποσοστό συμμετοχής 65% και 35% αντίστοιχα, σχεδίαζαν «exit» εντός του 2024, τμήμα του γνωστού εμπορικού κέντρου Avenue στην Λ. Κηφισίας, ο πύργος City Tower (Primary Use: office) στη Βουλγαρία, το κτίριο γραφείων Via Cavour στη Ρώμη. Ακόμη, το κτίριο του υπουργείου Εσωτερικών στη Βασιλίσσης Σοφίας και η έδρα της ΕΛΣΤΑΤ στην Πειραιώς. Στο πλαίσιο αυτό, στα σχέδιά της είναι να προχωρήσει σε ενεργειακές αναβαθμίσεις των υφιστάμενων ακινήτων, με σκοπό το χαρτοφυλάκιό της να βελτιωθεί ενεργειακά, ώστε να είναι πιο αποδοτικό. Την ώρα που πρόκειται να αυξηθεί ο αριθμός τους, καθώς η διοίκηση ενδιαφέρεται να αγοράσει νέα assets, τα οποία επίσης θα αναβαθμιστούν ενεργειακά. Στα σχέδια της AKTOR ακίνητα είναι να προχωρήσει και σε νέες αναπτύξεις, καθώς ενδιαφέρεται να επεκταθεί στον κλάδο των logistics και των Big Boxes Retail σε Ελλάδα, Ιταλία, Βουλγαρία. Παράλληλα, δεν αποκλείει την επέκτασή της σε οικιστικά ακίνητα, σε περιοχές κυρίως που υπάρχει έλλειψη κατοικίας σε προσιτές τιμές, ή και στο κομμάτι της φιλοξενίας. Σταδιακά στην εταιρεία θα ενσωματωθούν και οι υπηρεσίες διαχείρισης κτιρίων -ο όμιλος επενδύει μεταξύ άλλων στην Aktor Facility Management-, ενώ στόχος είναι να δημιουργηθεί κορυφαία ομάδα διοίκησης στην Aktor Real Estate. Σύμβουλοι της ΑKTOR για το real estate και το deal με την Prodea ήταν η Colliers Greece και για το κομμάτι στρατηγικής η Bain & Co.
Οι εξελίξεις στην υπόθεση του Μεγάρου της Εθνικής Ασφαλιστικής
Σε διαδικασία πώλησης βρίσκεται τους τελευταίους μήνες το εμβληματικό κτίριο όπου στεγάζεται η Εθνική Ασφαλιστική επί της Λεωφόρου Συγγρού. Το κτίριο επιφάνειας 67.858 τετραγωνικών μέτρων, που κατασκευάστηκε σε περίοδο τεσσάρων χρόνων, από το 2001 έως το 2005, περνώντας σε νέα χέρια έχει τη δυνατότητα είτε να ανακαινιστεί και να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο πράσινο κτίριο γραφείων, που θα μπορούσε να φιλοξενήσει περισσότερους από έναν ενοικιαστές, είτε να αποκτήσει μεικτή χρήση, ώστε να συνδυάζει ξενοδοχειακές, οικιστικές και άλλες εμπορικές δραστηριότητες. Μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχουν κατατεθεί οι πρώτες μη δεσμευτικές προσφορές, ενώ η ολοκλήρωση της πώλησης του εμβληματικού κτιρίου υπολογίζεται, σύμφωνα με πρόσωπα που βρίσκονται κοντά στη διαδικασία, στο α’ τρίμηνο του 2025. Για το εν λόγω ακίνητο ήδη έχει υπάρξει ένα πρώτο αγοραστικό ενδιαφέρον, τόσο από το εξωτερικό, όσο και από την εγχώρια αγορά. Η διαδικασία πώλησης έχει ανατεθεί από τη διοίκηση της Εθνικής Ασφαλιστικής στη Savills Hellas, στην Cushman & Wakefield Proprius και στην Colliers Greece. Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι πρόκειται για μία κίνηση από πλευράς της CVC προκειμένου να ρευστοποιήσει την αξία ενός ακινήτου το οποίο είναι εξαιρετικά μεγάλο από πλευράς όγκου και υπερβαίνει κατά πολύ τις πραγματικές ανάγκες της Εθνικής Ασφαλιστικής.
