Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

“Μπατάρει” η αναχρηματοδότηση της Avramar, τα νέα σχέδια της Lamda στην Αίγινα, οι προσλήψεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και η ονοματολογία για τα Επιμελητήρια

«Μπατάρει» η αναχρηματοδότηση της Avramar

Σε κρίσιμη καμπή έχει περιέλθει η προσπάθεια διάσωσης της ελληνικής δραστηριότητας της Avramar, ενώ σε άλλο μήκος κύματος φαίνεται να κινούνται οι ενέργειες προκειμένου να εξασφαλιστεί αναχρηματοδότηση για τη δραστηριότητα στην Ισπανία. Ο μεγαλύτερος παραγωγός ψαριών στη Μεσόγειο, με έδρα στη Βαλένθια, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις στην τοπική αγορά, καθώς, σύμφωνα με τις πληροφορίες, κανένας από τους μνηστήρες -Atitlan, Aqua Bridge και Diorasis, βασικός μέτοχος της Philosofish, που φέρονται να ολοκλήρωσαν τη διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών- δεν προσφέρει δελεαστικό «πακέτο» λύσης, ήτοι τίμημα, «κούρεμα» χρεών και πλάνο ανάπτυξης, ικανά να εγγυηθούν τη βιωσιμότητα της δραστηριότητας με βάση τραπεζικά κριτήρια. Οπότε αναμένεται περαιτέρω μελέτη των προτάσεων για την τελική απόφαση. Από την άλλη μεριά, οι πληροφορίες θέλουν τις θυγατρικές στην Ισπανία, με μερίδιο σχεδόν 30% στην παραγωγή της Avramar, να έχουν πάρει κατ’ αρχήν «OK» από τις πιστώτριες τράπεζες για σχέδιο αναδιάρθρωσης ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ με τετραετή ορίζοντα. Για το ισπανικό τμήμα δεν υπήρχε σενάριο αποεπένδυσης και οι μόνες αβεβαιότητες αφορούσαν περιορισμένη δομή, χωρίς όμως να επηρεαστεί η παραγωγή, αυξημένες εγγυήσεις τραπεζών και νομικές εγκρίσεις που προβλέπει το ισπανικό δίκαιο.

Τα νέα σχέδια της Lamda για το ακίνητο των 116 στρεμμάτων στην Αίγινα

Με σκοπό να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ρευστότητα, ώστε να μπορεί να συνεχίσει, χωρίς προβλήματα, τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, η Lamda Development φαίνεται ότι επαναφέρει στο προσκήνιο τα σχέδια για την αξιοποίηση των 116 στρεμμάτων που διατηρεί στην περιοχή της Πέρδικας στην Αίγινα. Στην εν λόγω έκταση η εταιρεία θα δημιουργούσε το Alkyonides Hills, το οποίο είχε λάβει πολεοδομική άδεια, μία από τις λίγες στην Ελλάδα που επιτρέπουν ένα Village Resort. Βάσει του master plan, προβλέπονται 22.000 τ.μ. κτισμένων χώρων, με το σχέδιο να αποτελείται από τρεις οικιστικές κοινότητες διαφορετικού στυλ, δύο ξενώνες, εστιατόρια και καταστήματα πρώτης ανάγκης. Το σχέδιο, ωστόσο, «πάγωσε» και η Lamda αναζητούσε για χρόνια κάποιον επενδυτή να το αγοράσει, με την τιμή του ακινήτου να φτάνει σήμερα στα 6 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους επαγγελματίες της αγοράς, εξαρχής επρόκειτο για μια εξαιρετικά περίπλοκη επένδυση από άποψης υποδομών. Συγκεκριμένα, υπήρχαν πολλές εκκρεμότητες με την ύδρευση και την αποχέτευση, ενώ και η κατασκευή του project ήταν ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτούσε μεγάλα κεφάλαια. Έπειτα, ωστόσο, από χρόνια αδράνειας, η Lamda φαίνεται ότι επανασχεδιάζει τη στρατηγική της και, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε συζητήσεις ώστε να προχωρήσει εν τέλει μόνο στην κατασκευή πολυτελών κατοικιών στο συγκεκριμένο οικόπεδο, τις οποίες στη συνέχεια θα διαθέσει στην αγορά.

