THEPOWERGAME
Τα ψιλά γράμματα του MSCI για τη Λεωφόρο Αθηνών
Aπό τις πιο φθηνές και ελκυστικές αγορές του MSCI καθίσταται η εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά. Ο ελληνικός MSCI υπεραπέδωσε τον Ιούλιο με κέρδη 9,8%, έναντι απόδοσης 0,30% για το σύνολο του MSCI Αναδυόμενων Αγορών και 1,61% του παγκόσμιου δείκτη. Σε επίπεδο 3μήνου, σύμφωνα με τα στοιχεία του MSCI, ο ελληνικός δείκτης είχε απόδοση 6,21%, έναντι 4,84% του Emerging Markets και 8,09% του παγκόσμιου δείκτη.
Πάντως, «φθηνή» αγορά δείχνουν τα λεγόμενα «ποιοτικά» στοιχεία, χαρακτηριστικά του MSCI. Η μερισματική απόδοση του ελληνικού δείκτη τα… σπάει με 4,7%, έναντι 2,68% για τις αναδυόμενες και μόλις 1,89% για τον παγκόσμιο δείκτη. Το ΧΑ έχει p/e 7,20 φορές έναντι 15,90 φορές των αναδυόμενων και 21,29 φορές των παγκόσμιων αγορών που καλύπτει ο MSCI. Το μελλοντικό p/e για το ΧΑ προβλέπεται σε 7,12 φορές, 11,98 φορές του emerging market και 17,63 φορές των παγκόσμιων αγορών. Τέλος, το p/bv για το ελληνικό καλάθι διαμορφώνεται στις 1,04 φορές, 1,79 φορές για τις αναδυόμενες και 3,14 φορές για τις παγκόσμιες.
Τι απαντά η ΕΤΑΔ μετά τον αναβρασμό στο Λαγονήσι
Αναβρασμό έχουν προκαλέσει οι κινήσεις της ΕΤΑΔ στο Λαγονήσι και συγκεκριμένα στην παραλία Πεύκο, δίπλα από το ξενοδοχειακό συγκρότημα Grand Resort, στο ύψος του 41ου-42ου χιλιομέτρου της λεωφόρου Αθηνών – Σουνίου. Η απόφασή της, μάλιστα, να κατεδαφίσει ένα μικρό θέατρο πλησίον της παραλίας ήταν η σταγόνα με την οποία ξεχείλισε το ποτήρι για τους τοπικούς φορείς, μια και εκεί λάμβαναν χώρα διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου, ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Η ΕΤΑΔ, ωστόσο, παρά το μπαράζ αντιδράσεων, απάντησε, τονίζοντας ότι η κατεδάφιση πραγματοποιήθηκε κατόπιν έκδοσης όλων των σχετικών αδειών από τους αρμόδιους φορείς και με τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα διεκδικήσει κάθε δικαίωμά της προς την κατεύθυνση της νομιμότητας, των συμφερόντων της και της διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης.
Εστίαση και φιλοξενία στην Ελλάδα: Κάθε φέτος και καλύτερα…
Την υψηλή ζήτηση που παρουσιάζεται στις υπηρεσίες εστίασης και φιλοξενίας (καταλύματα) στη χώρα μας καταδεικνύουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το β’ τρίμηνο του 2024. Η εστίαση ανήλθε το β’ τρίμηνο του έτους στα 2,56 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και αύξηση κατά 71% (!) σε σχέση με το 2019. Η φιλοξενία το β’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς ανήλθε σε 2,82 δισ. ευρώ, αυξημένη κατά 10,7% σε σχέση με πέρυσι και αυξημένη κατά 50% σε σχέση με το 2019. Η άνοδος αυτή αποδίδεται ασφαλώς στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας, αλλά και στην αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης των Ελλήνων. Με τέτοιες επιδόσεις στην κατανάλωση, αναπόφευκτα ο πληθωρισμός στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών και εστίασης αυξάνεται και πλέον αποτελεί τον νέο εφιάλτη της κυβέρνησης μετά τα τρόφιμα.
Προσδοκίες για το κανάλι του σούπερ μάρκετ από την Hellenic Catering
Το R&D της Hellenic Catering δουλεύει συστηματικά τόσο για την ανάπτυξη νέων προϊόντων στις αλυσίδες εστίασης του ομίλου, Goody’s, Flocafe, Everest, όσο και για το κανάλι πελατών της Ηoreca, όπου βλέπει προοπτικές ανάπτυξης, ενώ προσβλέπει και στην πελατεία των σούπερ μάρκετ. Ενδεικτικές είναι οι προσδοκίες που καλλιεργούνται για τα Guru Burgers, μια σειρά έτοιμων burgers σε καινοτόμες συσκευασίες, που απευθύνονται τόσο στην αγορά του retail όσο και της Ηoreca. Το λανσάρισμα της σειράς στα ράφια των σούπερ μάρκετ έγινε πέρυσι το καλοκαίρι και φέτος οι πωλήσεις αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς. Σημειώνεται ότι η Hellenic Catering έχει παρουσία στην αγορά πάνω από 40 χρόνια και παράγει στις εγκαταστάσεις της σε Αττική και Θεσσαλονίκη, τόσο σε βιομηχανικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο λιανεμπορίου.
H αναζήτηση χαμηλών τιμών στις ηλεκτρονικές αγορές
Σημαντικές διαφορές στους λόγους που ωθούν τους καταναλωτές στο Διαδίκτυο για τις αγορές τους εντοπίζονται ανά την Ευρώπη. Έτσι, ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τοποθετούν ως πρώτη προτεραιότητα την ευκολία των αγορών, η Ελλάδα αποτελεί εξαίρεση, καθώς η χαμηλότερη τιμή είναι ο κύριος παράγοντας για τις ηλεκτρονικές αγορές.
Σε γενικές γραμμές, οι μεσογειακές χώρες θεωρούν σημαντικότερη την εξοικονόμηση χρόνου στις ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τα κράτη του Βορρά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία. Δεν είναι τυχαίο ότι το 18% των καταναλωτών στην Ελλάδα, έναντι ποσοστού 6% στη Νορβηγία, δήλωσε ότι πραγματοποιεί online αγορές για εξοικονόμηση χρόνου, σύμφωνα με έρευνα της Nexi.
Διαβάστε επίσης
Netflix: Ταινίες για το καλοκαίρι που θα σας “πάνε διακοπές”
ΝΥΤ: Σενάρια διάσπασης της Google λόγω του μονοπωλίου στο search
Γιατί θα συνεχιστούν οι διακυμάνσεις στις τιμές φυσικού αερίου