Ο παρά κάτι διπλασιασμός του DTC και το περίγραμμα του σχεδίου από την Πειραιώς
Από χθες προσπαθώ να εξασκήσω τη μαντική μου ικανότητα για να μαντέψω τι είναι αυτό που θα ανακοινώσει σήμερα η Τράπεζα Πειραιώς -στο πλαίσιο των ανακοινώσεων για το γ’ τρίμηνο- όσον αφορά το σχέδιο μείωσης του αναβαλλόμενου φόρου… Όπως έγραψε το powergame.gr, οι τέσσερις συστημικές ενημέρωσαν χθες το απόγευμα την Τράπεζα της Ελλάδος για την πρωτοβουλία τους να προχωρήσουν βάσει οργανωμένου σχεδίου στην ταχύτερη μείωση του DTC, ώστε το στόρι να τελειώσει μια ώρα (ή 5 χρόνια) αρχύτερα… Αρχικά, το deadline έφτανε το 2040…
Παίζοντας τον μάντη Τειρεσία, θα τολμήσω να πω ότι τελικά ο άξονας στον οποίο θα κινηθούν οι μεγάλες τράπεζες θα είναι ο «έως» ή ο «παρά κάτι» διπλασιασμός των σημερινών ποσών (συνολικά στο σύστημα 12,9 δισ. ευρώ). Αν δηλαδή κάποιος τραπεζικός όμιλος αποσβένει το DTC με 200 εκατ. ευρώ ετησίως, να το ανεβάσει αν όχι στα 400 εκατ. ευρώ, στο επίπεδο των 350 εκατ. ευρώ. Επιμένω γιατί έχει τη σημασία του ότι οι τράπεζες δεν υποχρεώθηκαν σε αυτό, ούτε περίμεναν κανένα πράσινο φως από τον Επόπτη, προχώρησαν αυτοβούλως σε αυτήν την πρωτοβουλία. Γιατί; Επειδή μπορούν, έχουν κέρδη, έχουν κεφάλαια και μπορούν να βρουν καλούς όρους χρηματοδότησης στις διεθνείς χρηματαγορές, αν θέλουν να αντικαταστήσουν κεφάλαια DTC με πιο ποιοτικά εποπτικά κεφάλαια. Μη σας φανεί παράξενο αν ακούσετε σύντομα και για άλλες εκδόσεις κεφαλαίου….
Συνεχίζεται το μποϊκοτάζ για την Coca Cola στην Αίγυπτο
Το μακροοικονομικό περιβάλλον στην Αίγυπτο αποτελεί πρόκληση για την Coca Cola, ενώ συνεχίζεται το μποϊκοτάζ στο γ’ τρίμηνο, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες στο πλαίσιο conference call η διοίκηση της Coca-Cola HBC, κορυφαίου εμφιαλωτή των προϊόντων της The Coca-Cola Company. Προετοιμάζεται για μαραθώνιο, καθώς ο πόλεμος Ισραήλ – Παλαιστίνης συντηρεί τις προκλήσεις στο brand. Πάντως, οι επιπτώσεις δεν είναι αντίστοιχες σε άλλα προϊόντα της εταιρείας. Οπότε σχεδιάζει μακροπρόθεσμο πλάνο και επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις με διαχείριση χαρτοφυλακίου και ενέργειες προς καταναλωτές, συνεργάτες και εφοδιαστική αλυσίδα.
Επένδυση 1 εκατ. ευρώ από την Carlsberg στην μπίρα της Τήνου, «Νήσος»
Τίμημα 1 εκατ. ευρώ κατέβαλε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία (Carlsberg) για το 35% της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο, με το σήμα κατατεθέν «Νήσος», συμφωνία που έκλεισε 27.6.2023. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της ελληνικά σήματα, όπως Μύθος και FIX, εμφάνισε κύκλο εργασιών 129,6 εκατ. ευρώ το 2023 από περίπου 120 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με καθαρά κέρδη 10,2 εκατ. ευρώ από κέρδη 7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Επίσης, προχώρησε σε επενδύσεις 9,3 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις της -διαθέτει παραγωγικές μονάδες σε Σίνδο και Ριτσώνα.
Τρεις οι συνδυασμοί για το ΒΕΘ
Και οι τρεις συνδυασμοί που είχαν δηλώσει παρόντες για τις εκλογές του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν τον απαιτούμενο αριθμό υποψήφιων συμβούλων (82 υποψηφιότητες) και κατεβαίνουν κανονικά και με τον νόμο στις εκλογές που θα διεξαχθούν στις 30/11 και 1 & 2/12/2024. Όπως μαθαίνουμε, και οι τρεις συνδυασμοί, με επικεφαλής τους Τάσο Καπνοπώλη, Μάριο Παπαδόπουλο και Κυριάκο Τσαταλμπασίδη, σήμερα, καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των υποψηφιοτήτων, κινούνται πέριξ του φάσματος των 100 υποψήφιων συμβούλων, ενώ μέχρι τελευταία στιγμή έτρεχαν για να κλείσουν πρόσθετες συμμετοχές.