Παίρνουν μπρος τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με στοχο τις εμπορικές αλλά και τις αμυντικές ναυπηγήσεις

Ταχέως αναπτύσσονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετά την ανάληψη της ευθύνης από τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου. Οι εργαζόμενοι τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν 70, έξι μήνες αργότερα το προσωπικό έφτασε τους 130 και στόχος είναι μέχρι τέλος του έτους να ξεπεράσουν τους 150 και μπορεί να φτάσουν τους 170. Από τις αρχές Μαρτίου, όταν μπήκε το πρώτο για επισκευή πλοίο στο ναυπηγείο, έχουν περάσει τουλάχιστον άλλα 14 πλοία. Πάντως, η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι προτεραιότητα για φέτος και του χρόνου είναι, εκτός από την επάνδρωσή της, η συντήρηση του εξοπλισμού, ο οποίος απαξιώθηκε πολύ στην περίοδο της κρατικής διαχείρισης του ναυπηγείου. Η εταιρεία εργάζεται ακόμη με στόχο να αναζωογονήσει τόσο το εμπορικό ναυπηγείο, όσο και το αμυντικό ναυπηγείο, με στόχο τις επισκευές εμπορικών και πολεμικών πλοίων, αλλά και την κατασκευή και επισκευή υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.

Οι «ωραίες ιστορίες» με τις ΑΠΕ και οι αλήθειες των αερίων

Αιχμές για όσους υποβαθμίζουν τον ρόλο του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση, εμμένοντας σε αφηγήματα εξηλεκτρισμού του συστήματος μόνο μέσω ΑΠΕ, άφησε ο διευθύνων σύμβουλος της Italgas, Πάολο Γκάλο, κατά τα εγκαίνια του νέου Κέντρου Ελέγχου της εταιρείας στη Φλωρεντία την εβδομάδα που πέρασε. Ο κ. Γκάλο έκανε λόγο για «ωραίες ιστορίες», οι οποίες όμως απέχουν από την αλήθεια, η οποία -όπως είπε- είναι ότι «για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε», δηλαδή στην απανθρακοποίηση και το net zero, «χρειαζόμαστε τόσο τα ηλεκτρόνια όσο και τα μόρια» (σ.σ. των αερίων), τα οποία τώρα μπορεί να αφορούν κατά κύριο λόγο το φυσικό αέριο, όμως στο μέλλον θα μιλάμε για μόρια βιομεθανίου και υδρογόνου, χαμηλού έως μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος…

Ο αυξανόμενος οδικός τουρισμός τροφοδοτεί τη βόρεια Ελλάδα

Σχεδόν 9 εκατομμύρια τουρίστες πέρασαν στη χώρα μας από τους μεθοριακούς σταθμούς της βόρειας Ελλάδας μέχρι το τέλος Αυγούστου, ένας αριθμός που αποτελεί ρεκόρ, ξεπερνώντας κατά 2,3% τις οδικές αφίξεις του 2019. Ο Προμαχώνας είναι ο σταθμός με τις περισσότερες αφίξεις (2,3 εκατ.), ενώ αξιοσημείωτες είναι οι αφίξεις και στους σταθμούς των Ευζώνων (1,9 εκατ. αφίξεις, με αύξηση 9,9%) και των Κήπων (824 χιλ. αφίξεις, με αύξηση 28,1%). Οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα οδικώς είναι οι κάτοικοι των γειτονικών χωρών, με πρώτους τους Βούλγαρους (4 εκατ.), και ακολουθούν οι πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας (2,6 εκατ.), οι Αλβανοί (1,2 εκατ.) και οι Τούρκοι (1 εκατ.). Πλέον οι οδικές αφίξεις αποτελούν μια υπολογίσιμη δύναμη για τον ελληνικό τουρισμό, η οποία ενισχύει σημαντικά διάφορους προορισμούς, κυρίως της βόρειας Ελλάδας, καλύπτοντας συχνά το κενό που άφησε πίσω της η απώλεια της ρωσικής αγοράς.

Ωστόσο, η πολύ σημαντική διαφορά με τους Ρώσους είναι το γεγονός ότι στην συντριπτική τους πλειονότητα πρόκειται για ταξιδιώτες οι οποίοι έχουν μικρότερους προϋπολογισμούς για τις διακοπές τους, κάτι που σημαίνει ότι τα έσοδα για τη χώρα είναι λιγότερα. Όμως, με την κατάλληλη στρατηγική, τόσο από την πλευρά των προορισμών, όσο και από τον ΕΟΤ, με τη δημιουργία κατάλληλων γι’ αυτές τις αγορές συμπληρωματικών τουριστικών προϊόντων, είναι εφικτό να προσελκύονται ταξιδιώτες που έχουν τη δυνατότητα να ξοδεύουν περισσότερα. Αυτό δείχνουν και όλες οι αναλύσεις της οικονομικής κατάστασης των γειτονικών χωρών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Βουλγαρίας, η οποία σημειώνει μια σταθερή βελτίωση στους δείκτες σύγκλισης τις τελευταίες δύο δεκαετίες, με υψηλότερη ανάπτυξη από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Η ονοματολογία για τα Επιμελητήρια της Θεσσαλονίκης

