Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τα οκτώ συμβόλαια που διεκδικεί η Intralot, τα μεγαλύτερα deals στα εμπορικά ακίνητα και οι τσουχτερές διακοπές στην Ελλάδα

Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές διακοπών στην Ελλάδα

-Τις φετινές υψηλές τιμές διακοπών στην Ελλάδα τις είδαμε όλοι. Τώρα έρχονται και τα επίσημα στοιχεία που δείχνουν ότι τα πακέτα διακοπών για την Ελλάδα είχαν αύξηση στις τιμές τους, μεγαλύτερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Με βάση τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή (Eurostat), η μέση τιμή για τις οργανωμένες διακοπές στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 7,7% τον φετινό Ιούλιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που διαμορφώθηκε στο 6,6%. Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν για τα πακέτα διακοπών που αγοράστηκαν στη Γαλλία (+22,2%, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023), την Ιταλία (+19,5%) και την Κύπρο (+16,7%). Αντίθετα, τρεις χώρες της ΕΕ, η Μάλτα, η Φινλανδία και η Δανία, ανέφεραν αρνητικό ρυθμό πληθωρισμού για τα πακέτα διακοπών τον ίδιο μήνα, κατά -2,9%, -2,7% και -0,2%, αντίστοιχα. Αν βάλουμε σε όλα αυτά τα παράπονα ντόπιων αλλά και τουριστών για την έλλειψη επαρκών υποδομών στους ελληνικούς προορισμούς, πόσο νομίζουμε ότι θα μπορούν να συνεχίσουν να προτιμούν οι τουρίστες τα ακριβά πακέτα διακοπών για την Ελλάδα;

Η Παπαστράτος, η ΔΕΘ και οι «καυτές» θεματικές

-Όσο πλησιάζουν οι ημέρες για τα εγκαίνια της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, τόσο περισσότερα νέα φτάνουν στα αυτιά μας. Απ’ όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, η Παπαστράτος θα δώσει δυναμικό «παρών» για μία ακόμη χρονιά, αποδεικνύοντας πως είναι ΕΔΩ στην πράξη. Φέτος, η εταιρεία, που όλα αυτά τα χρόνια επιλέγει να μιλά μέσα από πράξεις, προχωρά ένα βήμα, ακόμη αγγίζοντας «καυτές» θεματικές, που συζητάμε λίγο έως πολύ όλοι στις παρέες μας. Οικονομία, εργασία, κοινωνία και βιωσιμότητα είναι κάποιες από τις «περιοχές» που η εταιρεία θα ακουμπήσει στη φετινή ΔΕΘ, ανοίγοντας τον διάλογο μέσα στο περίπτερό της και αποδεικνύοντας ότι οι δράσεις της είναι σχεδιασμένες για να δημιουργούν πραγματική αξία για την κοινωνία.

Μπαράζ διαγωνισμών

Δουλειές με ουρά ανοίγει η Intralot, με την εταιρεία να διεκδικεί αυτήν την περίοδο τουλάχιστον οκτώ νέα συμβόλαια, με τις αγορές των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και του Καναδά να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intralot, Νίκος Νικολακόπουλος, στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, ο ελληνικός όμιλος διεκδικεί οκτώ από τα 16 συμβόλαια ανταγωνιστών, που λήγουν μέσα στο 2024. «Αυτήν τη στιγμή διεκδικούμε έναν μεγάλο αριθμό ευκαιριών με προοπτικές στη Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία, ανανεώνοντας παράλληλα την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μας με υφιστάμενους σημαντικούς πελάτες, όπως στην Ολλανδία και την Ιρλανδία». Οι αγορές – στόχοι είναι αυτές των ΗΠΑ, της Αυστραλίας ή του Καναδά, σχολίασε ο ισχυρός ανήρ της Intralot, Σωκράτης Κόκκαλης, μέσω μηνύματος το οποίο διάβασε χθες στους αναλυτές ο κ. Νικολακόπουλος. Σε ό,τι αφορά, πάντως, τα ασθενέστερα αποτελέσματα της Intralot κατά το δεύτερο τρίμηνο, η διοίκηση τα συνέδεσε με το μακροοικονομικό περιβάλλον στην Αργεντινή (σ.σ. η υποτίμηση του πέσο συνεχίζει να πιέζει τα μεγέθη της Intralot), προβλέποντας, πάντως, ότι το δεύτερο εξάμηνο θα είναι καλύτερο στο πλαίσιο της κυκλικότητας της συγκεκριμένης αγοράς.