Η Marketing Greece «χτίζει» το τουριστικό brand Ελλάδα
Με πάνω από 16.000 unique visitors κάθε μέρα στο Discover Greece, περισσότερα από 170 travel videos και 1.700 φωτογραφίες και 100 διεθνή δημοσιεύματα τα τελευταία 2 χρόνια, η Marketing Greece συμβάλλει στην ενδυνάμωση του brand Ελλάδα και στην ανάπτυξη βιώσιμων μοντέλων για τον ελληνικό τουρισμό. Η εταιρεία έχει στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της τη συνεργασία με όλους για όλους τους προορισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, χτίζει σχέσεις με ολοένα και περισσότερες κοινότητες τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας (WTTC, GSTC, DTTT), ενισχύει τις Συμπράξεις Τουρισμού της, προσθέτοντας στις υπάρχουσες (This is Athens & Partners, Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά, Σύμπραξη Τουρισμού για την Κεντρική Μακεδονία, Σύμπραξη Τουρισμού Καβάλας – Θάσου) τη Σύμπραξη Τουρισμού Λέσβου και τη Σύμπραξη Τουρισμού για την Κεφαλονιά, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες όπως η δράση #DestinationExperienceMakers, το Travel Reimagined, το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσει και τη δημιουργία του Audio Guides App, ενώ αναδεικνύει τη δυναμική των ψηφιακών νομάδων και remote workers μέσα από τις δράσεις του WORKFROMGREECE.GR. Ταυτόχρονα, αναπτύσσει ένα δίκτυο με partners και υποστηρικτές, στο οποίο συμμετέχουν μεγάλα ονόματα του χώρου του τουρισμού και όχι μόνο, όπως AEGEAN, Eurobank, Fraport Greece, Sani/Ikos Group, Electra Hotels & Resorts, Mitsis Hotels, COSMOTE, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ΤΕΜΕΣ, Ελληνικά Ξενοδοχεία Λάμψα, Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, Lamda Development, Tor Hotel Group, Hyatt Regency, Grand Hotel, ΣΤΑΝΤΑ ΑΕ, ΔΙΑΖΩΜΑ, Nelios, Phāea, Podimatas Audiovisual, REDS, κ.ά.
«Το επόμενο διάστημα θέτουμε ως στρατηγικές μας προτεραιότητες την επένδυση στις νέες τεχνολογίες, την ανάδειξη της σημασίας συνένωσης Τουρισμού και Πολιτισμού, τη δημιουργία νέων δράσεων που ανταποκρίνονται στις απαιτητικές ανάγκες του ταξιδιωτικού κοινού και φυσικά την ανάπτυξη ακόμα περισσότερων συνεργειών με όλους», δήλωσε o Νίκος Διαμαντόπουλος, γενικός διευθυντής της Marketing Greece.
Η Τράπεζα Πειραιώς πιστεύει στον Έλληνα ξενοδόχο
Από τη Ρόδο… στην Αθήνα έφτασαν τα μηνύματα για το ρόλο της Τράπεζας Πειραιώς στη χρηματοδότηση του corporate. Όπως θύμισε ο Θοδωρής Τζούρος, ανώτερος γενικός διευθυντής, επικεφαλής της Εταιρικής και Επιχειρηματικής Τραπεζικής της Πειραιώς, «η τράπεζα είναι στο προσκήνιο της χρηματοδότησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας, έχοντας αυξήσει τα δανειακά υπόλοιπα κατά 6 δισ. ευρώ τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Πρωταγωνιστεί, δε, στην αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, με συμφωνίες ύψους 1,7 δισ. ευρώ και χρηματοδότηση ειδικά στον τουριστικό κλάδο 35 επενδύσεων, συνολικού ύψους 840 εκατ. ευρώ, συνδυάζοντας πόρους του Ταμείου».
Χαρακτηριστική ήταν η μνεία στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπου η Πειραιώς διατηρεί τα μεγαλύτερα δανειακά υπόλοιπα, περίπου 3,5 δισ. ευρώ, καθώς, όπως είπε επί λέξει ο κ. Τζούρος, «πιστεύουμε στον Έλληνα ξενοδόχο και στον κλάδο, που έχει περάσει μεν τις περισσότερες κρίσεις την τελευταία δεκαετία, αλλά καταγράφει τα χαμηλότερα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στην ελληνική οικονομία, κάτι που οφείλεται στον επαγγελματισμό των επιχειρηματιών και τη στήριξη που παρέχουν στις επιχειρήσεις τους με κάθε τρόπο». Πράγματι η Πειραιώς, από τον ρόλο του… μουτζούρη που είχε στην κρίση, έχει γίνει απουσιολόγος στη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων και… πρωτεργάτης στη χορήγηση ενήμερων δανείων.
Διαβάστε επίσης
Lamda: Nέος γύρος πωλήσεων οικοπέδων στο Ελληνικό
Δέκα κορυφαία φετινά θρίλερ για να μπείτε σε κλίμα Halloween
Στεφάτος: Έρχεται η υπουργική απόφαση για τα υπεράκτια αιολικά