Μπήκε ο Οκτώβριος και, όπως αναμενόταν, ενισχύεται η κινητικότητα εν όψει των επιμελητηριακών εκλογών. Έπειτα από επτά χρόνια ακινησίας, λόγω covid και αναβολών στην εκλογική διαδικασία, τώρα η ενεργοποίηση «φουντώνει», καθώς είναι αρκετοί οι διεκδικητές ρόλου επικεφαλής στα Επιμελητήρια της Θεσσαλονίκης, παρ’ ότι το εκλογικό μέτρο κόβει τους «μικρούς» συνδυασμούς, πριν καν πατήσουν τη γραμμή εκκίνησης. Έτσι, μέσα στην εβδομάδα θα έχουμε από τον Γιάννη Μασούτη τον απολογισμό της απερχόμενης διοίκησης του ΕΒΕΘ, ο οποίος είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι και πάλι «παρών» στις εκλογές, επικεφαλής συνδυασμού. Τον απολογισμό της διοίκησης του ΒΕΘ θα κάνει και ο απερχόμενος πρόεδρος, Αναστάσιος Καπνοπώλης, ο οποίος θα διεκδικήσει και πάλι τη διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, με τη «Βιοτεχνική Συμμαχία», ενώ ανακοινώσεις νέων υποψηφιοτήτων περιμένουμε και από τον επικεφαλής της «Αλληλεγγύη Επαγγελματιών», Θεόδωρο Πανταλέοντα.

Από διάφορες πλευρές έρχονται πληροφορίες για τις προσθήκες στα ψηφοδέλτια των συνδυασμών. Έτσι, μαθαίνουμε για το ΒΕΘ ότι ο ισχυρός κλάδος των μηχανικών αυτοκινήτων είναι διασπασμένος, ενώ ο Στάθης Φωτιάδης της «Ένωσης Βιοτεχνών – Νέοι Ορίζοντες» τελικά δεν θα κατεβεί στις εκλογές. Και όσοι δεν έδωσαν ημερομηνία για συνεντεύξεις και ανακοινώσεις πρόσθετων υποψηφιοτήτων, θα το κάνουν τις επόμενες ημέρες. Έτσι, αναμένονται νέα από την «Πρωτοβουλία για το Βιοτεχνικό Κόσμο» και τον Μάριο Παπαδόπουλο, αλλά και από τον Θάνο Κουλουτμπάνη, που με τους Ισχυρούς Επαγγελματίες θέλει να πάρει τη διοίκηση του ΕΕΘ και ετοιμάζεται να ανακοινώσει γνωστά ονόματα στην οικονομία της πόλης. Αυτό που αποδεικνύεται, σε τούτη τη φάση, είναι ότι Επιμελητηριακοί και μη χρειάζονταν τις εκλογές, γιατί το ανακάτεμα της τράπουλας τονώνει τη διάθεση για ανάληψη δράσης και τον σχηματισμό νέων, δημιουργικών ομάδων.

Το Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα ενισχύει το Λ/Χ Κορίνθου

Ένα περιπολικό σκάφος και τέσσερα οχήματα μεταφοράς προσωπικού δωρίζει το Βαρδινογιαννειο Ίδρυμα στο Λιμεναρχείο Κορίνθου. Η δωρεά ανέρχεται σε 620.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά ένα περιπολικό σκάφος με μήκος γάστρας (LHULL), μήκους 13 μέτρων, με ικανότητα μεταφοράς 12 ατόμων. Το σκάφος ακόμη θα φέρει σύγχρονο ναυτιλιακό και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, ενώ οι μηχανές του θα του προσφέρουν ακτίνα δράσης τουλάχιστον 300 μιλίων. Το σκάφος θα έχει ανώτατη ταχύτητα τους 50 κόμβους. Τα οχήματα ξηράς θα είναι τύπου SUV με κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς (4Χ4), με κατάλληλο αστυνομικό (φωτεινή και ηχητική σήμανση) και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό.

Διαβάστε επίσης

AeroVironment: Η εταιρεία πίσω από τα drones καμικάζι που χωράνε σε σακίδιο

Η κρίσιμη απόφαση του Ισραήλ πριν από την επίθεση στο Ιράν

Ανάγκη για γρήγορη πράσινη μετάβαση vs κλιματική δικαιοσύνη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!