Το καλύτερο σενάριο

Πρωινή – πρωινή σήμερα Τρίτη η έκτακτη γενική συνέλευση της Attica Bank, που θα υποδεχτεί τους μετόχους της με καφέ και κουλουράκια, αφού προηγουμένως δώσουν την έγκριση – ορόσημο για τη συγχώνευση με την Παγκρήτια. Δεν είναι μια απλή έγκριση, είναι η βάση για τα θεμέλια ενός νέου, μεγάλου, ανταγωνιστικού τραπεζικού πόλου. Ιδιαίτερα ικανοποιημένη και χαρούμενη φαντάζομαι ότι θα ανοίξει τις εργασίες της συνέλευσης, η διευθύνουσα σύμβουλος της Attica, Eλένη Βρεττού, όχι μόνο γιατί μπορεί να είναι πρωινός τύπος, αλλά γιατί οι διαδικασίες τρέχουν έγκαιρα και νωρίτερα των προβλέψεων. Από την υποβολή αιτήματος στην ΤτΕ για τη συγχώνευση, η έγκριση του Επόπτη ήρθε, πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο διάστημα των 60 ημερών που ορίζει ο νόμος. Αντίστοιχα άμεσα ανταποκρίθηκε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Με αυτά και με εκείνα, η αύξηση κεφαλαίου θα γίνει σύμφωνα με το βέλτιστο χρονικά σενάριο.

Συναλλαγές ύψους 800 εκατ. ευρώ στα εμπορικά ακίνητα

-Τα εμπορικά ακίνητα συνεχίζουν να στηρίζουν την ελληνική αγορά ακινήτων, καθώς κατά το α’ εξάμηνο πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές ύψους 800 εκατ. ευρώ. Τα γραφεία και τα ξενοδοχεία είναι οι τομείς στους οποίους παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη δραστηριότητα, απορροφώντας συνολικά πάνω από το 70% του όγκου συναλλαγών, με 280 εκατ. και 300 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Οι πιο ενεργοί επενδυτές της περιόδου με απορρόφηση πάνω από το 50% του συνολικού όγκου, αναδεικνύονται οι εταιρείες ανάπτυξης και οι θεσμικοί επενδυτές που στοχεύουν στην ανακατασκευή παλιότερων ακινήτων και πιθανή αλλαγή χρήσης, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την ισχυρή ζήτηση για ποιοτικούς χώρους. Οι πιο σημαντικές συναλλαγές, σύμφωνα με τη C&W Proprius, που πραγματοποιήθηκαν το εν λόγω διάστημα ήταν η αξιοποίηση του ακινήτου Ακτή και Camping Αγίας Τριάδας, στον Δήμο Θερμαϊκού, έναντι συνολικού τιμήματος ύψους 19,5 εκατ. ευρώ και η αξιοποίηση του ακινήτου «Σάνη Κασσάνδρας», με την πλειοδότρια εταιρεία να καταβάλει 8,6 εκατ. ευρώ. Μία ακόμη συναλλαγή που ολοκληρώθηκε την περίοδο αυτή και αξίζει να αναφερθεί είναι η επένδυση του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, 25 εκατ. ευρώ μέσω της Zepko Enterprises Company Limited στη Lamda Development.

Πού παγώνουν οι οικοδομικές άδειες στη Σαντορίνη

-O υπερτουρισμός που προκάλεσε η υπέρμετρη αυθαίρετη δόμηση στη Σαντορίνη τα προηγούμενα χρόνια και ειδικότερα στην Καλντέρα, οδήγησε το ΥΠΕΝ στην αναστολή αδειών δόμησης. Συγκεκριμένα, αναστέλλεται μέχρι την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2025 η έκδοση οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών. Για το σύνολο των υφιστάμενων κτισμάτων με χρήση τουρισμού – αναψυχής ή καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στη συγκεκριμένη περιοχή, οι ιδιοκτήτες εκπονούν μελέτη στατικής επάρκειας εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου. Η Καλντέρα έχει επιβαρυνθεί υπέρμετρα τα τελευταία χρόνια από την αυθαίρετη δόμηση με κτίσματα, τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε πολλές περιπτώσεις χωρίς έλεγχο σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη σε σεισμούς περιοχή (και λόγω του ενεργού ηφαιστείου). Η εν λόγω αναστολή ισχύει και στη Θηρασιά, καθώς υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο συνέβη περιορισμένη κατολίσθηση.

Πολωνία και αντηλιακά βατήρας για τις επιδόσεις του Σαράντη

-Μετά την εξαγορά της Stella Pack, που ολοκληρώθηκε φέτος, η Πολωνία γίνεται η πιο δυνατή αγορά για τον Σαράντη. Πρακτικά, ξεπερνά την Ελλάδα. Πρόκειται για ιστορική αλλαγή status για τον ελληνικό όμιλο που αποτελεί ισχυρό παίκτη στην αγορά καταναλωτικών ειδών της ΝΑ Ευρώπης. Στο α’ εξάμηνο η Πολωνία κατέγραψε πωλήσεις 94,3 εκατ. ευρώ από 55,5 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2023, με τις πωλήσεις της Stella Pack στα 31,1 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) διαμορφώθηκαν σε 88,9 εκατ. ευρώ από 75 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, με ώθηση από τις αυξημένες πωλήσεις αντηλιακών.

