THEPOWERGAME
Από το ταμείο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς περνούν οι ΑΕΠΕΥ
Από το… ταμείο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς αναμένεται να περάσουν μέχρι το τέλος του μήνα οι ΑΕΠΕΥ για τις ετήσιες εισφορές τους, οι οποίες κυμαίνονται από 200 ευρώ έως το… 5% των ακαθάριστων εσόδων τους, που προέρχονται από συναλλαγές επί χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχές, ομολογιακά, μετατρέψιμα ομολογιακά κ.λπ.). Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τονίζει προς το powergame.gr ότι με τον νέο νόμο που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στα μέσα Ιουλίου εμφανίζονται μειώσεις στα κοστολόγια και για πρώτη φορά παρατίθεται ενιαίος τιμοκατάλογος για κάθε χρηματιστηριακή εταιρεία για τις υποχρεώσεις της στον Επόπτη.
Μεταξύ άλλων, η Α.Ε.Π.Ε.Υ. καταβάλλει τέλος 600 ευρώ για κάθε γνωστοποίηση πρόθεσης παροχής επενδυτικών υπηρεσιών ανά κράτος-μέλος χωρίς εγκατάσταση ή ανά τρίτη χώρα. Επίσης, η Α.Ε.Π.Ε.Υ. καταβάλλει τέλος 400 ευρώ για κάθε τροποποίηση όσον αφορά τις υπηρεσίες ή και τα χρηματοπιστωτικά μέσα που αφορά η σχετική γνωστοποίηση. Επιπλέον, ως προς τη μείωση ιδίων κεφαλαίων, η Α.Ε.Π.Ε.Υ. καταβάλλει στην Κεφαλαιαγορά τέλος 200 ευρώ για την εξέταση αίτησης.
NBG Pay: Αναμένει 130 εκατ. ευρώ έσοδα το 2024
Έσοδα ύψους 105 εκατ. ευρώ και ζημίες μετά από φόρους ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σημείωσε στη δεύτερη οικονομική χρήση της η NBG Pay. Η εταιρεία είναι θυγατρική της EVO Payments International (51%), στην οποία συμμετέχει η ΕΤΕ με 49%. Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2022 μετά την απόσχιση του κλάδου διαχείρισης καρτών της ΕΤΕ και την πώληση του 51% της εταιρείας στην EVO payments. H δεύτερη χρήση είναι η πρώτη 12μηνη χρήση της εταιρείας και δεν είναι συγκρίσιμη με την πρώτη υποδωδεκάμηνη χρήση, όταν η εταιρεία είχε έσοδα μόλις 5 εκατ. ευρώ. Πάντως, η διοίκηση της εταιρείας αισιοδοξεί για το 2024, το οποίο χαρακτηρίζει ένα έτος σημαντικής ανάπτυξης και μετασχηματισμού. Θεωρεί ότι η τάση στη χώρα μας για ψηφιακές πληρωμές παραμένει ισχυρή και ότι η εταιρεία βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση για να αξιοποιήσει αυτήν τη δυναμική. Εν κατακλείδι, αναμένει αύξηση εσόδων κατά 20%, φτάνοντας τα 130 εκατ. ευρώ φέτος.
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της ανάπλασης της ΔΕΘ
Το 2031 αναμένεται να ολοκληρωθεί η ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), παρά το γεγονός ότι ο στόχος ήταν το project να έχει ολοκληρωθεί έως το 2026, στην επέτειο των 100 ετών από την 1η ΔΕΘ. Τελικά το 2026 αναμένεται να εγκατασταθεί ο παραχωρησιούχος στο μεγάλο εργοτάξιο της ανάπλασης. Η εταιρεία που θα επιλεγεί θα αναλάβει την κατασκευή του έργου, καθώς και τη λειτουργία του επιχειρηματικού κέντρου, του ξενοδοχείου των 150 κλινών και του υπόγειου πάρκινγκ που θα λειτουργούν στις αναπλασμένες εγκαταστάσεις, σχεδιασμένες από ένα εκ των γνωστότερων αρχιτεκτονικών γραφείων της Ευρώπης. Το project, που αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης στην ιστορία της Θεσσαλονίκης και θεωρείται εκ των σημαντικότερων πολεοδομικά μετά τη Μεταπολίτευση, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί. Ωστόσο, ο προϋπολογισμός του, που εντάχθηκε στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, είναι σημαντικά αυξημένος σε σχέση με τον αρχικό, λόγω των ανατιμήσεων που έφερε στα δομικά υλικά.
Μπαίνει σε νέες αγορές ο Γρηγόρης
Παρουσία στα Τρίκαλα εγκαινίασε προ ημερών ο Γρηγόρης, που αριθμεί πάνω από 350 καταστήματα πανελλαδικά. Η αλυσίδα καφέ και μικρογευμάτων της οικογένειας Γεωργάτου αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, έχοντας προσθέσει το τελευταίο δίμηνο περί τα 7 νέα σημεία. Άνοιξε στην Αθήνα (Αχαρνών), στη Θεσσαλονίκη, δύο καταστήματα στην Κρήτη, σε Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο, καθώς και σε Ηγουμενίτσα και Καβάλα. Η αλυσίδα έχει παρουσία και στην Ευρώπη, με 13 καταστήματα σε Κύπρο, Ρουμανία και Γερμανία και, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, κατέχει τη 10η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ.
Υπαρξιακό κενό…
Χαράς ευαγγέλια για τους κατασκευαστές tablets. Η αγορά, που στη μετα-covid εποχή βρίσκεται κολλημένη, πλέον αρχίζει να κινείται, με τους κατασκευαστές να διαγκωνίζονται για να καρπωθούν την άνοδο των πωλήσεων. Η αγορά κινήθηκε σε σταθερό έδαφος το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με τις πωλήσεις, πάντως, να βρίσκονται στα προ της πανδημίας επίπεδα και όχι στο peack που κατέγραψε η αγορά την περίοδο της COVID-19.
Οι πωλήσεις tablets κατέγραψαν ετήσια αύξηση 22,1% το δεύτερο τρίμηνο του 2024, φτάνοντας συνολικά τα 34,4 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της IDC. Τα αποτελέσματα -σύμφωνα με όσα σχολιάζουν οι αναλυτές- ωφελήθηκαν από την ευνοϊκή σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και συνδέονται -κατά κύριο λόγο- με τις ανανεώσεις προϊόντων από πολλούς κορυφαίους προμηθευτές και έναν κύκλο αντικατάστασης, σε συνδυασμό με την αναπλήρωση αποθεμάτων.
Στην Ελλάδα, πάντως, η αγορά των tablets, εφόσον δεν υπάρχουν πλέον επιδοτήσεις, βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σχεδόν… υπαρξιακό κενό, που μένει να φανεί πώς θα καλυφθεί.
Διαβάστε επίσης
Times: Ποιες είναι οι 35 καλύτερες παραλίες της Ελλάδας
Γαλλία: Το πολιτικό αδιέξοδο επιστρέφει μετά τους Αγώνες
Πυρηνική ενέργεια: Διχασμένη η κοινή γνώμη στην Ελλάδα