THEPOWERGAME
Το νέο δημιούργημα του Μάριου Σταυρόπουλου
– Νέα εταιρεία λογισμικού δημιούργησε ο Μάριος Σταυρόπουλος. Πρόκειται για την εταιρεία Ademu, η οποία στόχο έχει τη δημιουργία πρότυπου λογισμικού. Ο Μάριος Σταυρόπουλος είναι από τους πιο πετυχημένους Έλληνες startuppers, αφού την πρώτη του εταιρεία, τη Softmotive, εξαγόρασε ο αμερικανικός κολοσσός Microsoft. Ήταν ένα από τα πρώτα επιτυχημένα exits μετόχων από startup εταιρεία στη χώρα μας και οι δημιουργοί της… έφυγαν με δεκάδες εκατ. ευρώ. Το τίμημα δεν ανακοινώθηκε, αλλά εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ. Τώρα στην Ademu το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας έχει οριστεί σε 280.000 ευρώ.
Θυγατρική από τον ΑΔΜΗΕ, σύμβουλος στο ΥΠΕΝ
– Θυγατρική εταιρεία, με στόχο να αποτελέσει τον σύμβουλο του κράτους σε θέματα πράσινης ανάπτυξης, δημιούργησε ο ΑΔΜΗΕ. Η νέα εταιρεία ονομάζεται Δημόσια Εταιρεία ΑΔΜΗΕ Συμβουλευτική Μονοπρόσωπη ΑΕ (ΔΕΑΔΜΗΕ). Βασικός στόχος της νέας εταιρείας είναι η ανάλυση των οικονομικών, τεχνικών, νομικών και επιχειρηματικών δεδομένων από δράσεις και έργα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Επίσης, στους σκοπούς της περιλαμβάνεται η ανάληψη και εκπόνηση μελετών και στρατηγικών αναλύσεων για τα έργα και τις δράσεις του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος. Για τους σκοπούς αυτούς η εταιρεία μπορεί να εκτελεί δραστηριότητες μηχανικών και συναφείς δραστηριότητες παροχής τεχνικών συμβουλών σε θέματα αρμοδιότητας ΥΠΕΝ και άλλες επαγγελματικές, επιστημονικές και τεχνικές δραστηριότητες.
Καθετοποιημένη επένδυση του ομίλου Κωνσταντακόπουλου στη Μεσσηνία
– Ο Όμιλος Κωνσταντακόπουλου επενδύει εδώ και χρόνια στη Μεσσηνία, έχοντας δημιουργήσει τον πρώτο ολοκληρωμένο τουριστικό προορισμό της χώρας, το Costa Navarino, τον οποίο συνεχίζει να επεκτείνει. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συμμετοχή του σε κοινοπραξία η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και ήταν η μόνη που κατέθεσε τελικά προσφορά στο Υπερταμείο. Πρόκειται για το επενδυτικό σχήμα Fraport AG – Delta Airport Investments (όμιλος Κοπελούζου) – Pileas (όμιλος Κωνσταντακόπουλου). Αν τελικά αναδειχτεί προτιμητέος επενδυτής, ο ξενοδοχειακός όμιλος θα είναι σε θέση να συμμετέχει ενεργά στη στρατηγική ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας, κάτι που θα ωφελήσει τόσο το Costa Navarino, όσο και τη νέα επένδυσή του, Navarino Blue, στην περιοχή του Ριζόμυλου, η οποία βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο, αλλά και ολόκληρο τον νομό.
Τι εμπορικά καταστήματα θα διαθέτει το Little Athens
– Περισσότερα από 110 ισόγεια εμπορικά καταστήματα συνολικής επιφάνειας περίπου 11.500 τ.μ. θα διαθέτει η γειτονιά Little Athens του Ελληνικού, σύμφωνα με διαφημιστικό φυλλάδιο που έφερε στο φως της δημοσιότητας η εταιρεία. Συγκεκριμένα, τα καταστήματα που θα δημιουργηθούν στοχεύουν να καλύψουν όλες τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων, καθώς στα σχέδια της Lamda Development είναι να δημιουργηθούν σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία, γυμναστήρια, μαγαζιά ένδυσης, κομμωτήρια και ινστιτούτα ομορφιάς. Αναλυτικά, το Pavilion Terrace του Little Athens, το οποίο αποτελεί ένα εξαώροφο οικιστικό συγκρότημα που διαθέτει 156 διαμερίσματα προς πώληση, με θέα στη θάλασσα και το Πάρκο, θα περιλαμβάνει συνολικά 20 ισόγεια καταστήματα περίπου 1.950 τ.μ. Συγκεκριμένα, ένα σούπερ μάρκετ, εμπορικά και F&B καταστήματα. Η πρόσβαση στα μαγαζιά διευκολύνεται από 97 αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης (55 υπόγειες και 42 στο επίπεδο του ισογείου). Το λιανικό εμπόριο στη γειτονιά στο Atrium Gardens περιλαμβάνει 7 καταστήματα, κατανεμημένα σε δύο κτίρια (A & B), με συνολική ισόγεια επιφάνεια περίπου 500 τ.μ., καθώς και ημιώροφο περίπου 400 τ.μ. και αντίστοιχους εξωτερικούς χώρους (ELA). Η πρόσβαση στα καταστήματα διευκολύνεται από 14 αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι υπογραφές των δεσμευτικών προκαταρκτικών συμφωνιών για την κράτησή τους θα ολοκληρωθούν το β’ τρίμηνο του 2025. Στη συνέχεια οι υπογραφές της δεσμευτικής Κύριας Σύμβασης Μίσθωσης θα πραγματοποιηθούν έναν χρόνο πριν από την παράδοση, δηλαδή το τελευταίο τρίμηνο του 2026. Ακολούθως θα γίνει η παράδοση των καταστημάτων, περίπου 3-5 μήνες πριν δοθούν τα διαμερίσματα στους ιδιοκτήτες.
