THEPOWERGAME
Κάνναβη: Δέλεαρ η Γερμανία
-Την ώρα που στην Ελλάδα φούντωνε ο δημόσιος διάλογος για την φαρμακευτική κάνναβη, στη Μάλτα έπαιρνε άδεια εξαγωγής ανθού στην ΕΕ η Materia από τον Καναδά, η τρίτη κατά σειρά. Εξέλιξη που προβλήθηκε ιδιαίτερα από στελέχη της εταιρείας καθώς θεωρούν την άδεια πολύ σημαντική στην προσπάθειά τους να διεισδύσουν στην αγορά της Γερμανίας, η οποία είναι μεγαλύτερη απ’ ότι όλων των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών μαζί (περίπου 150 εκατ. έναντι 130 εκατ. ευρώ, με βάση τα τελευταία στοιχεία).
-Στην πραγματικότητα, αυτήν την εποχή αναπτύσσεται ένας έντονος ανταγωνισμός για το ποιος θα πρωτοπρολάβει να εισέλθει και να κερδίσει μερίδιο στη γερμανική αγορά, η οποία μέχρι πρότινος ήταν απόλυτα εξαρτημένη από τις εισαγωγές από Καναδά και Ολλανδία. Πλέον στο παιχνίδι έχουν μπει ή μπαίνουν εταιρείες από Ουρουγουάη, Πορτογαλία, Ισπανία, Δανία, Ισραήλ, Πολωνία, Μάλτα, Βολιβία, Αυστραλία, Λεσότο και – οσονούπω – την Ελλάδα. Ωστόσο, η Γερμανία θέλει να αναπτύξει και εγχώρια παραγωγή με μία γερμανική και δύο καναδέζικες εταιρείες να είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν την σοδειά του 2021.
Ποδαρικό με δίκτυο πρατηρίων LNG το 2022
-Στις αρχές του 2022 θα λειτουργήσουν τα πρώτα πρατήρια LNG της Bluefuel, προκειμένου να εξασφαλίζεται πανελλαδική κάλυψη για τα φορτηγά που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), Πρόκειται για την κοινή εταιρεία που δημιούργησε η Ελινόιλ με την Bluegrid με στόχο να αποκτήσει η Ελλάδα πρατήρια LNG. Με δεδομένο πως ένα φορτηγό μπορεί να διανύσει περίπου 1.000 χιλιόμετρα με γεμάτο ντεπόζιτο με LNG, απαιτούνται πρατήρια κάθε 450 – 500 χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο. Ενώ το συγκεκριμένο καύσιμο προωθείται σημαντικά σε χώρες όπως η Γερμανία, στην Ελλάδα έχουμε μείνει αρκετά πίσω.
Ερωτηματικά για την τύχη της Χάλυψ
-Η απόφαση του γερμανικού ομίλου Heidelberg Cement να πωλήσει στην ΑΓΕΤ Ηρακλής τη δραστηριότητα στον τομέα των αδρανών υλικών αφήνει τη θυγατρική Χάλυψ μόνο με τον τομέα παραγωγής τσιμέντου. Η διοίκηση της Heidelberg έχει αποφασίσει να περιορίσει την παρουσία της σε μικρές αγορές, όπως η Ελλάδα, και να επικεντρωθεί σε χώρες όπου διαθέτει μεγάλη «δύναμη πυρός» στην παραγωγή. Πριν από λίγες εβδομάδες πώλησε την θυγατρική τσιμεντοβιομηχανία Hilal Cement που είχε στο Κουβέιτ. Τώρα στην αγορά αναρωτιούνται για την τύχη της Χάλυψ, της μικρότερης ελληνικής τσιμεντοβιομηχανίας με δυναμικότητα 900.000 τόνους ετησίως.
Εν αναμονή των φιλόδοξων σχεδίων
-Όταν έχει παγώσει τα μικρότερα επενδυτικά σχέδια στα ξενοδοχεία, για κάποια από τα οποία εντάχθηκε και στον επενδυτικό νόμο, ποια τύχη μπορούν να έχουν τα πιο φιλόδοξα όπως αυτό για «τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο στην Αττική»; Ο όμιλος του ομογενούς από την Βενεζουέλα Θεόδωρου Δουζόγλου είχε ανακοινώσει και ένα τέτοιο σχέδιο σε ακίνητο 100 στρεμμάτων (σε άγνωστη περιοχή…) που έμεινε επίσης στα χαρτιά. Τώρα όμως που η αγορά logistics είναι πολύ ζεστή είναι μια ευκαιρία να ξεφορτωθεί το ακίνητο. Βέβαια ο κ. Δουζόγλου ούτε επενδύει, ούτε πουλάει! Προς το παρόν.
Η Σερβία απογειώνεται
-Δεύτερο αεροδρόμιο βάζει μπροστά να δημιουργήσει η Σερβία στο Βελιγράδι. Το νέο αεροδρόμιο το οποίο θα είναι σε απόσταση 10 χλμ. από το Nikola Tesla, το ήδη υπάρχον αεροδρόμιο της πρωτεύουσας το οποίο επίσης θα αναβαθμιστεί με την δημιουργία, μεταξύ των άλλων, την δημιουργία ενός συγκροτήματος cargo. Και όλα αυτά για μια πόλη που μπορεί να μην έχει τον τουρισμό που έχει η Αθήνα αλλά οι κυβερνόντες έχουν το όραμα να καταστήσουν την χώρα περιφερειακό παίκτη στις αερομεταφορές σε συνεργασία με τους Άραβες της Etihad.