Εγκαίνια της ΑΙ στη Λάρισα

-Από τη Λάρισα έκανε ντεμπούτο -επίσημο τουλάχιστον- η εμπλοκή της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης στο Κτηματολόγιο. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός ήταν ο πρώτος που είδε χθες live ένα demo για το πώς γίνεται ο νομικός έλεγχος μιας συμβολαιογραφικής πράξης με τη χρήση ΑΙ από τον προϊστάμενο του κτηματολογικού γραφείου. Μια διαδικασία που μέχρι σήμερα απαιτούσε πάνω από 2 ώρες, χρειάζεται πλέον μόλις 5 λεπτά. «Πλέον, μπορούμε να αποδείξουμε στην πράξη ότι τα εργαλεία ΑΙ έχουν τη δυνατότητα να απλοποιήσουν και να αυξήσουν σημαντικά την παραγωγικότητα των δημοσίων υπαλλήλων» σχολίασε ο πρωθυπουργός. Ευχήθηκε δε να επεκταθεί η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης σε άλλους φορείς του Δημοσίου, έτσι ώστε -όπως είπε- «να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα, αλλά να απελευθερώσουμε και ανθρωποώρες και ουσιαστικά η δουλειά να διεκπεραιώνεται πολύ πιο γρήγορα». Αν κρίνουμε από τα στοιχεία, ίσως το ΑΙ να μπορέσει να τα βάλει με την ελληνική γραφειοκρατία: στο κτηματολογικό γραφείο της Λάρισας, μετά από την ψηφιοποίηση της διαδικασίας νομικού ελέγχου πράξεων, η παραγωγικότητα έχει αυξηθεί έως και 300%.

Γιατί η ηλεκτροκίνηση δε μπαίνει στην πρίζα

-Μπορεί οι ταξινομήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αυξήθηκαν το 2023 αλλά όποιος βιώνει τη ζούγκλα των ελληνικών πόλεων, ξέρει ότι η ηλεκτροκίνηση θα μείνει όνειρο μακρινό ή μάλλον, απατηλό, για τους Έλληνες που ζούνε στο κέντρο των μεγαλύτερων αστικών συγκεντρώσεων της χώρας μας. Ηλεκτροκίνηση, δίχως χώρους στάθμευσης, δημόσιους, στους οποίους να μπορούν να τοποθετηθούν ΣΦΗΟ, δεν μπορεί να υπάρξει και όποιος εννοεί να μην αναγνωρίζει την πραγματικότητα, θέλει να αυταπατάται. Όσες επιδοτήσεις και αν δοθούν, όσα προωθητικά μέτρα και αν ληφθούν, οι Έλληνες θα περιοριστούν αναγκαστικά, στην καλύτερη περίπτωση, στα υβριδικά οχήματα εκτός και αν ανήκουν στους πιο τυχερούς, που ζούνε στην περιφέρεια των μεγάλων πολεοδομικών συγκροτημάτων και σε πιο σύγχρονες κατασκευές, που διαθέτουν ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης. Όταν δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης, όταν δεν σχεδιάζονται χωρικές παρεμβάσεις και δεν εισάγονται μέτρα που θα δώσουν νέους χώρους στάθμευσης για τους κατοίκους των πόλεων -π.χ. ανέγερση πολυώροφων πάρκινγκ αντί πολυκατοικιών σε σημεία του κέντρου των πόλεων- τότε τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πράγματι για πολύ λίγους, εκτός και αν πρέπει, σε καθημερινή βάση να ψάχνουν σούπερ μάρκετ με χώρο πάρκινγκ και φορτιστές. Και μπορεί οι πιο ενθουσιώδεις υπέρμαχοι της πράσινης αστικής κινητικότητας να ψηφίζουν και με τα δύο χέρια τις μετακινήσεις με τα δημόσια μέσα, με το ποδήλατο και, εν προκειμένω, με τα λιγότερο ρυπογόνα έστω hybrid ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά η πραγματικότητα της ζωής στις ελληνικές πόλεις βάζει από μόνη της όρια στους στόχους για μεγάλες αλλαγές.

Διαβάστε επίσης

Το φαινόμενο Σάρα Βάγκενκνεχτ που σαρώνει τις γερμανικές κάλπες

Τουρκία: Τα χάλια της οικονομίας και η λεπτή γραμμή Σιμσέκ

Χριστοδουλίδης: Οι όροι της Κύπρου για να προχωρήσει η διασύνδεση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!