Πότε θα κατέβει η ΑΓΝΟ νοτιότερα
Είναι πιθανό στο α’ εξάμηνο του 2025 να αρχίσει η τοποθέτηση της μάρκας ΑΓΝΟ στην πρωτεύουσα, όπως άφησε να εννοηθεί η διοίκηση της Ελληνικά Γαλακτοκομεία στο περιθώριο των λαμπερών εγκαινίων του νέου εργοστασίου της στην Κύπρο. Υπενθυμίζεται ότι από τα τέλη του 2023 τα προϊόντα ΑΓΝΟ τοποθετήθηκαν σταδιακά στη Θεσσαλονίκη και σε δέκα όμορους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ η οικογένεια Σαράντη δηλώνει ικανοποίηση για τις επιδόσεις του brand. Εξάλλου, έχει ξεκινήσει από το «μηδέν». Η εταιρεία πτώχευσε προ δεκαετίας και η Ελληνικά Γαλακτοκομεία απέκτησε το σήμα και το εργοστάσιο της γαλακτοβιομηχανίας σε πλειστηριασμό προ δύο ετών. Πάντως, η επαναλειτουργία του εργοστασίου παγωτού της ΑΓΝΟ είναι εκτός σχεδίου προς το παρόν. Ας σημειωθεί ότι απαιτούνται νέες επενδύσεις στη μονάδα παραγωγής, που έμεινε κλειστή 13-14 χρόνια, καθώς και ανάπτυξη δικτύου και υποδομών, που θα δρομολογηθούν όταν θα ανέβουν οι όγκοι…
Περιμένοντας τον Φορέα Ακινήτων
– Αστικός μύθος κοντεύει να καταστεί ο Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων. Παρά τις ένθερμες προσπάθειες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και ιδιαίτερα της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, που το έχουν πιστέψει πολύ, η αγορά έχει αρχίσει να χάνει τις ελπίδες της… Ο στόχος είναι να βγει άμεσα η προκήρυξη του διαγωνισμού για την υποβολή τελικών δεσμευτικών προσφορών, από τους τέσσερις επενδυτές που ενδιαφέρθηκαν στον πρώτο γύρο (Fortress, Bain, Cristoffersen, Kaican). Έχει περάσει ήδη ένας μήνας από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ των τριών εξειδικευμένων αποφάσεων που φέρουν την υπογραφή του υπουργού, Κωστή Χατζηδάκη, και που ανοίγουν τον δρόμο για τη σύσταση του Φορέα, λύνοντας ουσιαστικά τεχνικά και άλλα ζητήματα. Θεωρητικά, ο διαγωνισμός θα γινόταν εντός του Οκτωβρίου. Θα μου πείτε, ακόμη ούτε το πρώτο δεκαπενθήμερο δεν έχει περάσει, μπορεί σύντομα να υπάρξουν ευχάριστες ειδήσεις. Τόσο όσον αφορά την πρόσκληση του διαγωνισμού, όσο και -το κυριότερο- την ανταπόκριση των επενδυτών.
Βόρεια Ελλάδα: 7 στις 10 επιχειρήσεις σχεδιάζουν αυξήσεις
– Σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα αδυνατούν να βρουν προσωπικό με ιδιαίτερες δεξιότητες, ενώ 7 στις 10 σχεδιάζουν να αυξήσουν τις αποδοχές στο προσωπικό αυτό, σύμφωνα με έρευνα της Randstad στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, η οποία παρουσιάζει έντονη κινητικότητα στην αγορά εργασίας, με νέες ευκαιρίες, αλλά και αυξημένες απαιτήσεις. Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα HR Trends, ένα από τα πιο συνήθη εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα είναι η εύρεση υποψηφίων με τις απαιτούμενες δεξιότητες, σύμφωνα με το 59% των επιχειρήσεων. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι μη ρεαλιστικές μισθολογικές προσδοκίες, που αγγίζουν το 58%, ενώ το 47% των συμμετεχόντων δηλώνει την περιορισμένη εργασιακή εμπειρία στον κλάδο.
Το 58% των εταιρειών θεωρεί την προσέλκυση ταλέντων ως την πιο σημαντική δυσκολία, ενώ το 54% αντιμετωπίζει προκλήσεις στη διατήρηση της δέσμευσης και αφοσίωσης του ανθρώπινου δυναμικού του. Σε απάντηση αυτών των προκλήσεων, το 71% των επιχειρήσεων σχεδιάζει να βελτιώσει τα πακέτα αποδοχών και παροχών, με στόχο να κάνουν τις θέσεις εργασίας πιο ελκυστικές. Επιπλέον, το 62% εστιάζει στην εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης και ανάπτυξης, που αποσκοπούν στην κάλυψη δεξιοτήτων και στη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού.
Στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία το 76% των εταιρειών βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και σχεδιάζει να αυξήσει τους μισθούς, με τις περισσότερες να στοχεύουν σε αυξήσεις μεταξύ 1%-5%. Εντυπωσιακό είναι ότι το 27% των εταιρειών θεωρεί ότι οι μισθοί τους είναι ήδη υψηλότεροι από αυτούς των ανταγωνιστών τους, ενώ η πλειονότητα προσφέρει παρόμοια πακέτα αποδοχών με τις άλλες εταιρείες.
Διαβάστε επίσης
Tα 10 προς πώληση ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα
Ανδρουλάκης: Τα δύσκολα για το ΠΑΣΟΚ είναι πίσω
ΕΣΕΚ: Υψηλοί “πράσινοι” στόχοι και 205.300 νέες θέσεις εργασίας